6 mei 2025, 10:02:23

Man of vrouw?

Gestart door Allesea, 2 augustus 2010, 22:17:21

« vorige - volgende »

Allesea

Wij hebben altijd gedacht dat Paco (onze valkparkiet) een mannetje was... Om het simpele feit dat hij 'grijs met wit' is, en een aangewaaide vogel geel en rood in de wangen had, wat wij dus kenmerkte als meisje...
Nu las ik net dat dat gewoon mutaties zijn, en neem ik dus aan dat het in zowel mannen als vrouwen voor kunnen komen?

Het is wel zo dat, toen dat 'vrouwtje' hier was, ze tot 3x toe eitjes heeft gelegd. Ze waren wel allemaal onbevrucht, maar mijn ouders gaan er dan dus van uit dat Paco wel een mannetje moet zijn omdat ze anders geen eitjes zou kunnen leggen... ?? Dit hoeft toch ook niet zo te zijn? Een legbatterij kip heeft ook geen haan nodig om eieren te leggen... Is dat bij valkparkieten ook zo ??

En kan iemand mij dan vertellen of Paco een meisje of een jongen is...  :D

Peggel

een pop kan zeker eitjes leggen zonder partner.

zover ik weet zijn witmaskers met een witte kop inderdaad mannen.
maar ik neem aan dat hij ook deuntjes fluit enzo?
de meeste poppen doen dat niet, op een uitzondering na.

carco

Als het de witmasker van je avator is heb je een man  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Allesea

Hij fluit inderdaad heel veel deuntjes !!  :D
Het welbekende deuntje van wanneer een man een mooie vrouw ziet, en het 'aanvallen' deuntje... Allemaal aangeleerd door mijzelf, met ouders die zeiden dat ie dat nooit zou doen  :D
(overigens doet die dat eerste vooral als ik aan het douchen ben en hij op de rand van de deur zit...  ::))

En nee, het is niet de valkparkiet van mn avatar, dat is zo'n standaart avatar van het forum ;) Maar, hij lijkt er wel aardig op :D

Bedankt voor de reacties :)

*Manon*

Hoi hoi,

Witmasker vrouwtjes hebben een grijs koppie, de witmasker mannen worden geboren met een grijs koppie maar tijdens de eerste rui verdwijnt het grijs en krijgen ze daarvoor in de plaats een witte kop!

Leuk dat ie wat deuntjes fluit... mannen kunnen over het algemeen fluiten, ook al doen niet alle mannen dat, het ligt ook aan hun karakter/genen. Vrouwtjes fluiten eigenlijk niet, maar ook hier komen gevallen van voor waarin de vrouwtjes nog beter fluiten dan de mannen.

Groetjes Manon