11 mei 2025, 08:47:26

welke bomen in mijn voliere

Gestart door dirk, 23 januari 2004, 00:26:14

« vorige - volgende »

dirk

hallo,

Mijn buiten voliere is 3m50 op 4 meter en er zitten één koppel valkparkieten en een paar koppels zebravinken in nu zou ik graag wat struiken of zo willen planten maar weet nie goe wat . Kan mij iemand raad geven

groetjes dirk

giovanni

hello

je kan bv berk gebruiken dat doe ik altijd. Je kan ook ergens op de site zoeken naar planten en bomen die niet giftig zijn.

grtjs

Paul

Hoi Dirk,

Valkjes zijn echte slopers en zullen meestal al het groen in de volliere slopen.
Andere vogels laten de planten meestal wel met rust.
Je kan het in elk geval proberen of je valkjes er iets van heel laten.
Kijk wel eerst goed na of de struiken die je erin zet niet giftig zijn.
Als planten kan je bijvoorbeeld Vlier,Liguster,Sering ,Bruidsluier,Haagbeuk ,Vlinderstruik ,Spar ,Brem of Klimop. gebruiken.

Groetjes, Paul

dirk

bedankt voor de reacties, zal het wel laten weten of ze er iets van heel hebben gelaten

groetjes

Karin

Klimop is erg giftig, de andere planten die opgenoemd werden weet ik niet. Maar je kunt in iedergeval berk, wilg en fruitbomen gebruiken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Dit kwam van een site voor vollierebouw dus denk ik niet dat alle klimop giftig is.
Bruidsluier is ook klimop en dat verkopen ze zelfs in de dierenwinkel voor de vogels als voedsel.

Groetjes, Paul

Mandy

Klopt, hier krijgen ze ook bruidssluier, ik laat het zelfs speciaal voor ze groeien! :P
Ze hebben het de hele zomer gehad vorig jaar, dus dat gaat in ieder geval prima.
Ik laat het niet in de volière groeien, want dan is er geen groen meer te zien en valt er niet veel te groeien ook. ;)
Mijn vader geeft het speciaal aan z'n kanaries omdat de groene kanaries daar donkerdere pootjes van krijgen wat heel belangrijk is voor op de TT.
Verder staat mij ook iets bij dat de gewone klimop giftig zou zijn en de rest kan volgens mij ook wel? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi,

Ik vind nu ook dat klimop meestal giftig is.
Klimop      >>>Bessen en bladen giftig stond er.
Haalde het van een site over beplanting in de voliere dus niet echt goed van die site :-(
Dus de klimop even schrappen van het lijstje Dirk.
En heel goed dat je het even melde Karin.

Groetjes, Paul

Karin

Graag gedaan Paul  ;D Klimop is ook iets heel anders dan bruidsluier.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Timmety

Hoi..
Klimop is helemaal niet giftig.. mijn vogels eten er altijd van.. ze vinden het heerlijk en zijn nog nooit ziek geworden..
Groeten
Tim

Inger m

Hoi Tim,
Klimop kan wel degelijk giftig zijn, athans het staat bekend als slijmvlies irriterend..Ik zou dus niet durven beweren dat het geheel niet giftig is.

Mijn vogels eten er ook weleens van en hebben er ook zichtbaar geen hinder van, schijnbaar went het lichaam eraan?
echter toen we bezig waren met de voliere en de klimopplant dicht tegen het gaas hing, hebben er een aantal vogels flink van gegeten en zaten vervolgens een dag er zeker niet lekker bij (ze aten niets meer en zaten bol). Ik dacht ook dat het wel 'safe' was en had precies gezien welke vogels hadden gegegen en welke slecht zaten.
Nu gaat het weer best met ze, maar ik zou klimop toch wel richting de giftige planten schuiven (deze plant wordt meestal ook als giftig aangemerkt).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

hier is al wel veel gezegd, maar ik denk ook dat ze je beplanting niet heel gaan laten. beplanting heeft bij parkieten eigenlijk geen zin. je kan het altijd eens proberen, maar neem dan geen planten waarvan je ook maar twijfelt dat ze giftig zijn.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Ben het met stijn en de rest eens, dat ze waarschijnlijk de beplanting eruit gaan slopen, want dat is het eerste wat ze doen als ik er takken inhang, zelfs als ik de halve voliere volhang met wilg, hebben ze het binnen een paar dagen kaal.

Ik heb de klimop en ook andere planten om mijn voliere staan, maar die worden keurig bijgehouden door de vogels, alles wat te dicht bij het gaas hangt, wordt opgegeten en de kakariki's trekken het zelfs met de poten naar binnen.

Mss kun je beplanting om de voliere heenzetten, ziet er leuk uit en geeft de vogels wat meer rust. En anders laten de meeste tropenvogeltjes je struiken wel heel...

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.