24 mei 2025, 01:44:15

Paar vraagjes?

Gestart door Panza93, 4 oktober 2010, 16:04:49

« vorige - volgende »

Panza93

Heey allemaal,

Ik ben sinds 17 september '' papa '' geworden van n baby valkje 19 september volgde de 2de en 21 september de 3de
het 2de valkje is helaas onverwachts overleden maar met de 1ste en de laatste gaat t goed :)

Dit is mn aller eerste nestje van mn valkjes. :D:D
Ben er erg blij mee,
Maar ik zit met een paar vraagjes en mischien (  vast wel )  weten jullie er antwoord op.

1. De laatste dagen zitten de ouders er heel weinig op, kan dit
geen kwaad vatten ze geen kou ?

2. En nu ze er zo weinig opzitten krijgen ze wel genoeg voedsel binnen? voorheen zaten ze er constant op dus kregen ze ook genoeg voedsel.

3. Ik geef ze 2x per dag 2 bakjes eten, eivoer en maagkiezel zitten in een losbakje. Is dit genoeg?

Groetjes Kevin :)

Panza93

Hier een foto van mn 1ste baby valkje :)

( Foto heb ik met de cam gemaakt via mn telefoon )

Manouk

het lijkt een goed gevuld kropje te hebben..
Er zijn een paar vraagjes belangrijk nog om te weten..

Hoe oud is het jong?
zit het binnen of buiten?
heeft het nog broertjes of zusjes?

je kan ze volgens mij ook wat pasta geven en dat soort dingen, maar ik heb zelf nog geen nestjes gehad,
dus anderen zullen meer bruikbare tips geven..

Succes...

groeten
Manouk

Panza93

die foto is gemaakt op '' 27-09-10 '' dus daar was die 10 daagjes oud, maar sinds een paar dagen zitten ze er gewoon weinig op de oudste is nu 17 dagen. en hij heeft 1 broertje/zusje, en ze staan in de serre dus heeeeeel koud is het niet maar toch ( papa gevoelens hihi )

Larissa

Hey hey

Dat ze er weinig opzitten is niet vreemd, want ik neem aan dat je met de koude dagen buiten de kachel binnen ook aan doet ? dus wordt het al gauw warmer in het blok.

Ze voeren naar behoefte jij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat ze elke dag schoon water, meerdere malen per dag.
Eivoer, valkenzaad, trosgierst (zo nu en dan) bruin brood, macaronie , noten en meer granen rijst koken zonder zout.
Sepia schelp hangt er altijd in net zo als maagkiezel en grit.
Mineralen blok hangt er ook standaard in omdat ze dit nemen naar behoefte

Met groente en fruit moet je oppassen omdat dit veel vocht bevat.

Dit is wat ik mijn valken geef op het moment dat ze jongen hebben

groetjes Larissa