Valkje heeft vieze kont , en eet niet en slaapt veel / Daar zijn we weer Eventjes

Gestart door Ophidian, 6 september 2010, 10:26:52

« vorige - volgende »

Ophidian

Hallo , ik heb al jaren valkparkieten 4 tamme, in een papagaaienkooi , sins gister vond ik de kont van 1 van mijn poppen al erg vies , maar nu vandaag , eet ze niet , ze slaapt erg veel , ze kijkt wazig uit haar ogen , verder heeft ze geen scherp voorborst , en tog haal ik even vandaag wormenkuur op bij de dierenarts , omdat het al weer 6 maandjes geleden is , dat ze ondwormt zijn , maar mijn vraag is , wat kan dit zijn , ik heb zo straks nog een appeltje in de kooi gehangen , waar die pop ook dol op is , alleen ze eet het niet , ze zit maar met haar oogjes dicht , ik hoop niet dat er wat ergs is , want als zij er nie meer is , word het mannetje gek , dat gebeurt namelijk al , als k haar ff uit de kooi heb , ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen , verder is de ondlasting knal groen , met donker en wit , ik hoop dat iemand weet wat het vermoedelijk kan zijn , gr patricia
ophidian

bobbie

Hoi hoi,

Zitten je vogels binnen? Als ze buiten zitten is het raadzaam ze elk halfjaar te ontwormen, maar als ze binnen zitten lopen ze geen gevaar op wormen. Als je een (zwaar) verzwakte vogel een kuur geeft, kunnen ze dat minder goed aan.

Ik zou een afspraak maken bij de vogelarts, dit is niet goed. :-\ Zeker omdat  vogels het zeer laat laten merken dat ze ziek zijn, kan het wel eens zo zijn dat ze zieker is dan je denkt.
Dus mijn advies: actie.

Succes, Nel

Ophidian

Ze zitten binnen ja , de andere 3 voelen zich nog goed , die eten gewoon , alleen 1 van de poppen zit met wat bolle veren en viese kont (die ik zo straks heb schoon gemaakt , het borst been is nog mooi vol , maar ik weet nie hoeveel dat wil zeggen , verder wast ze zich zelf wel , zag ik net , maar wel bij haar kont , ze vertikt het te eten , maar is het niet zo , dat als ze de ondlasting eten van elkaar ofzo , of op een 1 of andere manier binnen krijgen , dat ze dan ook wormen kunnen krijgen? de rest in de kooi is gewoon actief , en die pop was altijd al een rustige vogel , normaal als een vogel ziek is he , dan laten ze ook hun vleugels hangen , maar mijn pop heeft dat altijd al , ze kan haar vleugels niet over elkaar geen gekruist krijgen dus ja ,, daar door word het juist nu nog moeilijker om te zien wat er aan de hand is , verder zie k wel steeds die oogjes die maar niet open willen , en gewoon haar pootjes wijt uit elkaar op de stok als ze zit . normaal als ik ook van bed af kom sochtends , dan gaan hun altijd eten , als of dat , dan hun ondbijtje is , nu dee cupie (pop) dat dus niet , en zit er egt zielig bij :(
ophidian

Ophidian

Oowja wat ik ook nog even kwijt wil is , ze voelde niet eens normaal warm aan , ze voelde een beetje klam koud aan :s toen ik haar in me handen had , normaal voel je gewoon een vogel die een beetje warm is , alleen alles bij haar was koud en stijfjes beetje :s
ophidian

Ophidian

Pff kom k weer ff aan met een belangrijke vraag ... Mijn valkjes hebben een buigbare touw in de kooi waar ze op kunnen zitten , er zitten gekleurde kleuren door heen gedraait , ze knagen er wel aan , en hebben zo af en toe pluisjes aan hun snavel en zo , maar zou dat schadelijk kunne zijn ook ? aangezien er ook kleur in zit , of is het gemaakt van vriendelijke stof ? ondanks dat er kleur door heen zit , is de verf niet schadelijk?
ophidian

bobbie

Is het katoen? Sisal touw kan geen kwaad, katoen wel. Katoen kan zich gaan opstapelen in de darmen met verstopping tot gevolg. maar omdat ze nog poept zal dit niet het geval zijn.

Wat ik nog vergat te zeggen: ik zou haar even apart v an de andere vogels  zetten om eventuele besmetting te voorkomen.

Toch zou ik met haar naar een vogelarts gaan hoor. Ik vertrouw het niet. Beter een keer teveel dan 1 keer te weinig met de dood als gevolg :-\ Ik zou niet wachten maar nu gelijk gaan bellen voor een afspraak.

