29 maart 2024, 02:29:27

Tegen het raam gevlogen

Gestart door Aileen, 8 september 2010, 13:45:10

« vorige - volgende »

Aileen

Ik heb mijn valkje elvis er voor het eerst uit gelaten
Ik had wel de gordijnen dicht gedaan en alles veilig voor hem gemaakt
Ik zat alleen met het raam boven de deur
Die kon ik niet af schermen en daar is hih tegen gevlogen niet met heel hard en vervolgens vloog
Hij ook nog is tegen de muur later werd hij rustiger
Nu zit hij weer in zijn kooi en ik zie dat bloed tussen zijn neusdoppen zit het bloed nu niet meer maar wat moet ik hier nou aan doen hij eet en drinkt gewoon  hij vertrouwd me nu ook iets minder :( komt dat nog goed?

Aileen

Ik heb de dierenarts gebeld en het is al goed :) elvis moest ook even bij komen van de schrik nu is hij niet meer bang

smiley

Hallo Aileen

Hou je valkje goed in de gaten ,het zou zo maar kunnen dat hij een hersenschudding heeft .
Laat hem in de kooi en zodra hij zich anders gaat gedragen ga dan zo snel mogelijk met hem naar een vogel-arts .
Er is ook een kans dat zijn snavel en omliggend gebied blauw word van de klap .
Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad met een jonge vogel ,gelukkig is hij goed hersteld maar wel twee dagen erg stil geweest.

Succes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

bobbie

Je kan ook het licht wat afschermen en voor zo min mogelijk prikkels zorgen (harde radio/tv, drukke kinderen etc.)

Sterkte ermee, Nel

Aileen

Heel erg bedankt voor de tips hij ging zich ind anders doen
Hij begon te niezen en hij is normaal echt lekker druk en gister was hij heel rustig dus vandaag toch nog even langs de dieren arts

tipsy

ik heb toevallig hetzelfde mee gemaakt, de eerste PAAR keer dat mijn valk uit haar kooi ging vloog ze ook tegen de gordijnen en muren, na een paar keer oefenen had ze de woonkamer pas leren kennen. dus ook voor de volgende keer goed opletten. hoe gaat het nu met elvis?

groetjes nicole

Aileen

Gelukkig was hij er niet erg hard  tegen aangevlogen dus dat is helemaal goed gekomen wel ben ik nog naar de DA   geweest en hij heeft een beginnende luchtwegen infectie dus het ene ongeluk na het andere
Nu maar hopen dat hij snel beter word

mariannenl

...onze eigen kweek Faith is al ruim 8 jaar bij ons en vorige week tegen de ramen geknald bij het binnen vliegen
Wij hebben er stickers op geplakt zowel voor de binnen- als buitenvogels, dus ze "zien" het  grote raam wel
Zijn kopje mist wat veren maar hij is weer helemaal normaal
Maar voor hetzelfde geld breekt een vogel zo zijn nekje en sterft daaraan dus we zijn wel wat voorzichtiger geworden
En zo zie je dat dat dat ook met een tamme vogel die de huiskamer kan gebeuren die normaal de weg daar wel kent.

Hij heeft nu nog wat kale plekjes ter hoogte van zijn oren maar het gaat verder prima met hem

Marianne

tweety1986

mijn 2 valkjes zijn ook wel eens tegen ramen en of muren gevlogen. vooral in het begin, ze moesten inderdaad de woonkamer leren kennen.
echter heb ik ze na de val terug gezet in de kooi en een donkere doek over een gedeelte van de kooi gedaan.
door een harde klap kunnen ze net als bij de mens een hersenschudding hebben, wij hebben dan rust nodig en slapen en donker is voor ons het beste, zo dus ook voor vogels.
kiki en koko hebben de hele dag in het duistere deel van de kooi gezeten en de dag er na waren ze alweer de oude.
ben even goed na de vogelarts gegaan er ze waren prima inorde. echter kunnen ze niet in het kopje kijken of daar iets beschadigd was, maar dit moet je dan zelf een tijdje in de gaten houden. zodra ik iets geks of iets anders merkde moest ik meteen bellen.

xxx christa