31 mei 2025, 14:49:57

hoe los ik dit op ...

Gestart door Gerdy, 22 augustus 2010, 12:13:09

« vorige - volgende »

Gerdy

Ik zit met een probleempje..

op één blok na zijn alle blokken uit de voliere weg..in het blok wat er nog hangt zitten vier jongen van 4/5 en 6 aug.
deze jongen doen het goed ..alleen heb ik nu het volgende probleem..er zijn nu andere popjes die in dit blok ook eitjes gaan leggen en de jongen pikken..deze popjes hebben al twee keer een nest gehad en mogen echt geen derde nest krijgen.

hoe ga ik dit oplossen.

ik weet wel dat ik volgend jaar niet meer in de voliere ga kweken maar dat ik kweek kooien ga gebruiken.

gr Gerdy

hilde

kan je geen vluchtje apart maken even voor de popjes met hun mannen .

hier hebben ze een grote vlucht en als we met ze kweken zitten ze apart in een iets kleinere vlucht .is ook gemakkelijk en zo kunnen de andere popjes geen eitjes erbij leggen en gaan plukken

groetjessssss

*Esther*

Hey Gerdy,

Heel herkenbaar hier thuis.

Opties:

-Inderdaad, het koppel apart zetten met de jongen.
-De andere poppen apart zetten.
-Toch weer de blokken ophangen voor de poppen en zodra er eieren gelegd worden deze vervangen voor neppers.

Ik zou denk ik kiezen voor apart zetten vd poppen als je de ruimte hebt.
Anders zou ik toch weer blokken ophangen. Het kost ze even energie maar ze hoeven geen jongen groot te brengen, dus is het van korte duur.

Ik heb het gehad met een koppel wat zelf weer opnieuw wilde beginnen. Dit jong heb ik geprobeert bij te pappen wat helaas niet gelukt is.

Ik ga ook in kweekkooien aan de gang volgend jaar, alleen ik heb er maar 3 dus dat wordt goed bekijken wie wanneer aan de beurt zijn.

gr Esther

Caroline

Ben het met de dames voor mij eens, ik zou ook proberen de andere koppeltjes apart te zetten. Misschien door een tijdelijk scheiding in elkaar te bouwen. Moet jou lukken.  ;)

Sterkte ermee.

Liefs Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.