25 april 2024, 08:03:28

Verbrand

Gestart door Motormark, 15 januari 2004, 16:44:05

« vorige - volgende »

Motormark

Help,

nog maar net vraag ik hulp omdat de vogel te tam is en het is al gebeurd: Omdat hij zo graag zo dicht mogelijk wou zijn, is hij in een bord hele hete soep gevlogen. Er zat maar zo'n 2 cm soep in en hij was direkt terug uit het bord, maar volgens mij heeft hij z'n poten toch wel een beetje verbrand. Ik kon hem niet pakken om onder stromend koud water te houden met de poten, dus daar is het te laat voor. In het begin vloog hij direkt terug op als hij landde, maar nu blijft hij al zitten. Ik heb hem in de kooi kunnen zetten en de poten lijken me een beetje roder dan normaal, maar daar ben ik niet zeker van. Wat moet ik doen?

Mark

Lique

Hoi Mark,

Ik ga je geen preek geven, dat het stom was, om je valk los te laten, tijdens het eten maken en opeten.
Ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt.
Het is een erg serieuze kwestie.
Je zal moeten koelen met lauw water. En direct Feld bellen Tel 033-2864772
Hopelijk kan hij je verder helpen voor zalfjes.

Succes, en laat je even weten hoe het afloopt?

groetjes LIque

Motormark

Alvast bedankt,

binnen een half uur komt iemand me halen om naar DA te gaan. Zelf ben ik invalide en moet elk transport op voorhand regelen, anders was ik natuurlijk zelf al direkt gegaan.
Laat wel weten hoe het gaat.

Mark

Lique

Hoi Mark,

Heel goed van je, dat je zo gauw naar een DA toe gaat.
Tuurlijk, als je afhankelijk bent van een ander kan je natuurlijk niet gelijk gaan, maar binnen een half uur is al heel snel.

heel veel succes straks.

groetjes lique

luukluuk

hoe is het nu met je valkje ???
die van mij zit ook altijd tijdens het eten koken op mijn hoofd  :o
maar hij komt er echt niet vanaf hoor !
hoop dat het nu gaat gaat met zijn pootjes
gr Margot

Suzanne

Jeetje, dat is schrikken zeg. Ben erg benieuwd wat de DA heeft gezegd van je valkjes pootjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Motormark

Oef,

net terug. Alles blijkt in orde. Heeel lichtjes geirriteerd.
Omdat het een grijze vogel is, lijken zijn pootjes altijd een beetje rood/roze volgens dokter. Eigenlijk was het niet nodig, maar hij heeft er een zalfje aangesmeerd. Het is er natuurlijk al allemaal af. Het is maar een gewone mensenbrandwondenzalf, dus dat kan ik zelf ook nog een paar keertjes doen.
De vogel is ook terug helemaal de oude, hij zit nu al weer mee op het toetsenbord. Ik zal er eens een foto van sturen.

Dank allemaal om de bezorgdheid, het was zeker even schrikken. Mark

Coco en Chantal


Ik vind gewoon dat je tijdens het eten en zeker tijdens het eten koken je valkje terug in zijn kooitje moet, om de kans op ongelukken te verkleinen.

je moet er toch niet aan denken dat hij in een pan vliegt met kokend heet water :-[
Zit echt niet te wachten op valkensoep bah bah. :-/


groetjes chantal , coco en chanel

Groetjes Chantal en de valkjes


Lique

CitaatOef,

net terug. Alles blijkt in orde. Heeel lichtjes geirriteerd.
Omdat het een grijze vogel is, lijken zijn pootjes altijd een beetje rood/roze volgens dokter. Eigenlijk was het niet nodig, maar hij heeft er een zalfje aangesmeerd. Het is er natuurlijk al allemaal af. Het is maar een gewone mensenbrandwondenzalf, dus dat kan ik zelf ook nog een paar keertjes doen.
De vogel is ook terug helemaal de oude, hij zit nu al weer mee op het toetsenbord. Ik zal er eens een foto van sturen.

Dank allemaal om de bezorgdheid, het was zeker even schrikken. Mark
Hoi Mark,

Gelukkig maar dat het 'goed' is afgelopen.
Hopelijk is de pijn snel over.

