20 april 2024, 02:18:43

even voorstellen

Gestart door Weevers, 14 augustus 2010, 00:00:38

« vorige - volgende »

Weevers

hallo ik ben Martin 27 jaar oud iik woon samen met Sabrina 24 jaar en Tessa 18 maanden ook woont Rocky bij ons een Maltezer Leeuwtje van 3 jaar oud en op 1 Januarie is Sabrina weer uitgerekend van een broetje of zusje voor Tessa.

sinds 3 dagen wonen ook bij ons Daantje anderhalf jaar oud en Parel 3 jaar oud.

ik heb in het verleden argaponissen gehuoden en gekweekt dus heb al enige ervaring met vogels deze moesten hellaas door ruimte gebrek weg nu 2 jaar later en met een veel groter huis hebben we besloten om weer vogels te nemen deze keer viel de keus op de valkparkiet.

Daantje en Parel komen uit Breda waar zij bij een man woonde die hellaas door zijn werk veel reizen geen tijd meer had voor aandacht en verzorging dus ik ben gaan kijken en heb een uur lang daar gezeten en geprobeert contact te leggen met de vogels alles ging goed dus mee naar huis achter in de staion wagen met een doek over de kooi tegen de stres ik woon in Leidschendam dus appektje eitje uurtje rijden max ...... helaas voor ons was er vlak voor Rotterdam een ongeluk gebeurt en duurde het ritje bijna 4 uur pffff

eindelijk thuis gekomen  en de valkjes op hun nieuwe plek gezet te hebben begonnen ze gelijk goed te eten en te drinken en Daan was heel erg nieuwsschierig en ondernemend en omdat hij echt overal op reageerde en na de lange rit en het zitten in een veel te kleine kooi (die ook aankomende week nog word vervangen door een kooi die geschikt is voor 2 valkjes) heb ik besloten de kooi te openen Daantje kwam gelijk eruit en spreiden de vleugels en begon op ontdekkingtocht te gaan 5 a 6 rondjes vrolijk fluitend verder ging hij weer op zijn  kooi zitten waarna ik hem naar binnen kon begeleiden.

dag 2 ging nog veel beter ook Parel kwam een kijkje nemen en samen vlogen ze vrolijk in het rond de kooi heeft zeker 6 uur lang open gestaan dus ze konden alle kanten op en deden dit dan ook Daantje is de meest ondernemede en nieuwsschierigste van beide die komt lekker bij je kroelen en bij je zitten ook als je de kamer verlaat gooit hij zijn keel open net zo lang tot hij je weer ziet en Parel krijst dan lekker mee.
Parel is wat minder aanhankelijk die is meer op haar eigen en op Daantje maar dat is volgens mij na wat ik las op het forum en andere sites een beetje normaal dat de popjes wat meer op hun eigen zijn ? wel kan ik haar gewoon pakken zonder problemen en gaat ze afentoe eff 20 seconden op je hand zitten en dan gaat ze weer.

ik zet in een volgend berichtje 2 foto's die op mijn hand is Daantje en die in de kooi is Parel hopenlijk gaan we veel plezier beleven aan elkaar en nog jaren genieten van deze liefe beesten.

Weevers

14 augustus 2010, 00:08:10 #1 Last Edit: 14 augustus 2010, 00:11:07 by Weevers
hier zijn ze dan Daantje en Parel

Hermien

Heej, wat een leuke valkjes hebben jullie. Ben erg benieuwd naar de kooi die je voor deze twee 'vliegers' gaat aanschaffen. Wat fijn dat ze de lange rit zo goed hebben doorstaan. En wat fijn dat ze zich ook al zo snel bij jullie op hun gemak voelen. Van deze twee valkjes gaan jullie vast heel veel plezier hebben. Welkom op dit forum, trouwens!



Met een vette kroel en poot van mijn 'Vliegtuig'




Weevers

dank je,

heb toevallig gister gekeken voor een kooi kwam toch op een papagaaienkooi uit ik denk dat ze daar het meest in kunnen bewegen en rommelen alleen nog even sparen € 150 euro maar dat valt mee hebben ze wel een mooie grote kooi waar ze jaren mee vooruit kunnen.

Caroline

Welkom op het forum en veel plezier hier.

Mooie valkjes hebben jullie hoor.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Jennifer

Hallo,
Ik ben Jennifer en ik ben 11 jaar oud ;D
Ik heb 1 valkje en die heet Q.t. We zoeken nog wel een vriendinnetje van ongeveer 1,5 2 jaar en wel goed tam 8)
Dus als iemand nog een leuk pop valkje voor ons heeft zou dat heel mooi zijn ;)
Ik heb ook nog een hond en dat is een poedel x maltezer en ze heet Quinty.
Ik heb ook nog 2 konijn Jinty en Indy.
En we hebben ook 11 vissen en 3 wandelende takken.

Caroline

Welkom op het forum en veel plezier hier, Jennifer.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marloes343

hoi

Ik heb een vraag?
We hebben sinds vandeweek een valkje aangeschaft en we zijn er echt heel erg blij mee, maar hij fluit niet.
Misschisschien moet hij nog wel erg wennen, want hij komt uit een omgeving met heel veel valkjes bij elkaar en nu is ie natuurlijk opeens helemaal alleen in een nieuwe omgeving en andere geluiden enzo.
maar ik maak me toch een beetje zorgen

is dat wel normaal?

groetjes marloes 

Weevers

ik denk dat het voral wennen is als hij verder normaal eet en niet de hele dagals een ingedoken bolletje zit komt het wel goed,

zelf vind ik trouwens maar das personelijk ik weet niet hoe andere daar tegenover staan dat vogels altijd met zijn 2 (of meer) moeten zijn voor gezelschap.

maar hou het gewoon eff in de gate hoe hij zich verder gedraagt