18 juli 2025, 21:48:03

Valkenverhaaltjes....

Gestart door Patries1304, 21 augustus 2010, 22:49:15

« vorige - volgende »

Patries1304

20-9-'10

een goeie morgen allemaal,

ben een tijd niet meer geweest. erg druk ivm met verhuizing die as maandag echt begint. :o daarbij is laptoppie kaduuk gegaan dusja... :-\

maar ik moet zeggen het gaat heel goed met Snowy! hij is echt een lieverd. komt heel snel zijn kooi uit zodra hij open is en laat zich horen (blijft een piepend geluid nog steeds haha) als hij eruit wilt. gaat ook erg op ontdekkingsreis en is een slopertje van papier en hout haha
ik mag ook al beetje koppie-krauw bij hem doen. maar echt bij me blijven zitten doet hij nog niet. zit wel graag op tafel op het speeltoestelletje.
ook zit hij nog steeds apart maar is al wel een keer zelf in de volliére gekropen ;)
zodra wij verhuizen verhuisd hij ook :D

ook de plantenspuit vond hij lekker en is gister voor het eerst mee onder de douche geweest. ja ben gewoon erg blij met hem.

alleen Kuifje en Snowy wordt weer nix denk ik :-\. Snowy weegt,als ik het goed gedaan heb meer dan 115 gram en is dus een hele vogel haha. Kuifje haalt net de 90 gram.  en Kuif gaat op de loop of pikt naar Snowy als hij te dicht in de buurt komt. jammer!!! had graag gezien dat ze echte vriendjes geworden waren maar dat ligt zeker aan Kuifje! anders was het met Karel ook wel goed gegaan. ik denk zelfs dat Karel en Snowy dikke maatjes geworden waren. merk soms zelfs dat Kuifje jaloers reageert als ik iets tegen Snowy zeg. terwijl ik daar bewust op let hoor. strange...... maar goed,ik hou van allebei evenveel.

zodra er weer ontwikkelingen zijn van onze valkjes  zien jullie wel weer een berichtje! ;D

liefs Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Patries1304

21 september 2010, 08:15:47 #31 Last Edit: 21 september 2010, 08:17:58 by Patries1304
21-09-'10

ff snel een kleine update/vraag

heb net ook al vraag gesteld in topic gedrag.

maar sinds vanmorgen zit en looptSnowy piepend zeurend rond. net als hij eten wil bij ouders maar dan erg zacht. loopt wat rond over tafel en komt dan bij me in de buurt zitten waar ik zit. en als ik hem pak en krabbel istie stil/stiller.
verder nix anders aan zijn gedrag te merken. gaat op onderzoek,eet,drinkt,speelt,wast zichzelf...
kan iemand me vertellen wat dit is? vind het zo zielig (geluidje)

verders nog steeds erg happy met Snowy  :D

liefs Patries

Patries1304

vandaag 27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen..  :'( in Spanje.. dus helaas zal ik mijn lieve kippetje nooit meer vinden of zien.

Hoogstwaarschijnlijk is ze meegenomen volgens de achterwonende boer. Er komen veel auto's en lopende mensen en die nemen dan haar mee. Dat zei hij..
Heb uuuuuren gezocht.. en ga vanavond nog een keertje zoeken. Maar weet nu al wel dat ik haar kwijt ben.  :'( Had haar dan vanmorgen al wel moeten vinden natuurlijk. Ze was zo'n lief beestje!!! Ik hoop echt dat mensen haar mee genomen hebben en dat ze niet vannacht alleen ergens moet doorbrengen. Dat vind ik nog het ergste. Dat ze helemaal alleen is,niemand of niets ent.. hoe komt ze aan eten en drinken...???

Pffffff heb hoofdpijn en dikke ogen van het huilen.  :'( Weet dat het mijn eigen schuld is maar daar doe ik nu nix meer aan. Kuifje is ook van slag.. Hoewel het geen dikke maatjes waren mist hij nu natuurlijk toch z'n kooibewoonster..

Twijfel alom weer hier.. toch een nieuw vriendje zoeken voor Kuifje? Dit wil mijn zoontje graag.
2 Valkjes in een jaar verliezen is vreselijk! Nog een keer proberen? Of hem maar alleen houden?
Hoop toch zo dat we hem later vanmiddag vinden!!!

