13 mei 2025, 23:43:20

Poepen in water

Gestart door Punker 2009, 6 augustus 2010, 21:55:58

« vorige - volgende »

Punker 2009

Hallo,

1 of misschien wel allebei mijn valkjes doen hun ontlasting in het water. Ik ververs het water elke keer als ik het zie. Ik werk de hele dag, dus als ze het meteen doen zodra ik het huis verlaat ligt het er het de hele dag in. Het maakt niet uit waar ik het hang. Bovenaan onderaan in een hoek hoog of laag. Elke x weer. Kan ik een ander soort drinkbakje gebruiken bv zoiets van een drinkfles voor knaagdieren. En leren ze dit snel? of hoe kan ik ze dit aanwennen? Ben toch wel 10 uur van huis weg en wil wel dat ze gewoon water binnen krijgen. Kan iemand mij, ons helpen aan schoon drinkwater? ;-)
alvast bedank

groetjes

Danielle

Paauwtje

Hoi Danielle,

Er zijn een soort waterflessen speciaal voor vogels.
Deze zou je kunnen gebruiken.
Het water stroomt hierbij  in een klein bakje.
Het drinken hieruit gaat vaak heel snel.

Wat ik denk is dat je de waterbak waarschijnlijk onder een zitstok hebt geplaatst. (als het niet zo is hoor ik het graag)
Wij hebben dit zelf ook gehad hier na hebben we geprobeerd de kooi zo in te richten(toen we nog kooien hadden dan) dat dit niet meer zo was en het hielp..

Wie weet kan je hier iets mee..

Of een vogel leert drinken uit een fles voor knaagdieren...
Tja lastig denk ik in dit soort flessen zitten balletje om het water er niet uit te laten stromen. Persoonlijk denk ik dat ze hier last mee zullen hebben...

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Punker 2009

Hoi Paauwtje,