Over een valkje los, terwijl je aan het koken bent:

Ik had tot vorig jaar nergens geen last van. De valkjes konden gewoon los, terwijl ik aan het koken was. Totdat Pino hier kwam. Zij was zo bijdehand, en zo nieuwsgierig, wat ik daar nou werkelijk aan het doen was. Ze bleef ook bij mij.
Totdat ik eventjes naar de kamer ging, en geen ogg meer op de keuken had.
Pino hoorde ik geluidjes maken van 'heej wat is dit spannend'.
Die geluidjes ken ik als ze een broedkastje ziet.
Ik wist elijk al, dat ik moest kijken.
En inderdaad, ze zat op het aanrecht.
Ze zat dan wel niet bij de pannen, maar het had ook anders kunnen lopen en dan was ze er nu misschien niet meer. Daar wil ik echt niet aan denken.
Vanaf die tijd, zijn ze allmeaal in de kooi als ik eten aan het maken ben, of als we zelf eten.
Veel beter voor hun veiligheid, en die van ons ook...

groetjes Lique

Motormark

Jullie hebben echt gelijk, het zal hier dan ook niet meer gebeuren, maar hij is zo nieuwsgierig dat je hem als er "iets gaat gebeuren" niet meer in de kooi krijgt.

Mark

Lique

Hoi Mark,

Ja, ik ken het probleem.
Ik heb er zelf ook aan moeten wennen.
Toen ik P.D. en K.C. alleen had, deed ik werkelijk alles met ze.
Ook koken.
Alleen hadden zij er totaal geen interesse in, en zaten alleen maar op mijn hoofd of schouder te slapen.
nu ik 13 valkjes heb, moet ik gewoonweg goed opletten.
In een huis zitten zveel gevaren.
Kijk naar een kind, die bij het schoonmaakmiddel kan.
Iedereen met kinderen let erop dat deze middelen verborgen worden, waar ze niet bij kunnen.

En met de valkjes heb ik het ook zo voor mekaar.
Bij alles wat ik doe let ik op, of er geen valkje bij me is.
Met deuren open en dichtmaken bijvoorbeeld.
Het is nu gewoon een reflex geworden, ook bij anderen, ik kijk eerst of er wat op de deur zit.

Je wordt heel voorzichtig met deze kleine dingetjes, maar ik denk dat er altijd eerst wat moet gebeuren, voordat je er echt over gaat nadenken.

Sterkte.

groetjes Lique

Paul

16 januari 2004, 04:09:31 #11 Last Edit: 16 januari 2004, 04:10:36 by Paul
Hoi Mark,

Gelukkig is het goed afgelopen en was de soep ook niet echt kokend denk ik.
Ze hebben er natuurlijk wel last van maar het is niet levendbedreigend geweest in dit geval.
Gelukkig kijk je nu wel beter uit.
Vorig jaar is er een valkje op een frituurpan geland en die was echt heel erg verbrand.
Hij heeft nog 3 dagen geleefd met veel zorgen en heeft het toch niet gehaald.
Ik was er zelf helemaal kapot van ondalks dat het mijn valkje niet was maar ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en heb hem verzorgd toen.
DUs zeker tijdens koken helemaal geen valkjes los als ze bij de keuken kunnen komen.
Hier weten de valkjes dat ze niet in de keuken mogen en er zitten twee deuren tussen die dan altijd dicht zijn als er gekookt word.
Dus pas voortaan goed op want nu heeft je valkje gewoon erg veel geluk gehad.
Heel goed gehandeld om meteen naar de dierenarts te gaan dat is het beste wat je kan doen in co'n geval.
En beter voor niks dan dat het erger zal gaan worden.

Groetjes, Paul

Natalie

Die bijdehandte Pino, waar Lique het in haar berichtje over heeft, heeft vroeger, samen met Sam, bij mij gewoond, en daar is ze ook een keer op een gloeiendhete pizza geland die net uit de oven kwm. Ze maakte gelukkig een doorstart toen ze voelde dat het wel erg warm onder haar pootjes werd, dus het is toen gelukkig met een sisser afgelopen. Na die tijd heb ik mijn valkjes altijd in de kooi gedaan als ik aan het koken of aan het eten was. Met Pino moest dat echt wel want die is altijd heel nieuwsgierig geweest en nooit ergens bang voor. Sam kon je gerust meenemen, want die bekeek alles rustig van je schouder,......maar Pino probeerde alles uit met gevaar voor d'r eigen leven

Kolkkie

Hoi Mark,

Wat een geluk dat het met een sisser is afgelopen.

Coco is vroeger in een pan met kokende kippensoep gevlogen.
Hij had zijn pootjes verbrand en sindsdien loopt hij mank.

Coco heeft nu nog de neiging om in een pan te vliegen, met name als ik daar macaroni in aan het koken ben.
Hij is nl. zwaar verslaafd aan macaroni en dat wil hij liever gisteren eten als morgen.

Sindsdien blijft hij lekker in de voliere. Als ik klaar ben met koken, mag hij wel naar beneden.
Dan heb ik speciaal voor hem macaroni apart op een schoteltje gelegt. Dan is het lekker afgekoeld en kan hij lekker eten.
Zo komt hij ook niet in de buurt van de pan en mijn bord.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006