izzy's en alpha's nieuwe huisje; 13-12 izzy en alpha in hun nieuwe kooi!!

Gestart door hermelien1989, 9 september 2010, 09:46:12

« vorige - volgende »

hermelien1989

hoi allemaal!!
vandaag merkte mijn vriend op dat alpha pijn had aan het ringetje om haar pootje (ze beet daar en schreeuwde toen hard).
Ik heb meteen gekeken toen ik vanavond thuiskwam en heb dus gelijk het ringetje verwijderd. Het zat veel ste strak.
Hij had volgens mij veel pijn want hij heeft me een paar keer hard gebeten toen ik hem vast had.
En opeens is alpha heel actief :D
Toen ik het ringetje eraf had is hij uitgebroken en heeft even gevlogen (niet lang).

groetjes sanne

Jel

Hoi Sanne
ik had je berichtje gelezen over de ring van Alpha
Ik heb de andere jongen vanmorgen even bekeken endaar was niks vreemds te zien van beschadegingen..
Dit is toch het laatste jaar dat ik deze ringen gebruik want ik ga vanaf januarie over op echte jaarringen
Fijn dat Alpha het zo goed maakt.
Hopelijk heb je hem snel tam iets wat met deze kleine vent zeker zal lukken!
Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

*Manon*

Hoi hoi Sanne,

Wat leuk dat Alpha jullie kant is opgekomen en dat het een mannetje is!
zul je wellicht nog vele riedeltjes gaan horen van m  :D

Gelukkig is Alpha wat levendiger nu het ringetje verwijderd is... klikt het al een beetje samen met Izzy?

Veel plezier van deze twee knapzakjes  ;D

Groetjes Manon

hermelien1989

@jel: het tammaken zal zeker wel goed lukken :) met een beetje geduld lukt alles wel :)
Gelukkig dat de ringetjes bij de andere valkjes wel goed zaten ...

@manon:
Izzy en alpha zitten nog niet bij elkaar ivm quarantaine. Ook kan ik alpha zo beter tam maken. Over een paar weekjes mag alpha bij izzy op de kamer staan.

Vandaag heeft izzy ontdekt dat er nog een vogeltje in huis is :P
Alpha reageerde namelijk op zijn geroep toen hij aan het vliegen was :P
En hij was aan het schreeuwen naar alpha zeg :P

hermelien1989

Hoi allemaal  :D
Hier gaat ie super !

Alpha begint al goed te wennen en staat soms al met 1pootje op mijn hand.

Vandaag hebben ze weer even lekker een tijdje naar elkaar zitten schreeuwen :P

En toennet hebben we ze beiden even een anti-parasietenpipet in de nek gedaan. Niet dat ze wat hebben, maar gewoon voor de zekerheid.

Nu zitten ze weer lekker in hun kooien met wat lekkers (Izzy vond het echt niet leuk namelijk  :P)

Groetjes sanne

hermelien1989

hoi allemaal!!

hier gaat het erg goed :)

alpha vliegt nu ook wel vaker rond in de kamer en het opstappen buiten de kooi gaat beter dan in de kooi :)
gisteren heeft alpha zijn eerste toilettraining gehad :P
Het ging super goed. Het opstappen heb k daar ook nog goed geoefend en dat ging super. Ook het korelen liet hij daar na enig proberen goed toe :)

volgens mijn vriend begint alfa soms wat te brabelen :)

Met izzy gaat he ook super :) gisteren heeft ook hij  gevlogen en lekker in mijn oor zitten te flutien (voor een nootje :P )

zodra mijn vriend dan in mijn studeerkamer komt ben ik lucht voor izzy  ::)
Hij is dus echt mannengek :P

ik ga snel mijn brood smeren en naar school!!

groetjes sanne

*Manon*

Hoi hoi Sanne,

Leuk dat het zo goed gaat en dat ie al lekker tam wordt...
Handig is de toilettraining hé, pas het ook vaak toe, je valkje is dan toch meer op je gericht en heeft geen kans om van je weg te vliegen, ook al proberen ze dat wel uiteraard  ;) ;)

Izzy is maar verwend met twee mannen dus... leuk dat alpha zo begint te brabbelen... leer je m ook fluitjes nafluiten?

