14 mei 2025, 13:31:54

Slaapkop ?

Gestart door Parkietenmeid, 28 januari 2004, 21:40:33

« vorige - volgende »

Parkietenmeid

M'n ene valk (7 jaar, pop) is s'ochtends meteen wakker als ik de doek van de kooi trek. de andere (jongere , 3 jaar, ook pop denk ik) loopt dan te blazen joh en steekt z'n kop weer in z'n veren hihih,  net alsof ze nog niet uitgeslapen is  ;D

Paul

Hoi Parkietenmeid,

Waarom heb je een doek over de kooi?
Normaal is dat helemaal niet nodig en ze schrikken altijd van het weghalen van de doek.
Ik heb zelf nog nooit een doek gebruikt voor de valkjes en ze gaan gewoon slapen als ze moe zijn.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Parkietenmeid,

Dat is hier ook zo hoor, alleen blazen ze niet.
Er zijn enkele bij, die nog ff door willen slapen.
1 is er altijd heel vroeg wakker en begint al te fluiten, zodra hij iets hoort.
De doek over de kooi doen wij toch ook nog steeds hoor, het is een gewoonte nog van vroeger.
En ik heb er een nachtlampje bij aan.
Ze schrikken gelukkig niet hier hoor Paul, ze horen ons al he en zeggen altijd hetzelfde.
Goedemorgen en fluiten, dus dit kennen ze al.

Groetjes,
   Trudie

Parkietenmeid

Ik houdt al zo'n jaar of 18 parkieten,  en destijds is me geleerd om een doek over de kooi te doen, het is wel rustiger omdat het echt goed donker is en ze geen last hebben van lichtjes van buitenaf,  een berschermd beschut gevoel.

Opzich schrikken ze niet van het weghalen van de doek, het is inderdaad eerst reageren/fluiten als ze mij horen, maar Olli (de slaapkop) houdt zeker van uitslapen  :D :D :D