Valkje heeft vieze kont , en eet niet en slaapt veel / Daar zijn we weer Eventjes

Gestart door Ophidian, 6 september 2010, 10:26:52

« vorige - volgende »

Ophidian

En als ik niet meteen reageer op dit forum , dan ben ik bezig , ik heb naast computeren ook nog een leven , ik word ook nog mama dus ja , daar ben je ook veel mee bezig , en nee heb geen tijd nodig om zogenaamt een nieuw smoesje te bedenken , als mense dat gaan denken , ik deel net als iedereen hier , de liefde voor vogels en valkparkieten !! , heb vandaag echt moeten huilen , om mijn poppje zo achter te laten , des te erger vind ik die vooroordelen , speculeren , en vooroordelen is geen lastige opgaven voor een mens , maar iemand op zijn of haar woord geloven poeh dat is zo moeilijk , ik hoef jullie tog niet te zeggen dat ik een uitkering krijg , dan kraken jullie me tog weer af op het feit , dat ik een laag inkomen heb en daar me beesten van onderhoud en een kindje straks , en dat ik een bedrag van het uwv krijg voor onvoorzienbare uitgavens :) maar bij deze dan weten jullie dat , nou te vreden ?
ophidian

Ophidian

ik heb geprobeert fotos er op te krijgen , maar al mijn fotos zijn groter dan 60 kb staat er :( snik snik
ophidian

hilde

foto's verkleinen met:
photobucket of photoresize of microsoft office picture manager

Ophidian

hihiih ik zal eens zien of me dat gaat lukken , ik heb er de balle verstand van , hahah verder heb je leuke fotos johh zie ik , mooie valkjes !!! en mooi fors allemaal!!
ophidian

bobbie

Fijn dat je ben gegaan met Cupie. Hopelijk valt het allemaal mee en zijn de kosten niet zo hoog.

Je kan aan hun doorgeven dat je echt moet sappelen om rond te komen, veel praktijken hebben daar een speciale pot voor zodat je onkosten veel lager uitvallen. ;)

Hopelijk kan je haar binnenkort thuis weer lekker kroelen.

Sterkte ermee,Nel

Ophidian

ik heb dat gelukkig ook uitgelegt, en daarom hebben ze haar ter opservatie , dat was voor nu de beste keus , verder als hij wat wil doen , belt hij met ons in overleg , pff maar ik mis haar zo ondzetten , haar lieve koppie gewoon , alles , en het mannetje is maar niet rustig te krijgen , vind ik zo zielig gewoon , ik kan alleen maar hopen dat dit goed gaat komen , ik wil niet dat ze dood gaat , want dan ben ik bang dat het mannetje echt depressief word , dat is hij nu al , en dan gaat hij natuurlijk niet eten en zo .
ophidian

Ophidian

ik zal nu weer even gaan , eventjes lekker op de bank met het mannetje knuffelen , en hem troosten , eventjes hem afleiding geven , ik laat zo snel mogelijk weten , wat de volgende stappen zijn !! , ik ben echt zenuwachtig !! , jullie horen nog van mij , groetjes !
ophidian

Peggel

nu vraag ik me wel af...
je leest dat iedereen hier zit te wachten op de uitslag van je vogel, maar eerst ga je heb hebben over het plaatsen van een foto?
eerst alle stress om steeds om de 10 minuten te vertellen hoe boos en verdrietig je ben, en nu krijgen we eindelijk eens te horen wat er een beetje gebeurd is, ja een beetje want je zet er niet bij wat er precies aan de hand is, het touw is al uitgepoept dus dat is foetsie, weg.

en nu heb je hem achter moeten laten (is ook niet gratis) maar waarom dan?dan moeten ze toch ergens een vermoeden van hebben maar goed, ik zal proberen voorlopig maar niet meer te reageren, en zal van de week eens gaan lezen wat er gebeurd is, over je andere vogel hoef je je iig geen zorgen te maken, die gaat neit dood van de stress, is alleen een beetje in de war, en morgen of overmorgen is dat weer over.

