5 mei 2025, 22:54:11

popje blijft eieren leggen

Gestart door Marcelka, 11 oktober 2010, 10:28:49

« vorige - volgende »

Marcelka

Ons popje Lilly is in juni 1 jaar geworden. 
Sinds september legt ze eieren (t/m nu 7 eieren). Deze zijn onbevrucht.
Iedere keer hebben we het eitje uit de kooi gehaald. En 2 dagen later heeft ze gelijk een nieuw ei gelegd. 
Afgelopen vrijdag heeft ze weer een ei gelegd. Deze hebben we nu in het kooitje laten liggen. Nu zit zij erop en het mannetje ook (ze wisselen). Het eitje ligt op de grond. 
We weten niet zo goed wat we moeten doen? 
Kan je ons svp een advies geven.

Alvast hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

Marcela de Meijer-Chovancova

Dafrinja

Hoi Marcela

Wat ik hier van het forum heb geleerd is dat als een popje eitjes gaat leggen en je deze weg wil halen, er nep eitjes voor in de plaats moet leggen. Anders blijft ze inderdaad leggen om het verschil te compenseren.
Dus mijn advies: echte eitjes omwisselen voor nep eitjes. Die kun je in alle dierenwinkels geloof ik wel kopen.

Succes met Lilly!
Dafrinja

Manouk

Ja, dafrinja heeft gelijk..
De eitjes verwisselen voor nepperds of als je zeker weet dat ze onbevrucht zijn (als je geen nestje wilt) kan je ze ook gewoon laten liggen..
Pas als de pop geen interesse meer heeft in de eitjes kan je ze één voor één weghalen...

hoop dat je genoeg informatie hebt nu..

groeten
Manouk

Rianne

De eitjes iig niet meer direct weghalen. Ze zal gaan broeden als er een stuk of 3 liggen, daarna komen er nog wel meer maar maximaal een totaal van 6. Hier gaat ze op broeden maar als ze niet bevrucht zijn zullen ze niet uitkomen.