29 april 2024, 04:44:37

handopfok

Gestart door luka, 7 augustus 2010, 13:51:16

« vorige - volgende »

luka

nee ik heb de jongste laten zitten bij de ouders om het verschil eens te zien met handopfok en door de ouders opgevoed en ook omdat die nog niet genoeg in pluimen is. Vandaag hebben de 2 oudste voor het eerst op mij komen vliegen  ;D

luka

ik heef nu 3 voedingen per dag maar ze doen al moeiljker om te eten. ik mag nu overschakelen naar 2 voedingen per dag zeker aangezien ze allemaal rond de 90g wegen. Ze zijn ook veel actiever nu,ze willen non stop uit de kooi om bij mij te zitten wat beetje begint tege te steken want ik zit in examenperiode, maar daar heb ik al een oplossing voor gevonden, ik steek ze dan in de schoendoos waar ze in het begin in zaten met de deksel erop en dan zijn ze direct kalm. Ik heb al eerder gemerkt dat ze graag op donkere plekjes zitten. Moet ik ze meer in het donker houden mss?

Caroline

Nou, je valkjes in een schoenendoos doen is GEEN OPLOSSING hoor.  >:(

Nu begint het je tegen te steke ( om jouw woorden te gebruiken)

We hebben je zo gewaarschuwd.

Jouw jonge valkjes horen NIET in een schoenendoos maar in een lekkere ruime kooi met voerbakken, vers water, een sepia, een mineraalblok, een bakje met grit en maagkiezel en .... heel veel speeltjes waarmee ze kunnen spelen.

Jouw valkjes willen zichzelf ontwikkelen en moet zeer zeker NIET in het donker.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Dat is dus het grote nadeel van handopfok! Ze zien jou als moeder en willen de hele dag bij je zitten, of je dit nu leuk vindt of niet.

Net als mijn naamgenote schrijft: ze moeten zeker niet opgesloten worden in een doos, maar horen in een mooie kooi.
Negeer ze gewoon of zet ze als het geroep te erg wordt in een andere kamer.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




luka

ze zitten nrmaal in een groote kooi met speeltjes, maar kwni hoe het komt, ze zitten graag in die schoendoos, ze vliegen er zelf in :s

Manouk

als ze er dan al zelf in vliegen.... doe dan zeker geen deksel erop... dit is zeker niet bevorderlijk voor de valkjes..
En dat valkjes graag in het donker zitten heb ik nog nooit eerder gehoord..
wel weet k dat als het donker is ze rustig worden, maar helemaal donker kan ook gevaarlijk zijn!
hier brand altijd een nachtlampje voor de valkjes

Caroline

26 augustus 2010, 12:30:39 #36 Last Edit: 26 augustus 2010, 12:32:59 by Caroline
Als ze los zijn mogen ze zeker in een schoenendoos die open staat spelen maar hier mag NOOIT een deksel op zitten.

Geen één jong valkje zit graag in het donker.

Het is niet eens goed, hij moet een gewoon dagritme hebben met voldoende licht van +/- 7.00 - 21.00 uur.  

ALs jij ze in het donker zet, denken ze dat het nacht is en zullen ze helemaal uit hun ritme komen. Dus ook niet eten, drinken en zich ontlasten.

Kortom echt dom ....

Jij hebt ervoor gekozen om je jonge valkjes op veel te jonge leeftijd zonder reden bij de ouders weg te halen, nu zul je ook voor ze moeten zorgen, zij zijn van jou afhankelijk.

En dat je het niet leuk vind nu had je je eerder kunnen bedenken, daarom hebben we je ook gewaarschuwd.

Je zult de komende weken toch echt voor je valkjes moeten zorgen.

En heb je er last van, zet je of de valkjes even in een andere ruimte waar voldoende licht is of je gaat zelf ergens anders zitten.

Het is geen optie om maar vroegtijdig met de pap te stoppen, dan sterven ze een hongersnood.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggel

ik had deze topic al even niet meer gevolgd en wat lezen we nu weer?
spontaan is er een examentijd aan gebroken, (tja... die komen ineens aanwaaien natuurlijk :-X)
en worden ze een last.

bah bah, en verder... succes met de volgende reacties, want het lukt je echt niet om je hier populair te maken >:(