11 mei 2025, 00:57:32

Bolletje

Gestart door Diane de Jong, 18 januari 2004, 02:11:21

« vorige - volgende »

Diane de Jong

Hey,

Ik lees steeds dat het geen goed teken is wanneer je vogel vaak dik zit. Mijn valkje, Plukkie, doet dat wel vaker. Hij ziet er niet ziek uit hij is ook wel actief in zijn hok (en daarbuiten), voora als er veel mensen in de buurt zijn. Maar als hij dan weer ff bezig is geweest, dan gaat hij vaak dik zitten, soms ook slapen. Kan dit toch een teken van ziekte zijn???

Groetjs Diane

Sanna

Nee hoor, Diane. Maak je maar niet druk. Als valkjes lekker op hun gemak zitten, een beetje doezelen, zitten ze ook bol hoor. Dan zetten ze hun veertjes uit. Pas als je valkje er futloos uitziet, niet of nauwelijks op je reageert en zich gewoon zichtbaar niet lekker voelt, dán is er pas wat aan de hand. Maar jouw Plukkie voelt zich gewoon uitstekend op zijn gemak bij jou ;).

Groetjes, Sanna

Paul

Hoi Diane,

Als het alleen met slapen bol zitten is is dat normaal hoor zoals Sanna al zegt.
Als ze minder actief zijn dan normaal en ze zitten de hele dag bol dan is er wel wat aan de hand.
Door het bol zitten houden ze hun lijfje wat warmer daarom doen ze dat ook als ze ziek zijn maar als ze slapen hebben ze het ook graag warm :-)
Als ze echt ziek zijn zitten ze ook vaak op 2 poten te slapen en de meeste gezonde valkjes slapen allemaal op 1 poot.
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen natuurlijk.

Groetjes, Paul

pietie

hallo
Mijn valkparkieten zitten vaker ook zo.
Maar ik denk dat het door de veren komt want die zetten ze dan uit dat ze het lekker warm hebben.
En ze slapen ook weleens op 1 poot ja :Dwel grappig dat ze nie omvallen.
Groetjes claudia :-* ;D

Peewee! :D

Didi

Plukkie slaapt altijd wel op een poot. Maar af en toe doezelt hij op twee poten. Hij eet ook wel goed. Vast bezorgd om niks :)

Groetjes Diane.

ziralioness

Maak je geen zorgen, Ricky is heel vaak een ''bolletje''.  ;) ;D Ik noem hem niet voor niets ''een duf uiltje''. Hij is ook prima gezond alleen hij zit vaak lekker te soezen en dan word het net een uiltje! Dus geen reden voor paniek. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

giovanni

Zoals iedereen hier al zegt, moet je je niet druk maken erom ;), vast wat overbezorgdheid ;) Iedereen had dat wel in het begin. Hier doen ze dat ook, en dan is het net of ze wel 3kg wegen! :D

grtn