20 juli 2025, 18:53:36

piepend zeuren??

Gestart door Patries1304, 21 september 2010, 08:10:38

« vorige - volgende »

Patries1304

ik heb een vraagje over mijn valkje Snowy,

sinds dit weekend mag ik al/pas koppie-krauw bij hem.

maar sinds vanmorgen hoor ik hem piepend zeuren. hij komt bij me zitten en dan mag ik hem krabbelen. lijkt een beetje op dat geluid wat ze maken als ze gevoerd willen worden door ouders maar dan gewoon  zachtjes. wat is dit? als ik krabbel is hij stil..
het is een zeurend geluid,verder nix veranderd aan zijn gedrag. eet,speelt,loopt rond op onderzoek uit....maar wel piepend zeurend.

help?

grtjs Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

bobbie

21 september 2010, 08:27:35 #1 Last Edit: 21 september 2010, 08:30:02 by bobbie
Hoi hoi,

Hoe oud is Snowy? Eet hij of zij genoeg? Weeg je hem of haar regelmatig?

Is tie jong dan kan het dat ie bedelt.
Is tie wat ouder dan kunnen het broedse geluidjes zijn.
Dan vooral niet over de rug aaien.

Groetjes, Nel :)

Patries1304

uhhh Snowy is van 26 juni dit jaar. en eet genoeg hoor.  ik zie hem echt regelmatig eten. in de kooi en op de salontafel.

hij weegt zojuist 113 gram dus ook genoeg he? toen ik hem in aug kreeg woog hij 105 gram.
dit is 3e keer dat ik hem weeg.. wat is regelmatig?

en ja dus nog een jong beestje maar hij heeft dit nog niet eerder gedaan sinds ik hem heb.
en het zijn denk ik dus geen broedse geluidjes. waarom mag je dan niet over zn rug aaien? ik neem aan dat het een hij is hoor maar zou het dán een zij kunnen zijn? als ze dit doen als ze ouder zijn..

bedankt Nel!!

groetjes Patries

Marloes468

Hoi!

Mijn mannetjes valkje (van 27 april 2010) deed dit ook na een tijdje, toen ik hem mocht aaien. Het klonk bij mij heel zacht en schattig. Het zou een teken zijn dat hij het fijn vond om geaaid te worden, alsof hij wilde zeggen 'ga door'.

Ik kreeg het advies dat het waarschijnlijk weer over zou gaan, en het ging inderdaad binnen een paar weekjes over. Hij deed het alleen als ik bij hem kwam trouwens, hij riep me er niet steeds mee als ik bijv.  de kamer uit liep.

Groetjes Marloes

Patries1304

hey Marloes,

dank je voor je antwoord! :D

Snowy doet het alleen als hij dus gekrabbeld wilt worden ben ik achter! dan komt hij richting mij en begint. en minderd als ik krabbel.
of als hij de kooi in moet als teken dat hij het er niet eens mee is haha.maar das maar ff, verder hoor ik hem niet.
tenminste... niet op deze manier  ;)

het is dus wel een teken van bepaalde aandacht vragen maar niet irriterend ofzo.  hij doet het dus gewoon anders blijkbaar haha. had dit nog nooit meegemaakt zo  ;D

grtjs Patries