Valkje heeft vieze kont , en eet niet en slaapt veel / Daar zijn we weer Eventjes

Gestart door Ophidian, 6 september 2010, 10:26:52

« vorige - volgende »

Ophidian

;) mensen ik laat jullie wel kletsen , wat cupie betreft , de vogel arts zij dat katoen juist geen kwaad kon , zolang je er maagkiezel bij hebt , want die zouden dat touw wel verteren zij hij , de vogelarts heeft me nog niet gebelt , we zitten hier in spanning af te wachten , de reden trouwens dat we voor het weekend gekozen hebben , om haar daat achter te late is , omdat het voor onze situatie beter is om haar te late opserveren , veel mensen leveren hier commetaar merk ik , zegt wat over jullie , kijk jullie kunne wel mense aanvallen , en dan proberen mense soms alleen hun situatie uit te leggen , in de hoop dat er wat meer begrip is , als iemand mij trouwens uit belangstelling om fotos van mijn valkjes vraagt , dan ga ik daar normaal op in , het is geen misdaad , daar op in te gaan hallo !!! , en ik vind het jammer dat sommige kortzichtig doen , als of jullie allemaal perfeckt zijn ;) ik ben ook maar een mens ;) en de mense die gewoon normaal blijven doen ;) wadeer ik veel meer , ;) mensen zonder vooroordeeltjes en speculaties , maar ik zal het wel niet meer over me zelf hebben , ;) en anders kom ik hier gewoon niet meer ,  want jullie trekken het je wel aan , als ik niet meteen naar een vogel arts ga , en dan is de hell hier al los gebroken , daarom begon ik over mijn situatie , ik bedoel niet dat iedereen gelukkig zo doet hier in dit forum . verder zal ik alleen dinge over cupie hier op zetten klaar , ik heb ook geen zin meer in dit gezijk , ik mis mijn beesje vreselijk , ik heb trouwens vandaag geprobeert te bellen naar de toren , maar ja het is weekend , dus geen gehoor , het mannetje van cupie ijsbeert de heletijd , vind het echt een sneu gezicht , toetie(het mannetje van cupie ) kan dingen na fluiten die wij hem geleert hebben , en hij praat en fluit nu heel veel uit verdriet , want altijd als hij baltzang heeft , gaat hij dus zijn naam zeggen en adams family fluiten , en fietvieuw doet hij dan , dus hij denkt vast , dat als hij dat dus doet , dat hij cupie kan terug lokken , vanochtend heel vroeg floot hij al de hele woonkamer bij elkaar , ik heb hem ook nog niet zien eten , ik ben heel benieuwd wat er met onze cupie is , de vogelarts , belt me morgen hoe dan ook , voor een eventueel plan in overleg met mij , kijken wat eventueel de diagnose is , en het eventueele plan , dus het is nog steeds afwachten maar .
ophidian

Ophidian

;) verder ben ik hier nu weer offline , voor dat mensen weer denken , wat bericht ze weer iedereen laat . jullie horen nog van mij ;) fijne dag verder , mochten er veranderingen komen of zijn , dan vertel ik dat hier wel !
ophidian

Ophidian

:( we weten het nu zeker , cupie blijft nog een nacht , anders zouden we gebelt worden , als hij vond dat ze eerder weg kon , ik heb de hele dag nu al afgewacht , zelfs geprobeert te bellen , maar je kan alleen nu voor spoetgevallen bellen natuurlijk.
Morgen is er wel zekerste weten contackt , dat hadden de vogelarts en ik afgesproken , ik vind het niet fijn , weer een nacht zonder haar te moeten,ik hoop dat het snel morgen is , dan weet ik hoop ik ook wat ze heeft , maar er zou verder eerst een ondlastings onderzoek gedaan worden , maar ik hoop dat hij daar wat uit heeft kunne halen , dat met dat touw in haar mag blijft me zorgen baren , want maandag had ik dus meteen die flexibele touw stok er uitgehaald , en pas op donderdag zie ik het in haar ondlasting , dat vind ik een eng idee , ik weet ook niet eens wat het matriaal van dat touw is geweest :s , de vogelarts zij dat het ook nog wat anders had kunnen zijn , en dat wacht hij dus nu af , maar ik denk dat het tog iets met dat touw is , maarja het kwam er pas laat uit , in haar ondlasting , het toutje kwam er gewoon compleet uit niet verteert ofzo , ik zit continu te maar te denken , er is daar voor nooit iets mis gegaan , het raare was de vogelarts noemde wel de papagaaienziekte op , maar dat vind ik zelf onmogelijk kunnen :s hij had het over loodvergifteging , en verder zij die niks meer over het touwtje opzich! ja alleen dat het verteert moet worden door maagkiezel , dus ben benieuwd , wat morgen dan eventueel zijn diagnose hier van is , ik kan alleen maar hopen dat ze gezond verklaart word , maarja ze is niet voor niks nu daar he  :'(
ophidian

