Valkje heeft vieze kont , en eet niet en slaapt veel / Daar zijn we weer Eventjes

Gestart door Ophidian, 6 september 2010, 10:26:52

« vorige - volgende »

Ophidian

heey coco , tot op heden , heb ik nog geen fotos kunnen maken , mijn vriend heeft de camera , die gebruikt hij voor zijn werk , ik heb fotos geprobeert te verkleinen , maar ik ben daar niet bepaald een kei in , de fotos , die ik met mijn telefoon kan maken , zijn niet super duidelijk , maar wat ik hoog uit kan doen , is wie er belang bij heeft , de fotos mailen , maar daar moet je maar net zin in hebben , maar geef het maar aan of je dat een idee vind , verder slaapt cupie alleen nog wat meer , maar zie haar al wel veel meer bij de voer bakkjes zitten , dus dat is plus punt , en haar kont is niet meer vies , en toen ik haar bij de vogelarts op ging halen , toen zat haar kont er nog helemaal onder , en ze kwam dunner terug , dan dat ik haar zaterdag er heen bracht .
Mischien is ze wat dunner geworden , omdat ze mischien stressig was in een onbekende omgeving , tussen andere dieren in en zo , een valkje dat op een nieuwe plek komt , eet in eerste instantie , ook niet meteen veel , maar waar het nu om gaat is dat ze vooruitgang boekt , verder geef ik haar geen exstra toevoegingen , ik geef haar soals aangeraden is , gewoon grof parkieten voer en optijd schoon drink water , verder heb ik wel maagkiezel en een kalkblok in haar kooi hangen . Groetjes patricia
ophidian

Ophidian

Citaat van: Caroline op 15 september 2010, 09:39:39
Helemaal mee eens, Nellie, SPOED is het al lang niet meer, mocht het dit al geweest zijn.  ::)

Hoe is het nu met Cupie??

Misschien een rare vraag maar ik hoor je elke keer over mager en scherp borstbeen ....

Heb je Cupie al eens gewogen en zo ja, wat woog zij en wat weeg ze nu??

Dit zijn namelijk dingen die belangrijk zijn.

Komt ze aan, valt ze af, heeft ze nog diarree, geeft ze over??

Het is nu even niet relevant hoevaak je de kooi verschoont en waarmee.

Het is belangrijk dat je je meer info geeft over Cupie.


Om hier nog op terug te komen , Ze geeft niet over , haar diaree is minder , want het blijft ook niet meer aan haar kont zitten , ze slaapt nog wel veel , en eet nog niet helemaal zo als het hoort , maar wel relatief meer ! dus ik zie wel wat verbetering , en ik denk tog , nog steeds dat , dat toutje de boos doener was hoor !
ophidian

Ophidian

Verder ben ik weer ff offline , ik lees later jullie berichtjes wel weer , ;)  vriendelijke groet patricia ;) en aub mense lees zelf ook goed mijn teksten , ondanks mijn spellings fouten , ik zal me best doen , die niet meer te maken ! , maar ga alsjeblieft niet meteen met de vuist op tafel !
ophidian

bobbie

Citaat van: Ophidian op 13 september 2010, 18:15:16
ik ben net thuis , van de vogelarts uit drachten , hij zij als volgt , er zit niks vreemds in de onlasting geen bacterisch , of schimmels , of wormen , ik heb nog eventjes snel een papagaaienziekte test af laten nemen , en die was negatief , verder vind ik wel dat ze magerder is dan voor dat ik haar daar achter liet , en haar kont is nog steeds vies , allemaal opgedroogt , aan haar cloaca , maar ja verder weet ik niet wat het kan zijn , het nieuws dat het geen papagaaienziekte is en zo en dat van die andere ondlasting test , is een fijn gevoel , maar ik wacht af hoe het verder met haar gaat , de vogel arts zij , dat ze gister nog magertjes at , en vandaag wel beter , maar ik vind haar wel veel lichter geworden , dan zaterdag , dat borstbeen steekt meer voor uit , nouwja , ik hoor wel wat jullie er verder van vinden , maar dit is wat hij heeft gezegt , wij waren pas na 5e nog aan de beurt , we hadden half 5 een afspraak . maar goed ik hoor het wel verder van jullie , groetjes patricia


