29 mei 2025, 01:06:27

Broeds

Gestart door Sylvain, 29 juli 2010, 18:12:06

« vorige - volgende »

Sylvain

Hey all!

Daar ben ik weer met een vraagje over m'n valkparkiet

Ze deed een paar dagen geleden "raar" en opeens deed ze iets wat ze nooit deed; klein beetje haar vleugels spreiden en een klein "kreunend" geluid maken; ik dus ff op "een-bekende-film-bekijk-website" gekeken en het ik ben erachter ze is broeds!

Maar heeft geen partner;

Sinds dit me 1e valkparkiet is en ik er geen ervaring mee heb weet ik niet goed wat ik moet doen; heb ook gelezen dat ze eieren KAN leggen; maar dan lees je dat de ene schrijft de eieren weghalen (omdat ze anders misschien deppresief kan worden omdat het ei niet uitkomt) en de ander zegt weer  gewoon in haar nestje laten liggen en na 6 weken de eieren verwijderen, kan ik haar nu ook nog wel gewoon knuffellen? of wekt dit haar gevoel op; weet wel dat het snaveltje nu verboden terrein is haha omdat dat wel prikkelend is ofzo..

Dus bij deze vraag ik om enkele tips!! :)))

bobbie

Hoi hoi,

Eijes moet je 3 weken laten liggen. Niet omdat ze anders depressief wordt, maar omdat ze anders eitjes blijft leggen. Als de 3 weken om zijn kan je er om de dag (ze leggen ook om de dag hun eitjes over het algemeen) eentje weghalen. Je zal vanzelf merken wanneer ze geen interesse meer heeft in de eitjes.

De eitjes kan je eventueel ook vervangen door nepeitjes.

Aaien vooral niet over de rug en onder de vleugels. ;)

Doei, Nel :)

Sylvain

En als ze zo piept; moet ik dat gedrag dan negeren?

Sorella

Zo schattig als ze zo piepen, bij mij zijn ze om en om broeds (gelukkig geen eitjes) ik negeer het gepiep.