Valkje heeft vieze kont , en eet niet en slaapt veel / Daar zijn we weer Eventjes

Gestart door Ophidian, 6 september 2010, 10:26:52

« vorige - volgende »

Ophidian

trouwens ik zie cupie kleine beetjes eten nu , maar dan wel van zo,n snoep stok , ik heb die gisteren gehaald bij welkoop , die is savonds tot 9 uur open dus , ik dacht even een welkoms kadootje kopen voor me lieve cupie , ze ging er wel als eerste bij , vond dat wel fijn om te zien , ik zag wel trouwens toen k haar daar weg haalde , hoe bang ze was , hele grote puppilen en zo , echt zo zielig .
ophidian

Larissa

Hey Hey

volgens mij kan zo'n snoepstok geen kwaad nu, heb je ook eivoer in de kooi en heb je haar wel apart zitten van je andere valkjes het zou zo sneu zijn als het toch iets van besmettelijk is en je andere valkjes ook ziek zouden worden

ik heb echter nog nooit gehoord van biergist en knoflook olie waar voor zou dat nodig zijn ?

S6
groetjes

Ophidian

ze zit appart ja , maar ze kan der mannetje nog wel horen gelukkig , want die is anders ook zo van streek , dat biergist is voor een gezond darmstelsel , het is een aanvullend diervoeder , bevat hoogwaardige eiwitten . natuurlijke vitamines b an aminozuren , verhoogt de weerstand van de vogel , tijdens stress ziekte en rui  en voor een optimale groei bevordert de spijsvertering  dat is dus biergist . om het aan het voer te laten plakken , doe je er knoflook olie door , waar ook goeie bestandsdelen in zitten , het zuivert het bloed zorgt voor een betere bloedcirculatie en verbetert de werking van ademhalings en spijsverteringsstelsel
ophidian

Ophidian

oowja eventjes vergeten te vertellen over ei voer , ze krijgen dat soms , niet altijd .
ophidian

Ophidian

nu zit cupie weer met haar koppie in haar veertjes , in slaap houding , ik vind het zo vreemd allemaal he , ik heb verdorie echt me best gedaan bij de vogel arts , en het word gewoon misbruikt , de liefde die je voor een dier kan hebben , ik zie allemaal dubbele kosten op dat factuur , ze bellen me immers nog niet terug , hij heeft haar gewoon 1 dag antibiotica gegeven waarschijnelijk , want dat staat zo op het factuur :S en daar heb ik dus 11.15 voor betaald :S en er staat op t factuur 10 ml  , echt zo vaag en verdacht , hij zij dat ze alweer capsones kreeg me cupie , nou cupie heeft nooit capsones pff , is altijd een lieve vogel , rustig van aard geweest , dus heb zeer het vermoeden , dat deze vogel arts iedereen zit voor te liegen , mijn cup zat gewoon tussen kooitjes waar katten in zitten , dat geeft ze tog ook nogges stress , ik krijg een nog magerdere vogel terug , en mijn vriend zegt ook dit deugt tog niet :s , en dan hoor ik gewoon jullie verhalen over die pagaaienziekte test , dan denk ik echt van jeetje ongelovelijk gewoon , terwijl dat die arts ook ziet , dat ik zwanger ben :s , en daar bij me vogel is nog niet beter , nog steeds gewoon al dat ondlasting aan haar cloaca , nog steeds veel slapen , ik zie geen capsones bij mijn cupie hoor , gister zag ik grote angst in haar ogen , de vogel ondsnapte uit t kooitje en vloog , weetje wat die vogelarts deed? haar aan de staart naar benede trekken grrrrr !!!!!! dat doe je tog nietttt :s fijne vogelarts ben je dan grrrr , ben echt verdrietig hier om , en laat het hier niet bij zitten , dat meen ik echt !!!
ophidian

Ophidian

ik krijg zo zin , om naar de redactie van hart van nederland te bellen , als hun niet mijn geld terug geven , voor dingen die niet zijn overlegt , wat de afspraak was , en soals die dubbele ondlasting,s test en die 10 ml antibiotica , met die 10 ml kan je verdorie meerdere vogels behandelen man !!! en er staat 11 , 15 bij pfff  is tog nie normaal , ik wil mijn beest niet kwijt :( , als dat gebeurt breek ik echt !!! en de rest van de valkjes hier thuis ook , want ik heb echt gezien , hoe depri ze waren met ze 3e om cupie , ze zijn een hecht clubje met ze 4e , altijd op elkaar aangewezen , altijd lief en sociaal naar elkaar , elkaar lief wassen en knuffelen , ik vind voor dit geld mocht ik wel wat verachten , vanplaats een magerdere valkparkiet, ben zeer diep telleurgesteld
ophidian

Ophidian

ik ga vandaag ff de fotocamera vragen van mijn vriend , en ik ga fotos maken van cupie , en ik probeer het hier op te zetten , ik hoop dat , dat me lukt , mischien kunnen jullie dan nog beter oordelen , want tot nu toe had ik fotos met me telefoon gemaakt , maar die zijn te groot , ik vind het lastig om fotos te verkleinen via paint , ik weet niet eens hoe dat moet , en anders vraag ik me vriend vanavond wel eventjes , mischien kunnen jullie uit de hand van de foto , een beter oordeel geven over cupie , ik wil dit zo graag opgelost hebben !
ophidian

Caroline

Ik denk dat je nu beter geen snoepstaven en eivoer kunt geven, zeker omdat ze aan de diarree is.

