19 juli 2025, 09:28:29

leverziekte

Gestart door ella.jacobs@gmail, 29 augustus 2010, 00:14:57

« vorige - volgende »

ella.jacobs@gmail

Hoi Ons valkje Kiki heeft een te grote lever, wij zijn naar de
dierenarts geweest en heeft nu antibiotica en een pijnstiller, zij pik haar vleugels gedeeltelijk kaal en schreeuwt dan van de pijn. Mijn vraag is bestaat er een nekraagje dat zij net niet bij de bovenste vleugels kan. Haar voeding is aangepast met Harrison's bird food. Mochten jullie wat advies weten, hierover dan hoor ik het graag. ella

Caroline

Hoi Ella ....

allereerst beterschap voor Kiki, hopelijk slaan de medicijnen snel aan.

JE vraag over een nekkraagje .... ik heb ze nooit eerder gezien maar er wel over gelezen, volgens mij zijn die gewoon bij een goeie vogelarts te verkrijgen.

Ik zou dus gewoon eens informeren bij je vogelarts.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peggel

ik heb wel kraagjes gezien voor papegaaien, dus ze moeten er dan ook voor parkieten zijn lijkt me.
het is geen leuk gezicht, maar ze leren er wel mee omgaan en uiteindelijk kunnen ze ook wel weer door de kooi klimmen e.d.

aangezien ze zichzelf pijn doet zal een kraagje beter zijn dan maar te laten plukken denk ik.
dit zou anders zijn als je het zou doen omdat je een kale vogel niet mooi zou vinden natuurlijk ;)

misschien dat je via Google meer gevallen met deze aandoening kan vinden?
maar uiteraard hopen we dat je valkje snel beter is, en straks vrij van de medicijnen kan blijven.

sterkte ermee

bobbie

Hoi hoi,

Ik zou nog even aan de vogelarts doorgeven dat ze zo'n jeuk heeft, misschien kan er iets tegen gegeven worden. VBij mensen met een leveraandoening treedt ook vaak jeuk van de huid op. :(

En kraagjes bestaan inderdaad, verkrijgbaar via de vogelarts. Maar daarmee wordt de jeuk niet minder natuurlijk. :-\

Sterkte ermee, Nel

bobbie

30 augustus 2010, 17:12:59 #4 Last Edit: 30 augustus 2010, 19:22:52 by bobbie
Hoi hoi,

Zoals je weet zou ik iemand benaderen die zijn vogel ook een vergrote lever heeft (geen jeuk). Hij geeft op advies van anderen spul wat de leverfunctie iets schijnt te verbeteren. Ik heb hem voor je gemaild wat hij precies geeft en hoeveel. ;)

ik heb antwoord op mijn vraag gekregen. ;D

Zal even het relevante kopieren:

--------------

Yuki heeft geen jeuk maar af en toe viel ze om wat zeer lastig voor haar was.

Daar heeft ze eerst iets op gevonden want ze ging gewoon aan de zijde waar ze gammel was tegen de sepia zitten en nu heeft ze van dat omvallen geen last meer.

Dat spul wat ik aan Yuki geeft heet Maria distel en ik heb een potje Mariadistel-pillen bij Kruidvat gekocht voor nog geen 6,00 Euro voor 120 pillen .

Per pil zit er ongeveer 200 mg  Mariadistel extract in.

Die pillen maak ik in een vijzel fijn (die heb ik bij Marskramer gekocht) en dan gaat het poeder van 1 pil elke 1 1/2 dag door twee koffieschepjes voer ,want dat is ongeveer de hoeveelheid die Yuki eet.

Eerst loste ik dat op in het drinkwater , maar toen verdomde ze het om te drinken vandaar dat ik het nu los op het voer strooi en daarna het een beetje met m'n vinger erdoor roer.

Ook heb ik bij de maagkiezel toegevoegd.

O ja Yuki zit gewoon in een kooi met haar kooi-genootje Chiquita binnen en die krijgt dus ook die mariadistelpoeder binnen

Heel veel sterkte voor dit vogeltje

------------------

veel sterkte met je birdie, Nel