13 mei 2025, 23:43:20

Poepen in water

Gestart door Punker 2009, 6 augustus 2010, 21:55:58

« vorige - volgende »

Punker 2009

Hallo,

1 of misschien wel allebei mijn valkjes doen hun ontlasting in het water. Ik ververs het water elke keer als ik het zie. Ik werk de hele dag, dus als ze het meteen doen zodra ik het huis verlaat ligt het er het de hele dag in. Het maakt niet uit waar ik het hang. Bovenaan onderaan in een hoek hoog of laag. Elke x weer. Kan ik een ander soort drinkbakje gebruiken bv zoiets van een drinkfles voor knaagdieren. En leren ze dit snel? of hoe kan ik ze dit aanwennen? Ben toch wel 10 uur van huis weg en wil wel dat ze gewoon water binnen krijgen. Kan iemand mij, ons helpen aan schoon drinkwater? ;-)
alvast bedank

groetjes

Danielle

Paauwtje

Hoi Danielle,

Er zijn een soort waterflessen speciaal voor vogels.
Deze zou je kunnen gebruiken.
Het water stroomt hierbij  in een klein bakje.
Het drinken hieruit gaat vaak heel snel.

Wat ik denk is dat je de waterbak waarschijnlijk onder een zitstok hebt geplaatst. (als het niet zo is hoor ik het graag)
Wij hebben dit zelf ook gehad hier na hebben we geprobeerd de kooi zo in te richten(toen we nog kooien hadden dan) dat dit niet meer zo was en het hielp..

Wie weet kan je hier iets mee..

Of een vogel leert drinken uit een fles voor knaagdieren...
Tja lastig denk ik in dit soort flessen zitten balletje om het water er niet uit te laten stromen. Persoonlijk denk ik dat ze hier last mee zullen hebben...

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Punker 2009

Hoi Paauwtje,

Dank je voor je reactie, ik ga morgen op zoek zo'n waterfles zoals je hebt beschreven. Zat even meteen in de kooi te kijken, de waterhangbakjes hangen niet onder een zitstok. Ze gebruiken het waterbakje als zitstok. Wat mij dus helemaal niet lekker kan zitten. Misschien morgen denk ik ook wat andere zitstokken halen misschien zitten ze niet lekker degene die ik er al in heb.Tevens hangen er ook van die klimtouwen in die je aan de tralies kan bevestigen.  Dus plaats genoeg neem ik aan om andere stokken in te hangen. Heb een kamervoliere en 2 valkjes.

Groetjes

Danielle

♪ Marlies

Ze hebben zo door hoe ze uit zo'n knaagdieren flesje moeten drinken hoor, maar die andere zijn ook prima.
Toch kunnen ze daar ook nog ontlasting in laten vallen. Het zal wat moeilijker gaan dan in een bakje, maar als ze er boven hangen kan het er nog in vallen.

Succes !!