Geef haar gewoon haar eigen zaadmengsel wat ze altijd kreeg.

PS. Hart voor Nederland hoef je niet te bellen hoor, stop je energie liever in het herstel van Cupie en als je vragen en twijfels hebt moet je de dierenarts zelf bellen, zij kunnen je vast en zeker uitleg geven over de factuur die je kreeg.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ophidian

caroliene , ik heb dus vanochtend gebelt , want ik zie zelf dat het niet klopt , 10 ml antibioticum , kan je meerdere vogels van doen , zij heeft waarscheinelijk op 1 dag maar 2 maal gehad , en dat was ook nie eens de afspraak , en zelf zij de va , dat ik niks aan middeltjes zou mee krijgen naar huis , nou dan reken je tog niet voor een potje voor 10 ml , ten zij hij mijn vogel 10 ml heeft gegeven , maar dan zou ze dus nu dood zijn echt ! , en verder waarom zou je dubbele ondlastings onderzoeken hebben gedaan , van de zelfde prijs van een bedrag van 14 euro nog wat , ;) 1 maal is tog voldoende , en ook weer is dit niet in overleg gegaan , hij zou mij bellen als hij dingen zou doen bij haar , omdat die wist dat ik het niet echt bepaald breed heb ;) , ze zouden mij op me mobieltje bellen , ik wacht nu al 2 uren op hun , en voor dat de vogel arts weg is , aan de einde van de dag , heb ik ze weer gebelt , als hun mij voor die tijd niet bellen , en dat hart van nederland bellen doe ik ook heus niet , maar het is allemaal frustratie , dat ik dat zeg , maar kan er niet over , dat ik 250 euro heb betaald voor een vogel die magerder terug komt , en dat er allemaal raare kosten mee zijn gerkent , afspraak is afspraak tog? volgens mij houd die va van geld , en niet van dieren , teminste dat vind ik op deze manier !!!! , hij zij zaterdag toen ik haar er heen bracht van , we kunnen haar opserveren , dat is nu de beste manier , van wegen jou bugget , en toen dacht ik meteen van doen , want ik wil tog een oplossing voor me cupie , hij zij daar bij ga ik een ondlastings onderzoek doen , en al met al met weekend tarieven mee gerekent , zij die dan kom je op een bedrag van 155 euro , ik zij oke is goed , want ik vroeg hem er speciaal naar , op hoeveel euro we dan zaten voor de zekerheid , toen zij hij van , mocht ik tog ideen krijgen of wat vanplan zijn , dan doe ik dat in overleg met jou , en dan ga ik jou bellen , ik zij oke is prima , een papagaaienziekte test kost bij hem  27.77 , die heb ik gister voor we weg gingen voor de zekerheid aangevraagt , om tog te laten doen , nou dan tel je dus 155 euro plus 27, 77  , samen zou dat dan op 182,77 uit komen :s en waarom betaal ik dan 250 euro , en het aller ergste is , mijn vogel is nog erger er aan toe , want ze is nog maagerder, ik ga dit wel ff uitzoeken nog verder , en vooral wat er met me cupie is
ophidian

Ophidian

ik heb haar trouwens een snoep staaf gegeven , omdat ze anders te weinig eet nog steeds , en ik weet als je ze iets lekkers geeft , dan eten ze teminste tog nog wat meer , en er zitten vitamines in zo,n staaf , tenzij iemand nog een beter alternatief weet , wat een valkje super lekker vind , en wat gezond verandwoord is ?
ophidian

Caroline

Snoepstaven zijn nu niet verstandig!!

Hier zit honing op wat nu Cupie zo zwaar aan de diarree is zij beter niet kan eten.

Geef haar enkel haar gewone zaadjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ophidian

stel je voor , cupie eet te weinig , mag je haar dan ook bijvoeren , zoja? waar mee doe je dat dan? , ik heb die staaf er nu uit gehaald .
ophidian

Paula

Laten we het hier nu over jouw valkje hebben, Patricia.
Dat je niet tevreden bent over de va, dat heb je nu wel duidelijk gemaakt.  ;)
Nog wat andere vragen:
Geef je Cupie groente en fruit? Zo ja, wat en hoeveel?

Zelf zou ik voorlopig eens stoppen met de biergist en knoflook olie. Als jij goed voert, hebben ze dat in principe niet nodig.
Wat de kooi betreft: het zou misschien kunnen dat Cupie aan de tralies knabbelt. Ik weet niet of dat daar misschien iets vanaf kan komen. Houd haar even in een andere kooi dan die met de goudkleurige spijlen.
Geef haar de komende dagen gewoon standaard grof parkietenzaad zonder extra's. Als jij zelf ziek bent, diaree hebt, ga je ook niet snoepen, toch?  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Ophidian

stel je voor er zou wat van die gouden tralies zijn afgekomen , wat kan ze dan hebben opgelopen? wat zijn de risico,s?
ophidian

Paula

Ik weet niet of er risico's zijn daarvan, maar nu Cupie ziek is, is alles wat ze binnenkrijgt buiten gewoon standaard parkietenzaad, niet goed.

Stel dat het 'gouden' laagje in een soort van splinters van de tralies afkomt. Dan snap jij ook wel dat dat niet goed is.
Ik weet ook niet of het 'gouden' laagje schadelijke stoffen bevat.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)