26 april 2024, 01:17:30

fallow of?

Gestart door carco, 5 oktober 2010, 13:36:16

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Mooi, maar ik vind ze niet mooier dan een cinnamon opaline bonte witmasker eigenlijk.

*grin* naar mij gaan ze uiteraard ook niet, ik hou het bij grijs rood als enige mutatie  :P

carco

Jij niet en ik niet  :P
Mooie vogel  :-*
Waar heb je die vandaan?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




mariejj

Hmm,,  grijs-rood  zou ook bij valkjes kunnen,  rode parels,  rode maskers  toch?  :D


Jammer,, maar ik heb nog geen reactie terug gehad?  :(
Gelderland,, dat was dus dichterbij voor jou.  ;)

*Esther*

Hahaha wat een speculaties hier.  :D

gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Ik ga mee speculeren aangezien ik hier een cinnamon witmasker opaline bronze fallow valkje in de voliere heb.  :D
Als ik de foto's vergelijkt met onze Fellow dan denk ik dat het meer iets van cinnamon pale fallow is.  ::)
Ze zijn een stuk donkerder dan Fellow.


hij begint zijn parels te verliezen en het hele lichte van bronze fallow komt mooi naar boven  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mariejj

7 oktober 2010, 13:21:31 #20 Last Edit: 7 oktober 2010, 13:52:04 by mariejj
Dus dan denk je dat die andere vogels waarvan ik de foto's plaatste  (zie vorige pagina)  ook  cinnamon palefallows zijn? Aangezien die dezelfde kleur hebben als het jong van dit topic.

"Ze zijn een stuk donkerder dan Fellow."
Fellow is ook cinnamon zeg je,  dit jong hoeft niet per se ook cinnamon te zijn.  ;)

Even voor de vergelijking:
Jong van dit topic:

Foto die ik plaatste:

*Yvon


@Marie,ik heb de foto's nog even goed bekeken en ik denk dan ook dat het eerste kleine valkje iets van pale fallow heeft.
Die van jou lijkt mij meer op de bronze fallow.  :)
Als je een beetje de kleuren gaat vergelijken met een gewone bronze fallow en een (witmasker)pale fallow ,dan kan je het kleur verschil al beter zien.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mariejj

7 oktober 2010, 14:29:28 #22 Last Edit: 7 oktober 2010, 14:51:59 by mariejj
Ik zie het verschil tussen de laatste 2 foto's niet.  :P
Maar we weten toch waar de ouders vandaan komen, dus Trudy en Nanda kunnen ons verder helpen?  ;)

bronzefallow witmasker pop:

witmasker palefallow jong (van Rianne):

Opaline witmasker palefallow jong (van Rianne):


carco

Als ik dan het laatste jong bekijk vind ik deze een flink stuk donkerder dan het eerste kleintje en de foto van de volwassen fallow.
Wat dat betreft neig ik dus meer naar bronze fallow.

En inderdaad Trudy en Nanda? Van welke grootouders komt deze vogel vandaan?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




mariejj

Ehm Caroline, ik kan even niet volgen welke jongen je nu precies bedoelt  ;)
Het opaline palefallow witmasker jong heeft geen cinnamon he. Als je de slagpennen er even bij weg denk, is hij best licht.
Ik vind alleen dat de kleur van het jong waarover het topic gaat, er bruin uitziet,  bij palefallow is dat grijs (oftewel wat de oude benaming al zegt: zilver)

Maar t zou best kunnen hoor,, dat cinnamon palefallow er precies zo uitziet als bronzefallow. Is er niemand dan die cinnamon palefallows kweekt?

carco

Ik bedoelde het jong van de advertentie dat die qua kleur anders toont dan het pale fallow jong van Rianne. De eerste is duidelijk bruinig en de tweede grijs.
Klik op het plaatje voor onze site!




nick01

ik vind t hele mooie vogels.

lijken mij bont opaline witmasker bronzefallow vanwege dat bruinige.

ik ben wel heel blij verrast dat sommige hier eindelijk het licht hebben gezien dat cinnamon en bronzefallow elkaar doen wegcijferen , vorig jaar was dat licht nog niet gezien.
mijn moeder heeft ook nog zo'n jonge pop zitten mooie diepgele valk met vuurrode ogen.

mariejj

Citaat van: nick01 op  8 oktober 2010, 20:20:27
ik vind t hele mooie vogels.

lijken mij bont opaline witmasker bronzefallow vanwege dat bruinige.

ik ben wel heel blij verrast dat sommige hier eindelijk het licht hebben gezien dat cinnamon en bronzefallow elkaar doen wegcijferen , vorig jaar was dat licht nog niet gezien.
mijn moeder heeft ook nog zo'n jonge pop zitten mooie diepgele valk met vuurrode ogen.


Omdat we er nou bewijs van gezien hebben  :D

cinnamon bronzefallow geelwang  en bronzefallow geelwang.   Ouders: bronzefallow split bont X2 cinnamon geelwang  X  opaline geelwang split bont bronzefallow

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Bert_85

Volgens mij is het jong op de foto (en dus ook Fellow van Marie) een opaline witmasker pale fallow.
Ik denk niet dat er cinnamon in zit, en zeker geen bronze fallow.

Hoewel de meeste pale fallows inderdaad eerder grijs zijn, bestaat deze mutatie zeker ook in donkere bruintinten.
Het meest overtuigende argument dat dit geen bronze fallow is, wordt geleverd doordat deze vogels ook opaline hebben.
Opaline in combinatie met bronze fallow geeft namelijk een zeer lichtgekleurde vogel, met enkel een bruine aanslag in de vleugelpunten, die je bij de ene vogel veel duidelijker ziet als bij de andere.
Maar in dit geval is de bruine kleur dus veel te sterk aanwezig op de rug.

Enkele foto's ter verduidelijking.

In het midden een opaline witmasker bronze fallow pop van mezelf, met weinig bruin


Gezien de gelijkenis met de vogel van Yvonne, denk ik dan ook dat die van haar geen cinnamon heeft (eventueel wel als split natuurlijk).

Een opaline witmasker bronze fallow pop van Thierry, met relatief veel bruin:


Een opaline bronze fallow (jong):


Wat mijn redenering eventueel wel in de war kan sturen is dat het jong waarover dit topic gaat, ook bont is.
Mogelijk dat de mutaties zich daardoor wat anders gedragen.
Ik vermoed echter van niet.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be