16 april 2024, 14:19:45

erg vreemd

Gestart door Lique, 19 januari 2004, 15:58:02

« vorige - volgende »

Lique

19 januari 2004, 15:58:02 Last Edit: 19 januari 2004, 15:59:48 by Angelique
Ik zat gisteren met Inger op de chat, en zij vertelde dat haar cinnamon jong rode ogen had, toen hij was geboren.
Ik heb Sjimmie, een bonte cinnamon man, en hij heeft ook rode ogen.
Alleen een cinnamon zou nooit rode ogen hebben.
Erg vreemd.
Ik ben er zeker van dat Sjimmie geen fallow is.


hebben jullie ook wel eens cinnamon valkjes gehad met rode ogen?

groetjes Lique

pietie

Heey
Ikke heb geen cinnamo gehad met rode ogen.
Maar ze zijn wel lief die van jou ;D
Groetjes claudia
En een zaadje van Ieniminie en Pietie ;D

Peewee! :D

Paul

20 januari 2004, 09:25:27 #2 Last Edit: 20 januari 2004, 11:00:17 by Paul
Hoi Lique,

Een gewone cinnamon is volgens mij bijna hetzelfde als een wildkleur en die hebben ook nooit rode oogjes.
Ik denk dus dat het een andere mutatie is die er als cinnamon uitziet.
Misschien zit er lutino doorheen maar met voornamelijk cinnamon.
In de kweektabel zie je soms ook staan cinnamon lutino misschien bedoelen ze dat ermee.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Nee, een lutino cinnamon zou het ook niet kunnen zijn.
Want dat is sjors al.
Zij is een lutino geparelde cinnamon.
Aan de uiteinden van de vleugels heeft ze wat bruin.
Dus weet ik het nog steeds niet...

groetjes Lique

Suzanne

Ik vraag me dan toch af wat dan pcies de kenmerken van een fallow zijn.

Groetjes

Suzanne  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

28 januari 2004, 17:12:08 #5 Last Edit: 29 januari 2004, 01:42:25 by Mandy
Nou dat heb ik dus ook Lique, dat valt mij ook op, dat valken met een cinnamon factor vaak wat roods in de ogen hebben, geen knalrood als een echte albino en lutino, maar toch wel iets... ::)

Een fallow valk is alleen een fallow als die rode ogen heeft, roze pootjes en een roze snavel. En natuurlijk de kenmerkende kleur voor fallow, heel lichtgrijs met een gele kop, een soort "vuile" lutino. ;)

Net als mijn fallow Fred;


Hier zijn z'n rode ogen goed te zien;




Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

pietie

Heey Mandy.
Ooooh wat een schatjes heb jij zeg! :)
Ik wou dat ik er ook zoveel had.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Inger m

28 januari 2004, 22:47:09 #7 Last Edit: 28 januari 2004, 22:49:02 by Cinnamon_valk
Hoi Lique,
Mijn jonge cinnamons (uit bont x wildkleur) hebben inderdaad lichter gekleurde ogen als ze jong zijn, een soort donkerrood.

Uit Cockatiels and their mutations: (blz. 74)
Newly hatched cinnamons can be identified in the nest by obvious plum (donkerrood) coloured eyes that change to normal dark brown at about two weeks of age.

De cinnamon is een mutatie waarbij het grijze melanine (kleurstof) wordt onderdrukt of verdund, waardoor er een lichtbruine kleur ontstaat.

Even verder beredeneerd: ook de iris van het oog wordt gekleurd door kleurstoffen, door een verdunning ervan (zoals bij cinnamon of lutino), zou het kunnen zijn dat de bloedvaten achter het oog beter zichtbaar zijn, waardoor een rode gloed op de ogen ontstaat.
(bij een albino ontbreekt bv geheel het pigment en ook de oogkleurstof, waardoor achter de iris de bloedvaten doorschijnen en het oog een rode kleur geeft).

In de praktijk kunnen de ogen van een albino donkerrood (zwartlijkend, is het niet) en bij een lutino lichtgrijzig (ipv rood) zijn.

Ik denk dat het gewoon een cinnamon is. Ik zag dat de kop ook nog geel is waardoor in die regio ook nog minder (donker/ melanine) pigment voorkomt, waardoor het nog wat lichter kan worden. (ook mijn cinnamon bont lijkt lichtere ogen te hebben).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mandy

CitaatHeey Mandy.
Ooooh wat een schatjes heb jij zeg! :)
Ik wou dat ik er ook zoveel had.
Groetjes claudia

Hahaha en je ziet ze nog niet eens allemaal! ;D

Op het moment van de foto van m'n handtekening zaten deze 6 nog aan de andere kant;



Ik heb 18 valken, die hopelijk 9 koppels gaan vormen. :P

Maar ik ben ook ooit, 3,5 jaar geleden, met 1 valkje begonnen hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Hé Inger,

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Het klinkt inderdaad allemaal heel logisch. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

pietie

Nou Mandy dat vind ik knap hoor!! ;)
Ooit met eentje begonnen en nu al 18!
Ik hoop voor je dat ze koppeltjes gaan vormen want dan komen er nog meer hahahah :D
Veel succes ermee.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Mandy

Ik heb hier nog een hele duidelijke foto van een rood oog van m'n fallow Fred;



En hier is goed het rood in het oog van Pipo te zien;



Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Hoi Lique,

heb jij een foto van jouw Sjors? Ik denk dat mijn Dimi een lutino cinnamon is en wou hem graag eens vergelijken met Sjors. Heeft hij ook een heel lichtbruin 'waas' over de vleugels/schouders?

Fred is ook mooi zeg Mandy! Op de TT heb ik ook wel donkerdere fallows gezien maar die ik vond ik eerder gewoon lichtgrijs. Ik vind het verschil tussen fallow en cinnamon toch niet altijd even duidelijk als je de kleur bekijkt, fallow is hoogstens wat 'valer'. Mijn cinnamon Buffy (donkerbuine ogen) is bijna net zo licht als Fred, kijk maar naar de foto.

Groetjes,

Barbara

Lique

11 februari 2004, 02:00:11 #13 Last Edit: 11 februari 2004, 02:16:38 by Angelique
CitaatHoi Lique,

heb jij een foto van jouw Sjors? Ik denk dat mijn Dimi een lutino cinnamon is en wou hem graag eens vergelijken met Sjors. Heeft hij ook een heel lichtbruin 'waas' over de vleugels/schouders?
Groetjes,
Barbara

Hoi Barbara,

Ik heb hier 2 foto's waar Sjors heel slecht te zien is.
Sjors is een geparelde lutino cinnamon




groetjes Lique

Barbara

Hoi Lique,

Bedankt Lique, hij lijkt precies op Dimi (maar dan met parels erbij)! Heb jij hem gekocht als lutino cinnamon gepareld of heb je ergens nagevraagd ofzo wat hij is? Zo te zien is tie ook niet zo echt wit als gewone lutino's, maar heeft ie een btje een bruinig waasje op vleugels en schouders als je even goed kijkt, klopt dat?

Groetjes,

Barbara