:'(  Patries

Caroline

Jeetje, wat ontzettend verdrietig ...  :'( :'( :'(

Heel erg veel sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries1304

Ja Carolien,

het is idd in en in triest... het idee straks naar huis te moeten gaan en haar "achter moeten laten" hier is vreselijk! maar in gedachten heeft\krijgt ze een goed leven hier.. dat helpt een beetje..

thnx voor je lieve woorden!

liefs Patries

Patries1304

10-08-2011

zo... ondanks een nare vakantie en het verlies van Snowy is er sinds vandaag een nieuw begin. zal ook proberen weer meer te gaan vertellen over mijn valkjes.

sinds vandaag zijn we ouders van Frodo. thanx
Geert voor je vertrouwen in ons om voor Frodo te zorgen!

in mijn vakantie heb ik contact gehad met Geert en na de vakantie weer. want ja,je geeft natuurlijk je liefste bezit niet zomaar aan een vreemde! dus vanmiddag ben ik met mijn zoon naar Tilburg gereden en hebben we kennis gemaakt met Frodo en zijn baasje. zo'n leuke en mooie vogel! ;D
Frodo voelde natuurlijk nattigheid. ook begrijpelijk.
maar in de auto ging het helemaal niet slecht. op een gegeven moment ging hij gewoon zitten spelen met wat houtsnippers. klom wat op en neer en dat was het.

thuisgekomen heb ik hem met theedoek uit het reiskoffertje  gepakt en hebben we hem wel meteen geknipt. zo mak als een lammetje. :)  wil niet dat hij zich dood vliegt tegen een raam. Frodo kan nl heel goed vliegen en ik heb geen gordijnen voor mijn ramen. zien we later wel of hij geknipt blijft of niet. laat hem eerst maar eens wennen aan zijn nieuwe omgeving en aan ons.

hij heeft al aan mij en mijn zoon kusjes gegeven. en mijn zoon mocht zelfs aan zn koppie komen net boven zn snaveltje. hij heeft even op de schouder van zoonlief gezeten en kwam toen naar mij (bij de kooi) gefladderd. heb hem in de kooi gezet en hij zit zich nu te wassen. Kuifje loopt wat in en uit de kooi en doet net of hij Frodo niet ziet haha...

heb hem net weer uit de kooi gehaald,kusje gevraagd zo als Geert zei maar hij wil toch weer terug erin!!tja.. laat hem maar lekker rustig wennen..

word vervolgt.......

liefs Patries

Sindicate

Erg leuk om te horen dat ie het naar z'n heeft. Die eigenwijze vlegel gaat het wel redden bij jullie :). Ik lees vast snel meer over Frodo. Heel veel plezier met jullie nieuwe vriend :)

Groetjes Geert

Patries1304

10 augustus 2011, 16:40:27 #37 Last Edit: 10 augustus 2011, 16:58:13 by Patries1304
Ja hoor Geert,

ga het weer bijhouden... en nogmaals bedankt! komt goed met Frodo!  :D

gr Patries

Patries1304

ff een kleine update... ik wil (moet) het gewoon ff kwijt haha..

vanavond moesten we ff weg. dus beide vogels gewoon in een dichte kooi. op zich ging het van te voren ook goed dus waarom nu ook niet he?!  ;)
blijkbaar is alles goed gegaan hoor... toen we binnen kwamen krijsten/riepen ze beide! zo gaaf te horen!  ;D

Frodo en Kuifje kwamen eruit en hebben ff uit de kooi gezeten. maar beide wilden terug. ook goed.
op een gegeven moment ging Frodo eten (yesss want wist  niet zeker of hij al wel gegeten had) en ff later ging hij op zoek naar water. dronk wat en klom verder omhoog. beetje rondgekeken en ging terug weer wat drinken.

het enige jammere vind ik,Frodo zocht contact met Kuifje. hij kroop/liep er heen maar Kuifje beet in z'n staart en hapte..  die einzelgänger wil dat niet hè. >:( met Karel niet,met Snowy niet en nu weer niet met Frodo  ??? BAH!
maar goed.. maakt verder nix uit. was alleen leuk geweest. ze zitten iig niet meer alleen.

laat voor de zekerheid vannacht maar wel een lampje aan. heb rolluiken en anders is het pikkedonker en dat lijkt me niet verstandig vannacht.

tot zover onze 1e dag met Frodo erbij  :D

Jeroenw

Gefeliciteerd met frodo

Gr. Jeroen

Patries1304

dank je wel Jeroen,

ik ben er ook erg blij mee!

heeft ook een dubbel blij gevoel. ik heb weer een valkje erbij,een "vriendje" voor Kuifje en ik heb Frodo een nieuw thuis gegeven.

grtjs Patries

Jeroenw

10 augustus 2011, 23:08:21 #41 Last Edit: 10 augustus 2011, 23:10:52 by Jeroen-valkparkiet
Ik snap het even niet je heb nieuwe valkje erbij en frodo
Een nieuw thuis gegeven ,en je heb een dubbel blij gevoel

Frodo was toch het nieuwe valkje frodo weer weg gegeven ikke niet meer snappen

Gr. Jeroen

Patries1304

hahah ja.. 3 dubbelblij dan..

1 ik heb weer een valkje erbij (Frodo)
2 nu heeft Kuifje,mijn oudere valk weer een "vriendje" (is hij,zoals je kunt lezen niet zo blij mee haha)
3 ik heb Frodo dus een nieuwe thuis gegeven.

hoop dat 't een beetje duidelijk is. Frodo is gewoon hier bij mij hoor en ben er harstikke blij mee!  :D

gr Patries

Jeroenw

Oké ja nu snap ik hem  :)

Patries1304