Ophidian

Heey mensen , nou zag ik een foto bij saar , die ook op deze topic heeft gereageert in het begin , nou zie ik dus 2 geelwangen op haar foto zeg maar , met dus het zelfde soort touw , als waar mijn cupie aan zat , ook van dat gedraaide touw , alleen er zit zeg maar een ijzerdraad of iets dergelijks in , zodat je hem zo kan verbuigen als je zelf wilt .
Dus nu begin ik zelf wel weer heel nieuwschierig te worden !
waar zou dat touw van gemaakt zijn vraag ik me af ?
ophidian

Peggel

waarom denk jij dat papegaaienziekte onmogelijk is?
dat kan je alleen uitsluiten met een test ;)

Ophidian

Nou het enige wat ik van papagaaienziekte weet , is dat het ondstaat tog met heel veel vogels , op markte en zo dat ze het elkaar kunnen overdragen , maar ik heb mijn valkjes gewoon altijd in de woon kamer , kijk ik weet alles is mogelijk , maar denk alleen niet , dat , dat het is , en mijn andere 3 valkjes zijn nog in top vorm , en zelf heb ik ook geen gezondheids klachten , ik heb gehoort dat je er zelf een longondsteking aan kan overhouden en zo , maar als het papagaaienziekte zou zijn , dan zou ik wel een groot probleem hebben , en zelf ook naar de huisarts moeten , om me te laten controleren , al helemaal met een baby in me buik! , maar ja , laten we hopen dat , dat het niet is !!! ik ben benieuwd wat de vogelarts morgen te zeggen heeft !
Het mannetje krijgt geen hap door zn keeltje :( , ik zet steeds een muziek doosje op met muziekjes er in , die ze al hoorden toen ze nog baby,s waren , maar zelfs dat maakt hem niet rustig , als ik eventjes naar de keuken loop ofzo , dan is hij weer paniekerig , als ik bij hem blijf , dan hoor ik hem niet , maar hij fluit in eens meer deuntjes weer en zo , gewoon omdat hij cupke mist .
ophidian

Saar

Hoi,
Om hier ook even op m'n zitstok/touw terug te komen, hier knagen ze er dus niet aan. Zoals je op de foto kan zien, staat er een speeltuintje voor en daar spelen ze mee. Ze gebruiken dat touw echt puur als zitstok. Inprincipe zou je er gewoon van uit mogen gaan dat al het vogelspeelgoed wat verkocht wordt, veilig is. Natuurlijk gaan er wel eens dingen fout... Dus mocht het touw echt de oorzaak zijn dat Cupie ziek is geworden, dan heb je best de kans dat het touw niet goed is geweest. Bv beschadigd. De grijze binnenkant waar je het over had in je PBtje, zie ik hier dus nergens :). Ik zal voor je duimen dat Cupie beter wordt.
Groetjes Saar

Ophidian

dankje wel !!! , toetie (mannetje van cupie) fluit in 1 stuk door , ik zie dat hij echt verdrietig is , en keiko (vriendinnetje van cupie ziet er stilletjes en depri uit , en dan het zusje van toetie cricky , die is ook depri , je merkt egt dat ze haar missen , maar vooral toetie is niet rustig te krijgen , de hele dag zeg ik al tegen mijn vriend , dat ik cupie mis er is geen seconde dat ik niet aan cupke denk , ze is me meisje me vriendinnetje , me kindje gewoon !!
ophidian

