4 mei 2025, 02:38:12

Genoeg voedsel?

Gestart door QTBB, 3 oktober 2010, 19:47:48

« vorige - volgende »

QTBB

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum omdat ik een vraagje heb over mijn jonge valkparkiet. Een aantal jaar geleden heb ik zelf mijn valkparkiet QT al grootgebracht.
Nu heb ik er een vriendje voor QT bij.

BB is nu 22 dagen oud. Ik geef hem 4 voedingen per dag.
7.00 - 12.00 - 17.00 - 23.00
Ik heb hem pas sinds gisteren. BB weegt nu 106 gram.
Bij elke voeding krijgt BB 7 ml pap. De krop is dan mooi gevuld en BB is dan ook aardig verzadigd. Voor de volgende voeding is de krop dan weer leeg.
Zijn dit goede tijden, een goed gewicht en een goed aantal ml pap?

Nu geeft BB tussen de voedingen door aan honger te hebben. Als ik hem even op schoot heb laat hij meteen merken dat hij honger heeft.
Ik heb niet zo veel ervaring hiermee, dus nu is mijn vraag wat ik moet doen.
Er ligt al een beetje trosgierst in de kooi, hier pikt hij wel aan maar krijgt nog niks binnen. Ik heb hem net een beetje eivoer gegeven van een lepeltje. Dit at hij goed op.
Maar het is niet de bedoeling zeker dat hij tussen de voedingen door ook nog eivoer eet, want dan is de krop nog niet leeg?

Heeft iemand misschien een antwoord op mijn vragen?
Alvast Bedankt!

QTBB

Oke bedankt.
Dit artikel geeft antwoord op mijn vragen over gewicht, pap en de tijden.

Maar mijn vraag over het steeds zin in wat hebben en het eivoer is hiermee nog niet beantwoord. ;)

bobbie

Wederom de link:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Hier staat alles in, ook vanaf welke leeftijd je rul eivoer en zaadjes mag aanbieden.

Je valkje weegt 106 gram en is 22 dagen (= 3 weken)? Dat is behoorlijk zwaar. Is tie wel 3 weken jong? Meestal wegen ze dan rond de 60 als ik het goed heb.

Alles goed lezen wat er te lezen valt, zeker wat betreft de link die ik al eerder had geplaatst. Daar krijg je alle antwoorden op je vragen.

bobbie

Misschien ook handig om dit te lezen:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13124.0.html

al is het mosterd na de maaltijd.

Larissa

Hey QTBB

Mag ik vragen waarom je zo'n jong valkje bent gaan pappen ?
Deden de ouders het niet goed ?
Werd hij/zij verdrukt ?

Ik moest noodgedwongen over gaan op pap voeding mijn uk is nu 22 dagen en weegt 62 gr zou je een foto van jou valkje willen plaatsen

groetjes Larissa

Peggel

zoals ik het leest is er een maatje voor QT bijgenomen.
maar het gewicht in combinatie met de leeftijd vind ik apart, zou ook wel een foto willen zien.

helaas zie je soms wel advertenties staan dat kwekers er geen moeite mee hebben hun kuikens erg jong weg te doen voor hand opfok >:( :-X

Larissa

hye QTBB

Hoe is het met het kleine valkje ?

Laat je wat weten

groetjes Larissa