16 april 2024, 07:22:56

Re: chap buigt zijn staartveren kapot

Gestart door annemiek_botter, 8 november 2002, 11:37:45

« vorige - volgende »

annemiek_botter

Hoi

Hij/zij is nog jong en moet nog veel leren. Ik denk dat dit vanzelf over gaat als hij/zij wat ouder is.

groetjes Annemiek

Peter

Hoi,

Ik had je bericht verplaatst omdat het iets beter bij dit onderwerp past.

Wij kennen het zelf niet dat de valkparkiet de staart veren kapot buigt. We hebben het wel eens gezien bij een valkje die gekortwiekt was. Deze viel nog al eens op de grond waardoor de staartveren al wat gebogen waren en schijnbaar daardoor ging irriteren.

Groetjes,
Peter

Mandy

Hallo,
Ik ken dit probleem niet bij mijn parkieten, maar ik heb wel een grijze roodstaart binnen die geknipt is en het ook heeft.
Ik weet bijna wel zeker dat ze dit niet zelf doet, want ze verzorgt d'r veren verder prima en is helemaal niet gestresst.
Maar soms is ze wat ongeduldig en duurt het voor haar het naar beneden klimmen om naar mij te komen te lang en laat ze zich wel 's vallen :o. Daardoor knakken er dan vlgs. mij staartveren die later, tijdens het verzorgen van de veren, afbreken :(. Ik heb nu ook een extra touwladdertje onder aan d'r kooi gehangen om het klimmen makkelijker te maken. En ik twijfel of ik ze opnieuw knip als ze d'r slagpennen straks weer terug heeft.
Groetjes Mandy. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

charleskie

bedankt allemaal voor de reactiessssss.
gr charles