1 mei 2025, 23:56:00

kwartel kuiken

Gestart door saskiaw, 6 september 2010, 16:43:54

« vorige - volgende »

saskiaw

hoi,

afgelopen vrijdag hebben mijn dwerg kwarteltjes onverwacht jongen gekregen. ze hadden in een van hun vele verstop plekken eieren gelegd die ik niet gezien had...
een van de jongen was niet in staat achter de moeder aan te gaan dus heeft mijn moeder die in haar bh gedaan om hem warm te houden. ik moest dit weekend naar Haarlem (vanuit Groningen) en heb het kuikentje dus maar meegenomen.. met veel bekijks in de trein als gevolg omdat ik tegen mijn shirt zat te praten.  ::)
dit ging allemaal goed en hij is helemaal opgeknapt, en zit nu naast me om aandacht te jengelen.

mijn bedoeling was om het (proberen) terug te zetten, maar al zijn broertjes en zusjes zijn dit weekend verdwenen op een dode na. :( ik snap niet wat er gebeurt is. vorig jaar is er geen enkel jong overleden.

dus nu zit ik met een kuikentje wat niet terug kan.... :-\
tot nu toe lukt het prima, maar ik zou graag van iemand met ervaring horen wat ik nu het beste kan doen

groetjes saskia

Saar

hoeveel cm is 1 gaatje van het gaas?
Ze kunnen namelijk door de kleinste gaatjes ontsnappen :-\

saskiaw

hoi,

het gaas is te breed.. daarom hebben we er hout om rond de onderkant.. zo'n 50 cm hoog, is ook fijn tegen katten.
die kuiken zijn inderdaad zoooo klein... en deze is nog kleiner dan de rest, maar hij groeit wel hard gelukkig.

ik had nog een vraagje: omdat ik hem niet van 7 tot 6 alleen wil laten moet ie mee naar stage morgen, dat is een uur met 2 bussen, hoe kan ik dit het best aanpakken? in de trein had ik hem in klein plastic bakje in mijn shirt, iets beter kan ik niet echt bedenken.
nog creatie geesten hier?  :P

groetjes saskia