Citaat van: ROCKS op 15 september 2010, 14:20:43
Hallo,

Je valkje weegt 110 gram??
En dan nog een scherp borstbeen en mager aanvoelen?
Sorry hoor, maar dan is er iets mis met je weegschaaltje, of met jezelf.
Lijkt me sterk dat je valkje met dat gewicht nog die verschijnselen heeft.
Ik heb 6 gezonde valkjes en niet één heeft het gewicht van jouw valkje, en oogt toch niet mager, of heeft een scherp borstbeen.

Rocks


Citaat van: Ophidian op 15 september 2010, 15:29:42
Rocks , ik zij niet dat cupie een scherp voorborst heeft , ik heb gezegt van dat ik haar daar dagelijks wel op controleer , in het begin van deze topic , heb ik al gezegt dat ik het vreemd vond , dat ze juist niet mager werd , omdat ze zo weinig at , maar dat ik het wel in de gaten hou , door te gaan checken ;) beter lezen de volgende keer ;) ander zou ik wel letterlijk en figuurlijk er neer zetten , cupie heeft een scherp voor borstbeen ;) mijn weeg schaal klopt perfeckt ;) en alsjeblieft laten we niet weer zo veel commetaar gaan leveren , ik wil dit gewoon normaal kunne bespreken , zonder domme voor oordelen , dat ik nooit goed lees , want er zijn meer die niet goed dingen lezen , hou het alsjeblieft leuk voor je zelf groetjes patricia


Rocks heeft gelijk hoor. Ik heb ook diverse keren gelezen dat je het over een vooruitstekend borstbeen had. :-\ Een borstbeen wat vooruitsteekt, betekent een flinke vermagering :-\.

Ik heb even snel terug gelezen en zag het in de snelligheid 1 keer staan, die heb ik hierboven neergezet. :)
En hiermee sla ik niet met mijn vuist op tafel ;D ;) maar kom even voor Rocks op. 8) Ik had dit zelf namelijk ook begrepen uit je berichten. Vandaar dat ik jouw berichten even snel weer door heb gelezen en je eigen woorden even heb aangehaald hier.

Fijn dat  Cupie weer wat gaat eten en weer een schoner kontje heeft. :D 8)

ROCKS

Hallo,

Prima, ik zal beter lezen, maar het staat er toch echt!
Enne, als ik beter moet lezen...ga jij dan eindelijk (na heel veel eerdere verzoeken) ook eens op je zelf letten, met je woordenkennis, en spelling?
Zo ken ik namelijk een spreekwoord: de pot verwijt de ketel!

Rocks


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Manouk

ook ik zal nog even zeggen dat het gewoon veel makkelijker leest als je na een getypte zin gewoon even een enter doet..

Of zelfs een regel wit ertussen, dat leest makkelijker en zullen ze niet zo snel meer op je reageren..


Coekiemonster

jeej dus ze is al wat opgeknapt :D:D
Fijn om te horen :D
Nu nog helemaal de oude worden en die vet reserves weer ff aanvetten :P
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: bobbie op 15 september 2010, 16:17:32
Citaat van: Ophidian op 13 september 2010, 18:15:16
ik ben net thuis , van de vogelarts uit drachten , hij zij als volgt , er zit niks vreemds in de onlasting geen bacterisch , of schimmels , of wormen , ik heb nog eventjes snel een papagaaienziekte test af laten nemen , en die was negatief , verder vind ik wel dat ze magerder is dan voor dat ik haar daar achter liet , en haar kont is nog steeds vies , allemaal opgedroogt , aan haar cloaca , maar ja verder weet ik niet wat het kan zijn , het nieuws dat het geen papagaaienziekte is en zo en dat van die andere ondlasting test , is een fijn gevoel , maar ik wacht af hoe het verder met haar gaat , de vogel arts zij , dat ze gister nog magertjes at , en vandaag wel beter , maar ik vind haar wel veel lichter geworden , dan zaterdag , dat borstbeen steekt meer voor uit , nouwja , ik hoor wel wat jullie er verder van vinden , maar dit is wat hij heeft gezegt , wij waren pas na 5e nog aan de beurt , we hadden half 5 een afspraak . maar goed ik hoor het wel verder van jullie , groetjes patricia


