3 juni 2025, 17:45:50

Hoeveel eitjes

Gestart door Larissa, 24 augustus 2010, 21:06:59

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Ik zit met een paar vraagjes
Zoals jullie gelezen hebben zijn Luna en Coco netjes aan het broeden gegaan ze hebben nu 5 eitjes in totaal

4 eigen eitjes en 1 pleegeitje

Nu was mijn vraag hoeveel eitjes kan ik laten liggen ? Tot nu toe zijn er nammelijk 3 bevrucht maar de eerste keer dat hun eitjes kregen eindigde ik met 9 eitjes  ::) onbevrucht wellis waar maar ik zit nu natuurlijk niet op 9 bevruchte eitjes te wachten.

Ik zat er zelf aan te denken om vanaf eitje 5 van haar zelf alles te vervangen voor neppers dit ook omdat dit het eerste nest wordt wat ze gaan groot brengen althans voor Coco is dit het eerste nest van Luna heb ik geen informatie

Ik heb helaas geen back-up koppel binnen zitten. Chika en Spotje zitten in voliere en Joepy en Pico hebben net twee nesten groot gebracht.

Wie heeft er tips

groetjes Larissa

Paula

Een kakariki kan een nest van 9 eitjes gemakkelijk groot brengen, indien nodig zelfs nog wel alleen.
Hier op het forum lees ik, dat 5 eitjes voor een valkparkiet al een behoorlijk nest is. Als het dan ook nog het 1e nestje is, denk ik dat 5 eitjes een mooi aantal is.

Succes met het nestje!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

hey Paula

Ja dat denk ik zelf ook maar zat gelijk verder te denken voor het geval ze er de brui aan geven moet ik ze natuurlijk ook netjes kunnen pappen, naast me werk en de verzorging van me meiske

Alles wat nu nog gelegt wordt vervang ik daarom ook door neppers

Thnx

groetjes Larissa

Paula

Dan zou 5 te doen moeten zijn, lijkt mij.

Veel succes en hopelijk brengen Luna en Coco hun nestje netjes zelf groot.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

hey Paula

Daar hoop ik ook op he, dat ze het netjes zullen groot brengen zonder al te veel gekkigheid

groetjes Larissa