23 april 2024, 12:20:02

Kale Pop

Gestart door Melanie12, 21 augustus 2010, 12:44:27

« vorige - volgende »

Melanie12

21 augustus 2010, 12:44:27 Last Edit: 21 augustus 2010, 13:01:04 by Melanie12
Hi Allemaal,

In mei hebben wij onze eerste voliere gebouwd. In eerste instantie voor mijn parkiet en koppeltje valkjes. Later zouden er wel wat vogels bij komen. Ik ben op de een of andere wijze terecht gekomen bij iemand die heel slecht voor zijn dieren zorgde. Ik heb toen besloten deze dieren op te nemen en de valken en parkieten dan ook een gescheiden voliere te geven. En zo geschiede.

Echter omdat deze dieren zo slecht verzorgd waren hebben ze tijdelijk in quarantainekooien gezeten om even een tijdje aan te kijken voor eventuele ziektes. Een van de popjes zag er zo slecht uit. Die had helemaal geen veren meer van onder haar snavel tot haar buik. Echter er was voor de rest niks mis met haar. Ik heb haar ruim 2 maanden in quarantaine gehad en ze eet goed,poept goed, etc. De veren groeien echter helemaal niet terug op een enkeling na. Inmiddels zit ze in de voliere en heeft ze dus gek genoeg als enige een nestje van vier valkjes. Ze zorgt er goed voor samen met haar twee partners ;D

Mijn vraag is: Wat kan ik op haar huid smeren zodat er weer veren gaan groeien. Haar huid ziet er gerimpeld uit, met vaste witte schilfers. Er zijn geen andere valkjes die hetzelfde probleem hebben. Als ze haar nestje heeft grootgebracht wil ik haar graag weer aan de veren helpen.

Groet melanie

Sanna

Hallo Melanie,

Ik krijg het idee dat ze langdurig geplukt is (bijv. door een partner) of het misschien zelf heeft gedaan (uit stress of ongelukkig zijn). Volgens mij, als een vogel langdurig geplukt wordt, groeien de veren op een gegeven moment niet meer terug. Wat je eventueel wel kunt doen is haar supplementen voor de rui geven. Die stimuleren de aanmaak van nieuwe veren en geven haar meteen de benodigde voedingsstoffen hiervoor. Wellicht dat er dan nog wat meer veertjes terug gaan groeien. Maar volgens mij houd je een kale pop...

Groetjes, Sanna