Coco zit bijna altijd op de bodem van zijn kooi

Gestart door Coco-aug2010, 1 oktober 2010, 16:04:27

« vorige - volgende »

Coco-aug2010

Vandaag precies drie weken geleden kwam Coco bij ons wonen. Hij kwam zó bij zijn papa en mama vandaan en kon sinds een paar dagen zelf eten. Van tevoren had ik precies gelezen wat ik moest doen om hem tam te maken en ik ben natuurlijk gelijk enthousiast begonnen. Nu drie weken later moet ik zeggen, gaat het al heel aardig tussen ons. Wel is Coco heel angstig, als hij op mijn vinger zit voel ik gewoon de spanning in hem, en dat vindt ik best zielig. Toch komt hij nu gewoon op mijn vinger zitten en vindt hij, als hij heeft gevlogen de weg naar zijn kooi weer terug. Soms lijkt het net of hij me aan wilt vallen als ik hem wat lekkers geef. Hij bijt dan naar de trosgiers of het stukje komkommer maar bijt niet door. Daarna begint hij ervan te snoepen. Wat ik vreemd vindt, is dat hij, als hij in zijn kooi zit, meestal op de bodem zit. Niet op een stok zoals de meeste vogels maar gewoon op de grond. Als hij 's-avonds gaat slapen, klautert hij wel naar de bovenste stok en blijft daar zitten tot de volgende morgen. Vandaag vloog hij toen hij uit de kooi ging naar de grond in de kamer en heeft daar een hele tijd rondgescharreld om daarna gewoon weer naar zijn kooi terug te gaan. Vraag is eigenlijk, is dit vreemd of gaat het helemaal goedkomen :)

Raf

De valkparkiet zoekt van nature zijn voedsel op de grond.

Nieuwe vogels kun je het best wat voer en drinken op de bodem van de kooi zetten totdat hij zijn voerbak gevonden heeft. (Geld trouwens ook vaak voor oude vogels in nieuwe kooi)