Hermien

Dit topic gaat over ernstig zieke valkjes. Kunnen we het dan ook daar bij laten? Begin eerlijk gezegd het gevoel te krijgen dat hier iemand heel dringend om aandacht zit te vragen. Waar ik echter nog bozer over ben is het feit, dat je ons inderdaad de hele dag laat wachten voordat je met een bericht over de vogelarts komt. En eigenlijk ís het nog geen nieuws! De v.a. zal toch wel gezegd hebben in welke richting hij denkt te gaan zoeken? Een valkje wordt immers niet zó maar opgenomen!! Heel veel bezorgde forumleden leven met jouw valkje mee en blijkbaar besef je niet hóe vaak onder anderen ik, vandaag dit topic hebben bezocht om te lezen wat de vogelarts heeft geconstateerd.....
De rest van je verhaal vind ik hier NIET op z'n plaats! Daar zijn topics als 'Buurthuis' of 'café' voor. Of jij liegt kan ik niet beoordelen, maar vind het wel vreemd dat je helemaal geen vrienden hebt, maar IEDEREEN sms'jes stuurt......
Mijn dringende verzoek aan jou is om dit topic te gebruiken om ons te informeren over je VALKPARKIET en anders NIET!
Sterkte met het gemis en ik hoop nog steeds van harte dat het beestje weer helemaal gaat opknappen.

Peggel

hallo Hermien, zoals je aan mijn reacties al heb kunnen lezen ben ik het helemaal met je eens.
maar ik heb niet alles wéér terug gekeken en heb begrepen dat er 3 door haar gestarte topics (over uiteindelijk hetzelfde) zijn samen gevoegd ::)

mijn irritatie is al een poosje aangewakkerd, zeker toen dat ge bla bla over het plaatsen van een foto eerder werd geplaatst dan het verhaal wat de VA had verteld.

gelukkig heb ik nu toch even niets anders te doen, anders zou het zonde zijn van mijn tijd.

oja.. ik zou proberen niet meer te reageren he? :-X

*Esther*

Hermien

Mijn irritatie was al gewekt toen bij één van de eerste meldingen over het zieke valkje dit compleet werd weggesneeuwd door haar uitwijden over d'r persoonlijke omstandigheden.......

Eigenlijk kwam ik al geruime tijd niet meer op dit forum. Had er echt schoon genoeg van. Maar ja, hier schrijven een aantal personen boekjes die ik toch graag wil blijven volgen, al was het alleen maar omdat ik bij die personen ooit een valkje heb aangeschaft. Inmiddels ben ik wel zover dat ik overweeg om met elk vogelforum definitief te kappen. Jammer, want hier komen nog zát GEZELLIGE mensen met het valkjesvirus! En hún leuke verhalen doen mij onder MIJN huidige PERSOONLIJKE K :censuur OMSTANDIGHEDEN nog een béétje goed.....

:'(   :'(   :'(   :'(

Larissa

Hey Hey

Ik heb dit hele topic gelezen en moet eerlijk zeggen dat me nekharen over eind gaan staan

Niet zo zeer omdat Ophidan van de hak op de tak springt
Het gaat om je valkje meid en niet om je verdere persoonlijke omstandigheden...vindt het heel erg maar ik kon het verhaal slecht volgen.

Daarnaast hier zijn heel veel valkenliefhebbers die het goed voor hebben met je valkjes en als jij dan steeds loopt te roepen er is geen geld, geen vervoer, enzo wordt het steeds moeilijker.

Daarnaast eerst zeg je dat je geen vrienden hebt en dan heb je ze wel weer maar zonder auto tja dan worden mensen wantrouwig.
Ik hoop met heel me hart dat het goed gaat met je valkje en dan je laat weten wat de VA nu allemaal gezegt en gedaan heeft

Groetjes Larissa

PS ik heb hier 4 gekleurde touwen, zowel in de kooi als in de voliere en nog nooit geen problemen mee gehad

bobbie

Mensen, laten wij zelf ook bij het betreffende onderwerp blijven: Cupie. Daar gaat het om.

En wat het touw betreft: katoen kan dodelijk zijn voor een vogel. Sisal heeft die eigenschap niet, maar katoen wordt niet verteerd, kan zich ophopen in de darmen en verstopping veroorzaken.

Als je gaat googlen zie je er zelfs foto's van (overleden papegaai waar bij sectie bleek dat er een hele kluit katoen in zijn darmen zat en verstopping had veroorzaakt).

Gr, Nel

Hermien

Horen we vandaag nog hoe het met het valkje is? Heeft de vogelarts al gebeld? Mag-tie naar huis en wat scheelt-ie?

???   ???   ???   ???