Veel plezier met ze, maar dat gaat zeker lukken hé  ;D

Groetjes Manon

hermelien1989

Hier gaat alles goed!!
We kunnen niet wachten totdat Alpha bij Izzy op de kamer mag. Ik merk namelijk dat Izzy steeds stiller aan het worden is. Ookal ben ik toch elke dag bij hem.    Nog eventjes wachten en dan kan de schuifdeur weer open....
Alpha zit nu iets meer als 2 weken in quarantaine.
Alpha mag nu bijna elke dag losvliegen.
Dat gaat super goed en hij stapt buiten de kooi echt heel goed op.
Alpha komt alleen nog niet echt bij me zitten als hij los is, maar nog een paar toilettrainingen en dan gaat dat ook wel lukken.
Groetjes Sanne

Jel

zo zo ik lees hier hele goed dingen ;D
fijn dat het zo goed gaat met Alpha!
en wat ruig dat je hem nog zo snel tam hebt kunnen krijgen

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

hermelien1989

Hoihoi alleaal!!
hier gaat het heel goed met alpha en izzy

Toen ik vandag thiskwam hoorde ik ze allebei narme schreeuwen telkens op elkaar reageren.
Toen liet ik alpha los en hij zat eigenlik constant bij me. Echt goed tam dus.

Ik heb dus besloten om ze vandaag al bij elkaar op de kamer te laten en heb ze meteen samen losgelaten.

Na wat raar kijken hebben ze even gevlogen (een beetje erg wild) en nu zit de ene op mijn ene schouder en de ander op de andere schouder :P



hun eerste ontmoeting los

http://www.flickr.com/photos/29754174@N02/5102169060/

izzy en alpha op mijn schouders..

groetjes sanne

Jel

Zo zo wat een fijne berichten hier!
Alpha is echt goed tam geworden he ;D
wat fijn dat hun eerste ontmoeting zo goed ging
dit gaat helemaal goed komen met die 2 8)

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

hermelien1989

hoi allemaal!!

hier gaat het goed met izzy en alpha.
Ze trekken nog niet echt naar alkaar toe en izzy wil nog wel eens (voorzichtig, stiekem) naar alpha happen; maar ze eten wel samen aan een klein stukje trosgierst :)

Als ze samen vieen gaat het echt keihard :P
soms schreeuwt alpha wel naar izzy (dan zit alpha op de kast of de kooi :P )

groetjes sanne

Jel

Hoi Sanne,
heb je de papieren van Alpha ontvangen?
en hoe gaat het nu met hem?
Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

hermelien1989

hey Jel

Ik heb inderdaad de papieren ontangen !! bedankt hiervoor!!

Het gaat super met alpha... Hij is de baas van de twee :P
Ze zitten nu regelmatig in 1 kooi, maar izzy mag dan niet aan de etensbakjes komen (heb er nu 3 in de kooi hangen) en daarom haal ik alpha er soms nog even uit.

Izzy is nog steeds even tam maar trekt jammer genoeg ook niet naar alpha toe. Izzy is echt bang van Alpha....

groetjes sanne

Jel

Citaat van: hermelien1989 op  4 november 2010, 18:17:31
hey Jel

Ik heb inderdaad de papieren ontangen !! bedankt hiervoor!!

Het gaat super met alpha... Hij is de baas van de twee :P
Ze zitten nu regelmatig in 1 kooi, maar izzy mag dan niet aan de etensbakjes komen (heb er nu 3 in de kooi hangen) en daarom haal ik alpha er soms nog even uit.

Izzy is nog steeds even tam maar trekt jammer genoeg ook niet naar alpha toe. Izzy is echt bang van Alpha....

groetjes sanne


Sow dat dat had ik niet verwacht van Alpha dat eht zo een baasje zou zijn
maar goed hoop dat het nu met 3 balkjes erin goed gaat en hoop dat Izzy zijn draai weet te vinden met de bazige Alpha :P
Hoe het kan dat hij zo bazig is weet ik ook niet..
maar fijn dat hij zo tam is geworden

Groetjes Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)