23 april 2024, 13:42:18

Mijn lievelingen

Gestart door mieke_06, 2 mei 2011, 11:29:44

« vorige - volgende »

mieke_06

Hallo Allemaal,

Hier weer even een update:

ik had 6 eitjes
waarvan 5 bevrucht
1 jong is in het ei doodgegaan
er zijn in totaal al 3 eieren uitgekomen.
waarvan 1 jong is doodgegaan
dus 2 levende jongen
en 1 ei dat nog uit moet komen.

de ouders voeren goed ik denk dat ik de oudste vandaag kan ringen.

groetjes, Mieke

mieke_06

Hallo Allemaal

weer even een update en iets waar ik me zorgen over maak

de oudste is nu 8 a 9 dagen oud en weegt 15 gram
de jongste is 4 dagen oud en weegt 6 gram.

is dit niet veel te weinig???

moet ik het overnemen? zoals ik al zei de ouders voeren echt goed al lijkt het wel of ze hele zaden geven.

de donsjes ogen ook fit.

wie kan mij helpen met goed advies.

alvast bedankt,

groetjes, Mieke

Rianne

Geef de ouders eerst groenvoer, brood en eivoer en later op de dag pas zaadvoer. Op die manier krijgen ze eerst het zachte voer binnen, omdat de ouders zich niet meteen op de zaadjes storten.
Weeg ze over 2 dagen nog eens en als het goed gaat, laat ze dan lekker in het blok en laat de weegschaal in de keuken ;) Het lijkt nu wel de nieuwe rage om elke dag jongen te wegen.

mieke_06

Hey,

bedankt voor je antwoord maar dit doe ik al.

groetjes, Mieke

Cherro

Dan zou ik eerst grotendeels van de dag eivoer en macaroni en brood e.d. laten staan zoals je nu doet en de ouders eventueel pas tegen de avond of in de avond hun zaadvoer geven.

Mijn koppel voerde eerst ook gelijk al het zaad, en de kleine poepte alles er direct weer uit zoals het er in kwa

Daarna eivoer en brood en macaroni de hele dag voorgeschoteld, en pas later op de avond het zaad en geen problemen weer gehad. Hij had keurige poepjes, en de ouders maakten eerst al het zachte voer op, zodat het ukje alles zelf goed kon verteren.

Als de kropjes verder netjes vol zijn, en de jongen groeien verder zou ik me niet te druk maken.
Het ene jong groeit ook sneller soms dan het andere jong, net als bij mensen is geen valkje het zelfde.
Mocht je het niet vertrouwen kun je besluiten om iets bij te gaan voeren, maar ik zou het eerst ff afwachten als ik jou was.

Erbij weghalen en volledig pappen zou ik niet doen. Ze zijn zo klein en dat is niet echt makkelijk om groot te krijgen.

Wegen doe ik hier niet. Heb ik met mijn parkietjes toendertijd ook niet gedaan, en nu met Twister ook niet.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

mieke_06

en wat voor macaroni geef je dan? gewone of volkoren?

groetjes, Mieke

☺ Pita ☺

Volkoren :D zit meer in he

mieke_06

Hoi allemaal,

weer een update:

het oudste donsje is ook dood er is er nu nog maar 1 ik zie het eigenlijk niet meer zitten want de jongste groeit ook niet goed.
volgens mij is er wat mis met die ouders want al die kleintjes gaan doos.

groetjes een verslagen valkenliefhebber :'( :'( :'( :'( :'(