20 april 2024, 03:52:38

valkje 7 weken 3 xpd pap? 80gr.

Gestart door nick, 3 oktober 2010, 20:18:14

« vorige - volgende »

nick

3 oktober 2010, 20:18:14 Last Edit: 5 oktober 2010, 19:11:49 by nick
hallo , ik heb een valkje van 7 weken gekocht , de kweker zei mij dat ik hem nog 2 weken 3 maal daags moest voeren met pap , met grove korrel wat niet door een spuit gaat ,dus moest met een lepel , ging voor geen meter,  ik had toevallig nog wat anders , heel fijn pap (babypap) tussendoor , dat gaat door de spuit en dat eet hij wel helemaal op tot de spuit zelf toe :P , maar moet hem wel in een doek op zijn rug voeren anders wil hij er niks van weten :S , mijn vraag , 7 weken net gevoerd en nu 80 gram , is dat niet te weinig ? ik lees veel dat andere zwaarder zijn ,en moet ik hem inderdaad 3 x per dag 8-10 ml pap geven ? gr.

•=Bonnie=•

Kreeg dit valkje bij de kweker ook pap?

Babypap is niet voor valkjes, dat kan in noodgevallen wel een dagje maar daarna moet je echt zorgen voor fatsoenlijke voeding. Bijvoorbeeld handopvokvoer van nutribird.

80 gram is heel weinig maar soms heb je kleine valkjes die volwassen niet meer dan 90 gram wegen. Lastig te zeggen, als je het borstbeen duidelijk voelt is het niet goed. Ze moeten niet dik maar wel gevuld voelen.

3x per dag pap is veel voor de leeftijd maar eerlijk gezegd vermoed ik dat je jong al ouder is.

Op de rug voeren moet je NIET doen, dan kunnen ze stikken, heb je een foto?

nick

hallo bonnie , ja hij kreeg bij de kweker ook pap , ik geloof niet dat hij ouder is dan 7 weken want zijn vacht is ook nog niet volledig , het gaat niet anders dan op de rug hij wil het anders gewoonweg niet , hij heeft strax een beetje gegeten en is nu in zijn kooi gewoon voer proberen aan het eten ,  , hij is nu niet afgevallen maar ook niet aangekomen , ik geef hem nu een x extra pap , voor zover dat hij dat wil , even afwachten nog :S

•=Bonnie=•

Een vogel heeft geen vacht maar veren, en een valkparkiet van 7 weken zit normaal gesproken volledig in de veren en kan vliegen.

Zoals ik al zei, op de rug voeren is niet de manier, evenmin het voeren van pap bedoeld voor mensenbaby's.

Ik hoop voor je valkje dat hij of zij het overleefd.  ::)

nick

ik voer hem niet met babypap , maar met opfokvoer , babypap was alleen de eerste dag , en vliegen kan die niet omdat hij helaas gekortwiekt is door de kweker , maar overleven doet hij het wel want hij eet nu deels zelfstandig en gaat al wat makkelijker met het voeren ;) maar hij is dus zeker niet ouder :) , en dat een valkje veren heeft weet ik wel hoor ;) maar iig bedankt voor de info