3 mei 2025, 13:27:48

wondje naast snavel

Gestart door biene, 11 augustus 2010, 21:17:10

« vorige - volgende »

biene

Eergisteren is Aiko tegen de muur aangevlogen (gewiekt maar is al bijna weer aangegroeid)
ze heeft nu een sneetje net langs haar snaveltje.
het bloedde gelukkig niet, het lijkt meer alsof de huid een beetje "gebarsten" is.
weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen sorry  :(
het is ongeveer een halve cm lang ofzo denk ik.
nou heeft ze sinds vandaag wat rodere neusdopjes aan de binnenkant. en zijn iets wijder als normaal.
kan dit erg kwaad?
weet ook niet of t wel wat met de botsing te maken heeft  ???

ze niest niet, is erg actief en zit niet bol.
het wondje ziet er gewoon schoon uit en het is (nog) niet dik eromheen.
iemand een idee wat ik moet doen? of moet ik gewoon even afwachten of het vanzelf goed geneest?

alvast bedankt :)

Sabine.

Sanna

Hallo Sabine,

Wat vervelend van Aiko. Het kan makkelijk hoor, dat de neusdopjes wat dik zijn van de botsing. Gelukkig heeft ze verder geen wondjes. Je hoeft verder niets aan dat sneetje te doen, dat geneest vanzelf. Alleen een beetje in de gaten houden of ze zo alert blijft. Wordt ze nou suffig en gaat ze extreem veel slapen, dan moet je direct contact opnemen met een vogelarts, want dan kan ze een hersenschudding hebben. Maar al ze zo blijft als nu is er niks aan de hand hoor.

Groetjes, Sanna

biene

Bedankt voor je reactie (sorry had even niet terug gereageerd)
de neusdopjes zijn al minder rood en het wondje geneest netjes en word niet dik ofzo  :)
zou blij zijn als de veren weer allemaal aangegroeid zijn, want nadat ze gewiekt was vloog ze overal tegenaan.
anders land ze tenminste nog in de gordijnen  ;D
misschien dat ze het vliegen van Taro een beetje over gaat nemen nu.

bedankt voor het gerusttellende antwoord!  ;D