18 april 2024, 18:24:41

Kooi New York in elkaar zetten

Gestart door Tijntjuh, 7 juli 2010, 17:45:50

« vorige - volgende »

Tijntjuh

Wie kan mij helpen?

Ik heb vandaag de kooi New York binnen gekregen, maar er zit geen instructie bij hoe de kooi in elkaar gezet moet worden.

Ik zal misschien wel heel erg blond zijn, maar heb echt geen flauw benul hoe ik hem in elkaar moet schroeven en doen :(

Tijntjuh

Nou, de kooi heb ik in elkaar gekregen, maar hou bijvoorbeeld een springveertje over... Iemand een idee waar ik die had moeten plaatsen??  ???

Landiej

Geen idee waar het veertje voor kan zijn. Kan je geen contact opnemen met de leverancier van de kooi? Lijkt me toch niet meer dan normaal dat ze een beschrijving meesturen.

Tijntjuh

Heb ze inderdaad een email gestuurd, maar die gaf aan dat er geen beschrijving bij zat. Ze hebben ook hun leverancier gevraagd of deze beschikbaar is en als dat zo is, zullen ze hem direct doorsturen naar me.


Maar misschien dat er hier mensen zijn met dezelfde kooi en die me het alvast kunnen vertellen ;-)

Tijntjuh

De leverancier heeft de groothandel nog even gebelt omdat ik aangaf dat ik met een springveertje zit, maar ook die hadden verder niets en wisten ook niet wat ik er mee moest. Advies was om hem goed te bewaren en misschien kom ik er dan later achter waar ik hem voor nodig heb  :-X


Niemand hier die dezelfde kooi heeft en weet wat ik met datt springveertje moet, of dat die er misschien voor jan met zijn korte naam erbij zit?

Rianne

Misschien voor het deurtje, dat ie automatisch dichtgaat?

Tijntjuh

Dat is het denk ook niet. Deurtje zat er namelijk al in, moest alleen nog het slotje erop vast schroeven..

Niet echt een verkeerde gedachte, thanks voor het meedenken!

♪ Marlies

Wij hebben dezelfde kooi, en hielden inderdaad ook zo'n veertje over. Geen flauw idee waar dat voor dient.

Bij ons zat er wel een beschrijving bij, maar daar stond het niet op.
We gebruiken de kooi nu al een maand of 5 en we hebben eigenlijk nog steeds niet ontdekt waar dat veertje voor zou kunnen dienen.


Marl1

14 augustus 2010, 18:47:20 #8 Last Edit: 14 augustus 2010, 18:59:24 by Marl1
Aan Martijn en Marlies,

Mijn broer heeft ontdekt waar dat springveertje voor is: onder de kooi heb je die bak waar je zand, snippers o.i.d. in kunt doen. Daarboven heb je een rooster met een handvat, net boven dat handvat zit een gaatje, en daar moet dat springveertje in, met dat zwarte schuifje, met de bedoeling om dat rooster tegen te houden, zodat een papegaai, of in dit geval een valkje, dat rooster er niet uit kan duwen. Naar mijn idee heeft dat, met een valkje, niet zo veel nut. Maar daar is het dus voor.

Het was een crime om die kooi in elkaar te zetten zeg! Ik heb m'n broer maar gebelt, die is aardig technisch, dus ik heb het gelukkig vandaag nog voor elkaar gekregen. Als ik antwoord gekregen heb op de vraag, wat ik met m'n broedende valkje moet doen, dan neem ik de kooi vanavond nog in gebruik! ;D ;D ;D

Mijn valkjes zijn momenteel los, en ze vinden de nieuwe kooi maar eng. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ze er eenmaal inzitten, ze zullen wel even moeten wennen denk ik. Ik heb Charly er maar even ingezet, en die vind het aardig interressant, volgens mij.

Zeg Martijn, er zaten 2 stokken bij, zijn die bij jou ook te lang? Ik moet de kooi bijna slopen om ze erin te krijgen! Het past echt niet, ik krijg het niet voor mekaar. Gelukkig heb ik zelf nog wat takken, dus die heb ik er maar in gedaan. Ik vind het wel jammer, want met die kooi open, kunnen de valkjes niet op die ene stok zitten. Ga as. maandag wel even zagen...

Goed weekend! Groetjes Marleen.

Tijntjuh

Hey Marleen,

Kan je er eens een foto van maken?
Als het is wat ik denk dat het is, dan heb ik daar iets anders zitten om dit tegen te houden..

Je hebt idd 2 stokken erbij gekregen. De korte is voor in de kooi en die lange is als stok voor de bovenkant als je die open doet. Als je wilt, kan ik hier wel een foto van maken voor de verduidelijking  ::)