29 maart 2024, 09:35:32

vraagje

Gestart door stefan, 20 januari 2004, 23:30:03

« vorige - volgende »

stefan

20 januari 2004, 23:30:03 Last Edit: 24 januari 2004, 14:38:27 by Angelique
Ik heb twee wildkleur valken 1 popje en een mannetje nu heb ik van deze twee al veel jongen gehad maar is toch iets vreemd.
Normaal krijg je van deze twee wildkleur valken ook wild kleur jongen wat ook steeds gebeurd  , maar nu heb ik er 1 en die had al wit dons bij zijn geboorte.deze lijkt nu helemaal grijs te worden  zonder wangvlekken.
Tot zover dus geen probleem dit kan maar nu komt het , er zit er nu 1 bij die totaal grijs met gele vlekken is dus gepareld er uitziet maar dan ook echt gepareld.
Mijn vraag is nu kan dit kloppen en blijft dit ook zo na 6 maanden waneer de eerste rui begint
De kop is ook vrij geel al van af het begin

giovanni

20 januari 2004, 23:44:39 #1 Last Edit: 20 januari 2004, 23:47:52 by giovanni
yo stefan!

Dit is compleet normaal, dit wil dan zeggen dat een van je valkjes split is voor gepareld, dwz dat een van hún ouders een geparelde valkparkietwas; daarom dat je nu voor een verassing stond ;). Als het een mannetje is, zal ie zijn parels verliezen en worden als een gewone wildkleur; Maar als het een popje is, behoud ie haar parels:).
En ow, je zei dat ie geen wangvlekjes had, ik denk dat ik er toch zie hoor  ;). je zou eens een foto moeten sturen, getrokken van aan de zijkant; dit is beter te zien.  ;)

groetjes giovanni

stefan

die met geen wang vlekken is een ander jong en die was ook wit van dons
deze wordt nu ook helemaal grijs
Bedankt voor de uitleg

Paul

Hoi Stefan,

Die met witte dons zal een witmasker zijn.
Heeft die wel witte staartveren aan de onderkant?
Als het een man is dan krijgt ie na de rui een witte kop en vallen de witte staartveren uit en als het een popje is dan blijft ze zoals ze nu is.
Je zal  in elk geval wel split valkjes hebben dat is altijd wel leuk als je merkt dat er iets vreemds uitkomt :-)

Groetjes, Paul