Ophidian

ik ga het telefoontje nog niet eens afwachten van de vogelarts , als ik morgen ochtend gelijk wakker ben , dan ga ik meteen bellen , en dan hoor ik wel van de assisente , of hij mij nog terug belt , en wat hij heeft kunne ondekken , ik kan gewoon niet wachten !
ophidian

Caroline

Ik wil je niet bang maken maar ik zou het wel heel serieus nemen als je dierenarts het over papegaaienziekte heeft.

Mocht er ook maar enigsinds dit vermoeden zijn zou ik maar snel contact op nemen met je eigen huisarts/gynaecoloog of verloskundige ... papegaaienziekte kan namelijk heel erg gevaarlijk zijn voor je ongeboren kindje, met ernstige gevolgen zo is mij bekend.

Ik ben meerdere malen gewaarschuwd toen ik zwanger was van mijn vierde en mijn hele huis volk had met vogels.  :-\

Sterkte.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

En, wat heeft de v.a. je verteld? Je zou immers meteen bij nadat je vanmorgen was opgestaan telefonisch contact met hem opnemen? Inmiddels zal je hem toch wel gesproken hebben?  ???

Caroline

Ik ben ook wel nieuwsgierig ....

En wat vertelde de huisarts/gynaecoloog of verloskundige??

Nu je dierenarts het vermoeden papegaaienziekte heeft uitgesproken zul je met name voor je ongeboren kindje wel alle onderzoeken bij jezelf hebben laten doen.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hoi hoi

Heb je al wat van de V.A gehoord en ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar wat de huisarts/ verloskundige gezegt heeft met betrekking op de papegaaienziekte ???

Laat je ons wat weten

groetjes Larissa

Ophidian

ik ben net thuis , van de vogelarts uit drachten , hij zij als volgt , er zit niks vreemds in de onlasting geen bacterisch , of schimmels , of wormen , ik heb nog eventjes snel een papagaaienziekte test af laten nemen , en die was negatief , verder vind ik wel dat ze magerder is dan voor dat ik haar daar achter liet , en haar kont is nog steeds vies , allemaal opgedroogt , aan haar cloaca , maar ja verder weet ik niet wat het kan zijn , het nieuws dat het geen papagaaienziekte is en zo en dat van die andere ondlasting test , is een fijn gevoel , maar ik wacht af hoe het verder met haar gaat , de vogel arts zij , dat ze gister nog magertjes at , en vandaag wel beter , maar ik vind haar wel veel lichter geworden , dan zaterdag , dat borstbeen steekt meer voor uit , nouwja , ik hoor wel wat jullie er verder van vinden , maar dit is wat hij heeft gezegt , wij waren pas na 5e nog aan de beurt , we hadden half 5 een afspraak . maar goed ik hoor het wel verder van jullie , groetjes patricia
ophidian

Caroline

Sorry dat ik het zeg maar voor een uitgebreidde diagnose moeten div. afgenomen materialen soms wel een week op kweek staan en is er zoals in Cupie haar situatie twijfel of ze verstopt zit worden er meestal een foto of echo gemaakt, ik dit ook gebeurt??

Ik sta tevens versteld dat je meteen de uitslag van de papegaaienziekte heb, dit is ook nieuw voor me meteen de uitslag, mag ik vragen hoe dat ze dit onderzocht hebben??

Is Cupie nu thuis of nog steeds bij de dierenarts??

Heeft ze inmiddels dwangvoeding en medicatie??

Wat nu verder??

En het allerbelangrijkste, wat zei je eigen huisarts want ik neem aan dat je met je eigen kindje geen enkel risico hebt gelopen en hiervoor vanmorgen vroeg al op het spreekuur zat ....

Ik zou geen enkel risico nemen in ieder geval.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.