28 maart 2024, 12:35:15

Leeftijd jong

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:44:26

« vorige - volgende »

Trudie

Goedemiddag,
Welke leeftijd is het beste om een valkparkiet te nemen? 6 weken? of liever wat ouder?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Frank_

hey trudie
de leeftijd dat hangt ervanaf als je hem tam wilt maken kan je hem beter jong kopen,maar als je hem niet wilt tam maken en alleen wilt mee kweken kun je beter eene van vorig jaar kopen dan kan hij dit seizoen nog kweken.

Lique

Hoi trudie,

Als je de valk tam wilt maken is het een mooie leeftijd. Jonger moet je niet kopen in elk geval. Ze worden dan nog gevoerd door de ouders. Dus een mooie tijd 6 weken!

Angelique

linda

Als ik dit zo lees heb ik precies heel veel geluk gehad dat het bij mij heel goed is afgelopen .Ik denk dat onze pico nog maar drie weken was als ik sommige foto's zie toen ik hem gehaald had , maar dat wist ik niet , ik heb er ook niet achter gevraagd .Dit is mijn eerste valkje , en ik had geen ervaring ermee .Hij heeft wel altijd heel goed gegeten en ik gaf hem om de vier uur eten vier maal per dag en ik heb nergens geen probs meegehad .op de foto's die op blz 11 staan toen had ik hem een weekje thuis.Hij had toen ik hem kreeg nog niet veel veren , alleen harde pennen , maar dat veranderde heel snel en hij was eigenlijk veel te snel groot .Is het dan zo moeilijk zo een jong valkje groot te krijgen of heb ik geluk gehad ?
ik ben eigenlijk van plan er nog eentje bij te halen , en zou terug graag een jonkie halen omdat je hem dan zo lief en tam kan krijgen , zoals onze pico , daar kan ik alles mee doen en hij is de vriend van iedereen.groetjesssssssssssssssss

Peter

27 augustus 2002, 03:16:07 #4 Last Edit: 2 februari 2003, 23:47:35 by admin
Hoi Linda,

Geluk heb je eigenlijk altijd een beetje nodig :)'

Wij hebben er nog wel eentje zitten maar dat is wel erg ver rijden voor je vanuit belgie, we wonen zelf in 't midden van Nederland. Het valkje is nu ongeveer anderehalve week oud.

Een directe link na de foto's van Linda : http://www.valkparkiet.com/nl/files/foto11.htm

Groetjes,
Peter

linda

27 augustus 2002, 17:45:57 #5 Last Edit: 2 februari 2003, 23:47:55 by admin
dank je wel voor de aanbieding peter maar ik heb frank hier leren kennen op het forum en die heeft ook nog jonkies zitten.Hij woont niet zo ver van mij af en ik heb er al eentje besteld  :D :D ;D Dus nog even wachten en onze pico heeft er een speelkameraadje bij .
linda en pico

Peter

Hoi Linda,

Da's wel beter als het dichtbij!.
Hopen dat je hem/haar snel krijgt!

Groetjes,
Peter