Citaat van: ROCKS op 15 september 2010, 14:20:43
Hallo,

Je valkje weegt 110 gram??
En dan nog een scherp borstbeen en mager aanvoelen?
Sorry hoor, maar dan is er iets mis met je weegschaaltje, of met jezelf.
Lijkt me sterk dat je valkje met dat gewicht nog die verschijnselen heeft.
Ik heb 6 gezonde valkjes en niet één heeft het gewicht van jouw valkje, en oogt toch niet mager, of heeft een scherp borstbeen.

Rocks


Citaat van: Ophidian op 15 september 2010, 15:29:42
Rocks , ik zij niet dat cupie een scherp voorborst heeft , ik heb gezegt van dat ik haar daar dagelijks wel op controleer , in het begin van deze topic , heb ik al gezegt dat ik het vreemd vond , dat ze juist niet mager werd , omdat ze zo weinig at , maar dat ik het wel in de gaten hou , door te gaan checken ;) beter lezen de volgende keer ;) ander zou ik wel letterlijk en figuurlijk er neer zetten , cupie heeft een scherp voor borstbeen ;) mijn weeg schaal klopt perfeckt ;) en alsjeblieft laten we niet weer zo veel commetaar gaan leveren , ik wil dit gewoon normaal kunne bespreken , zonder domme voor oordelen , dat ik nooit goed lees , want er zijn meer die niet goed dingen lezen , hou het alsjeblieft leuk voor je zelf groetjes patricia


Rocks heeft gelijk hoor. Ik heb ook diverse keren gelezen dat je het over een vooruitstekend borstbeen had. :-\ Een borstbeen wat vooruitsteekt, betekent een flinke vermagering :-\.



Klopt Nel, ik las ook meerdere keren over een vooruitstekend scherp borstbeen ....

Daarom vroeg ik ook naar het gewicht, lees in een eerder berichtje van me, hieronder geciteerd.  ;)


Citaat van: Caroline op 15 september 2010, 09:39:39
Helemaal mee eens, Nellie, SPOED is het al lang niet meer, mocht het dit al geweest zijn.  ::)

Hoe is het nu met Cupie??

Misschien een rare vraag maar ik hoor je elke keer over mager en scherp borstbeen ....

Heb je Cupie al eens gewogen en zo ja, wat woog zij en wat weeg ze nu??


Dit zijn namelijk dingen die belangrijk zijn.

Komt ze aan, valt ze af, heeft ze nog diarree, geeft ze over??

Het is nu even niet relevant hoevaak je de kooi verschoont en waarmee.

Het is belangrijk dat je je meer info geeft over Cupie.


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Ik was eigenlijk heel erg benieuwd hoe het met Cupie gaat.  ::)

Leeft ze nog??  :-[

Laat ons even wat weten a.u.b. we leven al dagen met Cupie mee.

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.



Paula

Ik denk niet dat het nog veel zin heeft om hier te reageren.
Patricia (Ophidian) is na haar laatste berichtje, 15-09-2010, 15:40:31, niet meer op het forum geweest.
Jammer, want ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu met Cuppie is. Maar helaas.  :-\
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paula

Hoi Patricia (Ophidian),
ik zie nu net dat je weer on-line bent sinds 2 weken!  ;)
Hoe is het nu met Cuppie?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Saar