31 mei 2025, 09:19:21

rui

Gestart door frickles, 4 augustus 2010, 16:32:56

« vorige - volgende »

frickles

Hoi, ik heb een vraagje ivm de rui, onze valkjes zijn geboren in maart, ze verliezen op de moment heel veel van die zachte kleine pluimpjes alsook grote veren. Hoelang duurt dit zo en is dit normaal? Ze verliezen er wel veel  ??? grtz

Kimm

hoi,

ja hoor, dit is heel normaal. ook kan het een paar weken aanhouden. er komen mooie veertjes voor terug ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

frickles

ok danku voor de snelle reactie, zou niet willen dat onze valkjes kaal worden  ;D

Kimm

hihi die worden niet kaal, al zou je denken van wel ;D
komt goed hoor ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggel

je kan het ook een beetje helpen met af en toe een paar vitamine druppels toe te voegen aan het water, en een beetje hennepzaad door het voer te doen.

op dit moment is volgens mij alles in de rui :o
echt een bende hoor ;D

Sanna

Ook regelmatig badderen is nu erg goed voor ze. Dan raken ze het stof tussen hun veren en de losse veertjes een beetje kwijt en zien ze er direct weer een stuk mooier uit. Na het opdrogen dan hè? ;)

Groetjes, Sanna

frickles

ja elke dag krijgen ze hun douche, vinden ze super  ;D ze komen nu ook op de rand van de douche zitten om de spatten op te vangen... mijn zoontje verzameld alle grote pluimpjes en hij heeft er wel al wat  :D t zal dus wel ver gaan stoppen want voor de rest zijn ze gezond hoor, zolang er deugnieterij in zit  ;D grtz

Immie

Oef zeg...dacht al even dat het aan mij lag met al die zachte kleine veertjes die Mickey verliest momenteel.
Grote veren verliest hij nog niet.
Ik heb idd ook gelezen dat badderen of sproeien dan goed is voor ze!!

Gr Immie
Immie

frickles

ja voor mij is het de eerste keer dat er valkjes in huis zijn en maak me sowieso snel zorgen, mijn vriend had als tiener eentje maar die is niet erg oud geworden. (legnood dacht ik  :() Dus vanaf dat er me iets opvalt zoek ik het op of vraag ik het gewoon. Ja de onze verliezen toch redelijk wat grote ook en dat vond ik zo vree t was ook begonnen met die donsjes. Hoelang zou dit nog duren? Groetjes kelly