14 mei 2025, 12:45:27

ten einde raad

Gestart door silke, 20 september 2010, 21:33:14

« vorige - volgende »

silke

hallo,
ik ben silke, en ik heb mijn valkparkietje sedert een jaar.
in het begin kon ik met hem alles doen wat ik wou.
maar een aantal maanden geleden is zijn gedrag plots veranderd. Ik heb hier al eens de vraag gesteld wat ik eventueel kan doen, en toen was het antwoord om terug de stappen van tam maken te volgen.
Ik heb dit dan ook zeer intensief gedaan, maar er zit geen verbetering in.

Ik ben echt ten einde raad, het is niet alleen leuk voor mij, maar vooral niet leuk voor hem dat hij minder om minder dingen mag en kan doen omdat ik met hem geen weg kan.
Hebben jullie nog andere tips aub? :-\

bobbie

21 september 2010, 08:19:40 #1 Last Edit: 21 september 2010, 08:24:31 by bobbie
Hoi hoi,

ik heb je andere vraag en de antwoorden daarop niet gelezen.

Is er iets veranderd? Is hij ergens van geschrokken?
Ben je de enige in huis? Zo niet, zou het dan kunnen dat ie een ander gezinsllid als favoriet heeft?

Allemaal dingen die je toch zelf uit zal moeten zoeken, dit kunnen wij niet voor je doen. Omdat je voorheen wél alles met hem kon, móet er iets veranderd zijn of gebeurd zijn.

Ik denk dus:
- ergens flink van geschrokken wat betrekking heeft op jou.
- een ander gezinslid als favoriet.

Dat laatste zou je toch gemerkt moeten hebben als dat zo is, want die kan dan nog wel alles met hem doen.

Verder zal je toch zelf alles op een rijtje moeten zetten vanaf het moment dat het gedrag is veranderd.

Groetjes, Nel :)

silke

goh, een ander familielid als favoriet is het niet, en het enige waar ik kan aan denken dat hem misschien ne schrik heeft van opgedaan, is da ik nekeer ben gestruikeld over een speelgoedje toen hij op mijn vinger zat.
Voor de rest kan ik me echt niets voorstellen.
khoop dat dit gedrag in de toekomst zal verbeteren en weg zal gaan.  :-\

bobbie

Is dit gedrag sinds het struikelen?

Dan kan het heel goed dat ie zijn vertrouwen in jou kwijt is. Met geduld zal dit wel weer goed komen, maar gun je valkje de tijd.

gr Nel :)

silke

jah, sindsdien is hij helemaal veranderd :(

khoop echt dat het nog gaat goedkomen,
ik zal hem de nodige tijd geven.
allesinds bedankt voor je reactie ! :)

bobbie

Soms is het een heel gepuzzel om er achter te komen waar het door komt. Met z'n allen komen we er vaak wel op waar het aan kan liggen.

Ik zou weer van voren af aan beginnen met tam maken zodat ie door heeft dat je bent te vertrouwen.

Veel succes, Nel :)