18 juli 2025, 21:47:51

Valkenverhaaltjes....

Gestart door Patries1304, 21 augustus 2010, 22:49:15

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries1304

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Sindicate

Ik vind de foto's echt ontzettend leuk om te zien. Hij heeft het wel naar z'n zin zo te zien. Ze leren elkaar wel te accepteren. Dat komt vast vanzelf :)

Patries1304

11 augustus 2011, 20:53:16 #48 Last Edit: 19 augustus 2011, 09:58:02 by Patries1304
11-08-2011

hey Geert,

ja hoor hij gaat vanaf vanavond wat geluid maken. ik moest op ZH bezoek en kom net binnen. manlief was gek geworden van het "geweld" dat ze gemaakt hadden met z'n 2en. zaten nog in de kooi en wilden er dus uit haha... geweldig!
zaten nu bij manlief. een op de knie en de ander op z'n hoofd.

verder..

gisteravond toen we naar bed gingen riep Frodo ff heel erg! maar netjes welterusten gewenst en eer we boven waren,was hij stil.
vanmorgen gewoon kooi open gezet en hij kwam er niet uit,hem eruit gehaald maar wilde terug.
hij pikt wel iedere keer in mijn oorbellen dus dan krijgt hij op zijn donder. ;) ging meneer maar snel terug de kooi in haha!
ik moest vandaag werken en manlief is in de huiskamer bezig aan het klussen en iedere keer als hij ff weg was lieten ze zich wel horen hoor.
vanavond met het eten floot Frodo voor het eerst. fjietfvjieuw
dus wij wat aan het fluiten en Frodo weer terug.  ;D

tja Kuifje.. wat zal ik zeggen... hij heeft tijd nodig haha... doet gewoon zijn eigen ding.. fluit en praat wel maar misschien iets minder.. komt goed.

verder een nieuw-oud speeltje (een touw met 2 ringen en een belletje eraan wat Frodo bij Geert ook had) voor Frodo gekocht. weet alleen nog niet waar ik het op moet hangen.
aan de kooi of aan het plafond. ook nog een nieuw drinkbakje en een nieuwe zitstok gekocht.

tja nog een laatste foto van Frodo zojuist gemaakt;

liefs Patries

Patries1304

17 augustus 2011, 18:36:36 #49 Last Edit: 17 augustus 2011, 18:38:14 by Patries1304
17-08-2011

even een kleine update.
Frodo is een week bij ons nu. en het gaat erg goed met hem. hij komt als hij zin heeft zelf uit de kooi en gaat er ook weer zelf terug in. eet en drinkt goed...  :D

hij zit graag op mijn hoofd en is idd zoals Geert zei dol op een handdoek.

hij fluit en praat zelfs. heb nog contact gehad met Geert daarover maar daar floot hij alleen. zal niet zeggen dat hij erg duidelijk praat maar ik haal er Frodo uit hoewel hij kusje wel erg duidleijk zegt.

de enige keer dat hij lawaai maakt is als hij "alleen" gelaten wordt. als we naar bed gaan en als ik echt wegga overdag (boodschap ofzo).

ook zie ik steeds meer machogedrag bij hem. zo gaaf te zien als hij breed met z'n vleugels zit. maakt dan ook van die schijnbewegingen  ;D

2 fotootjes;

heb ook een filmpje gemaakt met mijn Blackberry en op PhotoBucket gezet maar heb geen flauw idee hoe ik die link hier op krijg..

http://s919.photobucket.com/albums/ad40/Patries473/Valkjes/Valkenverhaaltjes/?action=view&current=VID00000-20110817-1754.mp4

hoop dat het goed gaat haha.. geluid is wel heel zacht bij mij dus goed luisteren  ;)

liefs Patries

Anja

Wat een knapperd zeg. Filmpje kan ik nu nog niet kijken want dan worden mijn eigen valkjes helemaal gek.

Patries1304

haha ja Anja,herkenbaar...

ik was net ff bij moeders en heeft ook een valkje.. die begon meteen mee te fluiten en macho-achtig te doen  ;D

en idd hij is zoooo mooi!

Sindicate

Haha geweldig om te zien zeg. Dat was echt z'n favoriete fluitje. Als hij zin heeft maakt hij het af, of begint het zodat jij het af moet maken :D.

Had ik trouwens ook al gezegd dat hij scheet geluidjes kan maken :D. Maak maar eens een scheet geluidje met je mond en als hij vrolijk is gebruikt ie z'n tong om het na te bootsen.

Ow en het geluid van de rits van m'n tas wist hij ook altijd te kopiëren. Dat hoorde hij elke ochtend voordat ik naar m'n ging :).

