28 maart 2024, 17:02:36

mij vogel zit al 3 weken op de eieren

Gestart door aaltjen, 8 augustus 2010, 09:16:18

« vorige - volgende »

aaltjen

mij  vogel zit al  3 weken op de eieren   wat moet ik doen  poety  eet even en ja zit die er weer  er ligen  er 4 nepeieren

mooi he

Kimm

hoi,

ik zou nu om de dag, 1 eitje gaan weghalen.
daarna kijken wat ze doet. misschien dat ze dan ook niet meer wil broeden.
wel kan het zijn dat ze daarna eitjes gaat leggen, maar dat hoeft niet per se.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

8 augustus 2010, 10:07:28 #2 Last Edit: 8 augustus 2010, 10:11:09 by Kaatje
Hoi Aaltjen,

Eerlijk gezegd zou ik nog één weekje wachten. Mijn koppeltje zitten ook op een eitje, gisteren was dit precies drie weken. Ik heb navraag gedaan bij een zeer ervaren persoon en tevens de kweekster van dit popje.

Eigenlijk ook logisch omdat het ei ook nog na 22 dagen uit kan komen, het ligt er een beetje aan wanneer ze na het leggen zijn gaan broeden  ;)

Zij adviseerde mij om het blok nog één week te laten hangen en dan het eitje ( in mijn geval 1 ) te verwijderen, de volgende dag het blok !

Groetjes, Karin

aaltjen

ik heb maar 1 vogel dus de eieren komen niet uit

mooi he

Kaatje

Hoi Aaltjen,

Je kan ook nog even wachten tot ze haar interesse verliest! Is dit het weekend niet het geval dan kan je om de dag een ei weghalen.

Als je de eieren namelijk te vroeg weg haalt dan bestaat de kans dat het popje opnieuw eieren zal gaan leggen. Dit hoeft niet, maar de kans is wel aanwezig.

Ook al heeft het popje geen man, dan nog is het verstandig om de cyclus niet te doorbreken.

Groetjes, Karin

aaltjen

bedank   he zij zit maar op die eieren  wat een dom dier he kom niets uit  maar ik gaan het doen meid in het weekend 1 voor 1

mooi he

aaltjen

ik geef    de vogel geen eieren voer meer  zo heeet dat he wat je erbij doen iemand zei alie doen dat niet te veel leggen minder eieren

mooi he