Saar

Ik zou ook met dit valkje naar een vogelarts gaan.
Denk zelf dat het wel eens een darmontsteking zou kunnen zijn. :-\ Zoals je het omschrijft, lijkt het me namelijk verdacht veel op het verhaal van mijn Ludootje. Zij had namelijk een zeer erge darmontsteking omdat een bacterie teveel aanwezig was.

Ik zou proberen om vandaag nog naar een vogelarts te gaan. En wat Nel ook al aangeeft, zet het valkje apart. Als je een warmte lamp hebt, kan je die er ook nog bij zetten.

Ophidian

Ik vind het beschamend om dit te melden , maandag had k ook contackt met jullie , jullie rade mij een consult aan te gaan met de Vogelarts , nou heb k daar geen eens geld voor , omdat ik word aanstaande mama , en heb het niet mega breed , ik heb zeg maar wel wormenkuur gehaald maandag , maar die is niet aan wezen slaan , nu vandaag zit me valkje haar kont nog meer onder de poep , de poep is wat slijmerig , is licht groen met donker groen , ik heb de dierenarts gebelt voor baytrill , want het ziet er erger uit nu , en ik zie haar buikje ook steeds snel op en neer bewegen en de cloaca ofzo dus ook , ik neem dus een gok , en heb in goed overleg baytrill aangevraagt die vanmiddag opgehaald word , samen met een diaree middel , nu wil ik graag tips van jullie wat jullie t verstandigst vinde want , of het is niks en maar afwachte maar dan gaat ze dood dus denk ik , of het is deze keus maken en antibiotica geven .
ophidian

Ophidian

oowja wat ik nog wil zeggen , ze slaapt nog veel , zit niet op de bodem , en is maar een beetje afgevalle , ik voel nog wel vet zitten op het voorborst , maar k zie der dus niet eten en drinken , en steeds slapen , en dat dus in combinatie met slijmerige poep in vel groen met donker groen en haar hele kont is vies , t plakt in haar veren , en heb t zo straks weer schoon gemaakt met een watje gedept en lauw water , verder kijkt ze vermoeid uit haar oogjes .
ophidian

bobbie

Ja klopt! Ik vroeg me al af hoe het met de vogel ging.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,37020.0.html

Persoonlijk zeg ik: langs vogelarts!!!!! Straks ben je je vogeltje kwijt!!! :'( :'( :'(

Ze hebben ook vaak een pot voor noodgevallen, dus voor mensen die het niet kunnen betalen.

Heb je alle verschijnselen aan de vogelarts doorgegeven?

Tja, waag het er maar op dan. Als je niets doet gaat ze dood. :-\

Saar

Blijf erbij, darmontsteking :-\
Maar dit kan ook door schimmels komen!!!
Dan werkt AB juist niet goed en wordt ze alleen maar zieker!!!
Dit valkje heeft echt een bezoekje aan de VA nodig :-\ Of laat dan op z'n minst de ontlasting nakijken... Dan kunnen ze misschien nog iets in de ontlasting vinden!

Ophidian

de dichts bij zijnde vogel arts is voor in drachten , en met me zwangerschap , kan k nu nie drukke bus in , en heb ook niet meer geld daarom baal k enorm , want ik kan nie zonder mijn beesjes , je kan denke waarom heb je ze aangeschaft hebt als je nie veel geld heb , nou ik kom nu net uit een goeie situatie in eens in een slechte toestand en als je die dieren al jaren hebt , jaa dan ga je ze nie weg doen al mijn energie en tijd zit er in ze horen bij mij .
ophidian

bobbie

Wat je ook kan doen en wat niet duur is:

het drinkwater verzuren met appelcider azijn. Dan kunnen schimmels niet groeien.

Ik hoop dat er nog iemand hier schrijft met een goede tip./ :-\

Sterkte met alles, Nel

Coekiemonster

ik ben bang dat als je je valkje wilt redden dat het toch geld gaat kosten :( :(

De pupjes met Muffin ons grasparkietje

Ophidian

mag dat wel in combinatie met antibiotica eventueel? ik kwam vandaag 2 keer thuis , 1 maaal om t spul op te hale , en toen hong er een dikke sliert aan haar cloaca pfff donker groen met echt lime groen , en ze eet niet , maar valt nie snel af ofzo , wel wil ze het steeds schoon maken , maar ik pak haar en veeg het zelf schoon , als t echt teveel is doe k der in badje , en maak k t voorzichtig schoon met me handen
ophidian