19 april 2024, 02:41:48

Antibiotica (voliere)

Gestart door aakab, 3 augustus 2010, 15:18:46

« vorige - volgende »

Caroline

Persoonlijk zou ik als het over vogels gaat altijd voor het advies van een vogelarts gaan boven een "gewone" dierenarts.  ;)

Nog een advies, zorg dat je druivensuiker in huis hebt zodat je het mengsel Baytrill/water kunt aanzoeten want het is ontzettend bitter en de valkjes zullen het niet lekker vinden. Zorg ook dat al het badwater weg is en geef ze tijdens de Baytrill-kuur GEEN groente en fruit want als ze op een andere manier aan hun vocht kunnen komen zullen ze dit doen. Uiteraard is dit niet de bedoeling want dan krijgen ze nog de Baytrill niet binnen. Om die reden geef ik ze liever rechtstreeks in hun snaveltje maar dit is met een wild valkje altijd wat lastig.

 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

aakab

Beste Caroline, dit heb ik inderdaad allemaal gedaan. Druivensuiker had ik al in huis omdat ik de afgelopen periode het water wat voorzag van gezasept.

Ik heb vandaag geprobeerd de valk maar te vangen in de voliere. Tot mijn geluk ging dit heel snel. Ik heb haar nu dus veilig thuis zitten, en geef de andere vogels dus geen AB. Moet overigens zeggen dat ze er thuis stukken beter uitziet. Misschien heeft de gezasept al voldoende geholpen.

Caroline

Als ik het zo lees komt het helemaal goed.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Patries1304

hoewel dit al enige dagen geleden is  dat hier een reactie geplaatst is wil ik toch ff reageren. heb ws ook een valkje met luchtweginfectie. heb er maar 2 hoor... en ben gister bij Dr Bastiaanse geweest. Keek net ff op het flesje wat ik gekregen heb en heb denk ik ook dat Bay gekregen. er staat bay/10

ik moet 1 druppeltje per 25 ml doen en het kon niet echt kwaad als mijn andere valkje dit ook kreeg zei ze.

aan dat persoonlijk toedienen heb ik ook al gedacht! maar ook met een tam is dit niet erg handig... wel gister gedaan. en zal het vandaag weer doen al dronk gister onze Karel het wel.

En thnx voor de tip van dat druivensuiker. Ga ik zo halen..
Hoop zo dat hij zo beter is. Heeft iemand een idee hoelang zoiets kan duren?

Bedankt voor het "luisteren"  ;)

grtjes Patries


rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..