16 mei 2025, 17:48:58

Astma? Trillen!

Gestart door must, 29 september 2010, 22:24:29

« vorige - volgende »

tweety1986

Gelukkig is ze weer thuis. Hoop voor jullie dat er verder goed gaat komen. Wat je eventueel kunt doen is haar wegen! Maar dan zou ik het wel doen voordat je haar eten geeft... Misschien geeft je dat dan meer rust..... En als ze ineens zwaarder is dan normaal kun je meteen aan de bel trekken en bellen..... Xxx

must

Wat kan het te betekenen hebben dat haar poepjes heel donker zijn nu? Echt heel donkergroen.... Ze is heel luidruchtig nu en wil heel veel aandacht. Misschien moet ze nog steeds een beetje bijkomen van vorige week? Ik weet het niet...

Groet,

Linda

tweety1986

Ik zou even de vogelarts bellen. Denk dat hun je meer kunnen vertellen....weet het zo ook niet....

Rianne

Eet ze wel goed? Donkere ontlasting kan wijzen op een voedingstekort.

Hermien

Kan ook van het medicijn komen. Even in de gaten houden of het langzaam weer normale kleuren krijgt of bel even de da.

must

Ik ben inmiddels voor controle terug geweest bij de VA. De donkere poepjes zijn goed, dat betekend dat ze minder vet eet. Dat klopt, ze eet nu twee delen Brinta, twee delen krachtvoer en een deel zaadjes. Dan een beetje water erbij. Dat is haar nieuwe dieet. Ze heeft weer een spuit antibiotica en een spuit vitamines gehad. Verder moet ik over twee weken weer terug. Het gaat ook nog niet helemaal zoals vanouds. Ze is wat trillerig enzo.
Ze is ook te dik. Ze moet 90 gram wegen en ze weegt 125.
Ik heb iedere nacht nachtmerries dat ze doodgaat. Heel eng. Maar ja, op zich gaat het redelijk met mijn Birdie, dus ik moet het gewoon heel goed in de gaten houden, en mezelf ook niet gek maken....

Liefs Linda en Birdie

tweety1986

kiki mijn valkje woog 126 gram, maar ik gaf toen nog voer uit de dierenwinkel, sinds ik het bio voer geef van PP is ze ook afgevallen omdat er minder vetten in zitten
ze weegt nu 106 en koko weegt 99.

een gezond valkparkiet weeg tussen de 90 en 110 gram
werd mij verteld door de vogelarts

en dat ze wat trilliger is kan komen omdat ze nu minder vetten binnen krijgt.
kijk dat ze verder niet op de tocht staat.
hier staan alle vogels in een hoek (beschut)
en staat de verwarming op minimaal 19 graden dag en nacht!!

als mensen af moeten vallen worden ze ook vaak trillerig en hebben we het eerder koud maar dat komt puur door de vetten.

hou het in de gaten en ook het gewicht,
bevalt het je niet of maak je je zorgen gewoon de vogelarts bellen!!! daar zijn ze voor!!!

sterkte en succes

xxx christa

Rianne

Een trillend valkje kan ook betekenen dat ze de luchtstroom door de veren even op gang zetten, om dit te ventileren.