4 mei 2025, 08:11:25

Valkje zit op haar staart

Gestart door Sven, 13 augustus 2010, 08:32:24

« vorige - volgende »

Sven

13 augustus 2010, 08:32:24 Last Edit: 13 augustus 2010, 10:46:39 by Sven
Hallo,

Ons valkje van 8-10 weken heeft de eigenaardige neiging om op de grond van de kooi op haar staart te zitten, alsof ze op een kussentje zit. Wanneer ze naar beneden klimt blijft haar staart een beetje tussen de tralies van de kooi steken en "vergeet" ze deze misschien weer op te trekken? Ze houdt haar staart in ieder geval met haar ene poot vast en schuurt zo voor over de bodem, ondertussen pikkend naar de houtschilfers op de bodem.

Overigens weten we nog niet of het een popje is, we hebben ze bij Tom & Co "gered" en het lijkt tot nu toe zeer goed te gaan: ze is al niet meer bang van onze handen :)

Groeten!

carco

Heel vreemd?
Ik ken dit niet, ik hoop dat iemand anders je er bij kan helpen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

hilde

ik veronderstel dat ze zo haar eigen bevr. :censuur.. of hoe zeg je dat .zo denk ik erover hee .
hoe jong hebben ze gezegt dat ze is en is ze geringd?

Rianne

Er staat dat jong zo'n 8 a 10 weken oud is.

Het is heel vreemd, van wat ik hier zie doen valkjes hun staart/veren altijd weer zoals het hoort als ze bijv verkeerd landen. Kan het de staart wel bewegen, bijv de veren spreiden bij het vliegen?

hilde

oeps heb erover gelezen rianne  :)

Sven

13 augustus 2010, 16:18:04 #5 Last Edit: 13 augustus 2010, 17:30:05 by Sven
Citaat van: hilde op 13 augustus 2010, 15:38:19
ik veronderstel dat ze zo haar eigen bevr. :censuur.. of hoe zeg je dat .zo denk ik erover hee .

Nogal een vroeg rijpe vogel dan  ;D

Ik denk dat ze gewoon iedere keer na het klimmen verkeerd landt, erna stuitert ze via haar "zelf gemaakte vering" omhoog, kijkt ze verbaasd op en zit haar staart terug goed :). Het lijkt alsof ze precies niet beseft dat ze een staart heeft.

Ze is overigens niet geringd en laten vliegen heb ik nog niet gedaan, aangezien ik ze waarschijnlijk niet meer terug in de kooi zou krijgen (ze is nog niet tam).