Erg leuk om te zien dat hij het zo naar z'n zin heeft bij z'n nieuwe thuis! :)

Patries1304

hey Geert,

idd vaak maakt hij het af maar soms begint hij en dan is het net of hij je aankijkt en dan bedoeld; hey,fluit eens mee of maak het af,hij wacht dan echt.... toch goed begrepen dus haha.. ;D

heb de ringtone van Startrek al opgezocht en ook dan kijkt hij idd op van; hey dát (her)ken ik.

nee had je niet.. zulke dingen zijn leuk te weten. kunnen we mee doorgaan. dat was ook de reden dat ik je mailde. is leuker voor hem om dingen te doen die hij al kent.

thnx voor je reactie!

klein update-je dan;

ik merk ook wel dat hij veel vrijer word.. weet ook heus wel dat dat ff tijd nodig heeft maar is zo leuk om te zien.
alleen  als hij "alleen" gelaten wordt he..  ::) hahahaha... zooooo zielig schreeuwen doet hij dan. maar vertel hem dan dat ik ga slapen en hij dat ook moet en dan is hij zo stil..

slimme beestjes zijn het toch he.. want zolang de kooi openstaat en ik loop weg is er nix aan de hand. zitten ze in de kooi en ik doe het deurtje dicht weet hij al dat ik echt wegga... ;)

schrok gisteravond trouwens wel ff hoor!  :o 
Kuifje zat naast me op de bank,op de armleuning en ineens ging hij wat breed zitten en leek of hij moeite had met ademen. bekje open,oogjes toe... ???
was en is verder nix aan hem te zien,eet en fluit,drinkt,praat,tandenknarst en kwam net bij me zitten om te kroelen.
zit nu wel constant met arendsogen naar hem te kijken natuurlijk. ook niet goed maar ben zo bang dat er iets is. :-[
weet dat ze het lang kunnen verbergen.....

tot zover..

liefs Patries

Patries1304

12-09-2011

zo.. een kleine update van ons..

het gaat geweldig goed hier. Kuifje en Frodo laten elkaar "met rust"... ze verdragen elkaar goed,zijn ieder op zichzelf. prima...  als ik dan eens niet thuis ben zijn ze beide niet alleen. :)

ik moet zeggen dat Frodo geweldig is! zit graag bij iedereen maar heeft wel voorkeur voor mijn man (zijn voeten haha) of voor mij (ook mijn voeten dan haha). zit dan rustig op je been of er dichtbij en fluit dan regelmatig zijn deuntjes.
hij heeft sinds vorige week de bel herontdekt en laat zich ook regelmatig daarmee horen.  :D

en zoals ik al eerder meldde... Frodo praat dus ook.
vanavond zaten we in de woonkamer te eten en de vogels zaten gewoon vrij in de kooi. begon Frodo het vreselijk irriterende gefluit van Kuifje te imiteren. ;D  nou,als je niet in de kamer bent weet je dus niet wie er fluit,zo precies hetzelfde! het is een mengelmoes van een paar liedjes door elkaar..
toen begon natuuuurlijk ook Kuifje haha. wat een herrie was het ff haha
koppies bijna bij elkaar iig naar elkaar gericht en fluiten maar.  ::)

en toen begon hij weer te praten. Frodo,kusje,kusgeluiden,Frodo lekker en ook wadist...( wat is er?)
mijn man zei,zegt hij dat nou ook?? en ja hoor... volop aan het praten... zo leuk te horen en hem bezig te zien. want als hij tussendoor stopt,houdt hij zijn bekje open en kijkt dan met beetje scheef koppie naar je en dan is het net of hij lacht.

ook is hij een stuk minder bang voor handen. hij is er niet dol op hoor. maar zoonlief mocht,en ik ook vandaag heeeeel ff,zijn neusje aanraken. hij hapt ook niet altijd meer in je handen. tenminste,niet bij mij. ik zeg het nog wel bijna altijd op (als hij op moet stappen) maar soms stapt hij al op eer ik het gezegd kan hebben. ook mag mijn hand/vinger best dicht bij hem liggen.. let er dan wel goed op maar hapt of blaast er niet naar.

tja... verder eigenlijk weinig te vertellen. zal proberen binnenkort als hij weer op zijn praatstok zit het te filmen en zal het dan ook hier plaatsten natuurlijk.

liefs Patries

nu even snel  een foto gemaakt terwijl ze in hun kooi zaten. eigen keus,kunnen eruit haha..

animallovertje

Leuke foto!!
ik zie dat je denneappels in je kooi hebt hangen.. vinden ze dat leuk? en kan je die gewoon uit het bos halen??

lijkt mij ook wel leuk om erin te hangen  ;D
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Patries1304

hoi,

thnx voor je reactie!

en nee die zijn niet uit het bos. die heb ik gekocht (valkcity geloof ik maar heb ze ook in een dierenspeciaalzaak gezien hoor) en er zit eten/snoep voor hun tussen/in. daar kunnen ze heerlijk van eten/snoepen,en de mijne zitten er ook graag op en knabbelen ook aan de appel zelf..

duurde ff eer ze hem accepteerden haha maar ik vind het wel een aanrader ja  ;D

liefs Patries

samantha21

idd leuk die dennenappel!

uit het bos is idd niet verstandig met die insecten enzo!
maar leuk idee.... ik ga ook denk maar is op zoek naar een dennenappel in de winkel!

en leuke kooi zo! lekker veel klouterwerk  :)

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Patries1304

thnx Samantha...

idd... ze kunnen hun lol op als ze willen... klauteren en knagen  ;)