7 mei 2025, 12:11:35

Toch weer een nestje....

Gestart door channie, 3 augustus 2010, 15:47:35

« vorige - volgende »

channie

Heey hallo allemaal :D

Na een tijdje hier niet geweest te zijn ben ik voorzichtig aan toch weer terug.
Aangezien het vorige nestje van mijn valkparkieten een drama bleek te wezen heb ik heel veel gesproken met een kennis hier uit de buurt, die ook af en toe een nestje heeft met valkparkieten.....

Na veel wikke en wege en goede afspraken met mijn kennis hebben we het toch weer geprobeerd met ons koppel.....

We hadden een back-up koppel, dus mocht het wel zo zijn dat pa/ma de tenen zouden afbijten dat de rest van de eitjes gelijk naar mijn kennis zou gaan en dat zijn koppel de rest op zich zou nemen....
Drie eitjes werden gelegd, en die drie zijn allen uit gekomen!
De eerst was natuurlijk het aller engst maar er gebeurde niks behalve voeren en warm houden...2 dagen later kwam het 2de ei uit en weer was het een perfect donsje en zo ook de derde.....
Ik ben super blij dat alles goed is gegaan.
Had ik geen back-up koppel gehad had ik het zeker niet geprobeerd...maar alles is goed gegaan en alles zit er dit keer op en er aan!!
Dit koppel gaat nu geen donsjes meer krijgen, wel wil ik voor mijn albino pop nog een manneke hebben  (is nu telkens het derde wiel aan de wagen) en misschien dat ie volgend jaar een nestje mogen krijgen ( als alles goed gaat )

Zal vanavond even wat foto's op mijn pc zetten, zal ik ze daarna hier even laten zien!

Groet Chantal ;D

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de kleintjes !!  :D
Gelukkig dat nu alles goed gaat !!  :D
Ik heb ook zo'n popje zitten die bij haar eerste nestje de jongen verminkte aan de pootjes.  :-\
Gelukkig deed ze het een jaar later niet bij haar 2de nestje die ze had met een andere man.
Helaas ging ze wel plukken.  :-\
Blijf ze zeker wel in de gaten houden.  ;)
En succes met het zoeken naar een mooi mannetje voor je albinootje.  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

channie

We houden ze zeker in de gaten.....

Dank je :D

tanneke33

wat goed! dat geeft mij ook wel weer moed om volgend jaar te kijken of t dan wel wil , ook mijn nestje veranderde in drama nadat ouders de pootjes afbeten ;-(