15 mei 2025, 05:05:39

Eet hij (7,5wk) voldoende?

Gestart door Mango, 23 augustus 2010, 17:55:23

« vorige - volgende »

Mango

Hallo,

Ik heb sinds gister een nieuwe valkparkiet. Hij is 7,5 week oud en door de kweker werd verteld dat hij nog 1 a 2 keer per dag pap moest.
Voornamelijk 's avonds was dit belangrijk omdat zijn krop anders te leeg is.
Nu heb ik dus problemen met het pap voeren..

Hier even de stand van zaken, graag jullie mening hierover.

Gisteravond heeft Mango niet meer gegeten. (Wel iets, maar echt eten mag je het niet noemen)
Vannacht heb ik de wekker gezet om het opnieuw te proberen, qua pap zonder resultaat. Wel begon hij samen met Mario uitgebreid aan de trosgierst te eten.
Vanochtend heb ik het nogmaals geprobeerd, na 3 redelijke happen pap vond hij het wel weer welletjes.
Over de dag eet hij op schoot van een schoteltje eivoer, trosgierst eet hij ook in de kooi.
Aan pap lijkt hij niet zoveel behoefte te hebben? Hij draait namelijk zijn kop weg.
Ook maakt hij niet echt het bedelgeluidje. Vandaar dat ik niet de indruk heb dat hij enorme trek heeft.
Af en toe eens een "los" bedelgeluidje, maar niet gillen als een speenvarken om het zo te zeggen. Wat Mario toen der tijd wel deed.
Wel oogt hij gewoon fit. Hij lijkt op zijn gemak en onderzoekt de kooi. Ook poetst hij zichzelf vaak helemaal van top tot teen.
Na even ondernemend te zijn geweest is hij moe en gaat hij op een stok even zitten dutten. Dan is hij wel echt moe.
Wel is hij na even gedut te hebben weer ondernemend.

Wat mij wel opvalt is dat Mango zijn voetjes warmer aanvoelen op mijn vinger dan die van Mario. Zou hij verhoging hebben?
Ook is zijn ontlasting qua kleur prima, net als dat van Mario maar, wel vind ik het iets minder vast dan de ontlasting van Mario.

Ook voelen we zo nu en dan aan zijn krop, hij zit niet bomvol maar er zit wel wat in. Laten we zeggen ter grote van een knikker.

Graag zou ik jullie advies willen wat nu te doen? Zou het kunnen dat hij ineens toch geen behoefte meer heeft aan pap?

Ohja! Hij weegt 88 gram..

Moet ik me zorgen maken?

Groetjes Linda

carco

Kreeg Mango bij de kweker wel pap?
Ik denk dat hij gewoon geen pap meer nodig heeft en al zelfstandig is, wat heel normaal is op deze leeftijd.
Een wekker zetten midden in de nacht moet je zeker niet doen: dit is nergens voor nodig hoor.
Het gewicht van 88 gram is prima.

Wat de pootjes betreft geloof ik niet dat je je ongerust moet maken hoor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!