19 april 2024, 10:20:11

Help!!Wat moet ik doen?

Gestart door Immie, 2 augustus 2010, 00:47:00

« vorige - volgende »

Monky

Hmm... ik ben het eigenlijk wel met Saar eens.

Je hebt hem net een week. Misschien heb je hem niet genoeg tijd gegund om te wennen en dat hij daar nu wat schrikachtig door is geworden.

Wat je ook doet, forceer hem niet. Dat brengt je alleen maar verder van wat je bereiken wil.

Groetjes,
Monky

Immie

Hoi Saar en Monkey,

Ik wilde bij de winkel alleen maar vragen hoe of wat.Verder niks hoor. :D

Verder wil hij de ene keer wel en de andere keer niet op de hand uit de kooi komen(zonder trosgierst)
Hij komt echter niet zelf zijn kooi uit.

En hoeverre kan je een valk forceren als hij niks wil?
Gisteravond heeft hij me flink gebeten en ben daar erg van geschrokken omdat ik dit niet in een valk herken.Zeker niet in de valken die wij hadden.
Ben daardoor zeker voorzichtiger en zelfs wat afstandelijk
geworden.

Gr Immie
Immie

*Manon*

Hoi hoi Immie,

Wat een geweldig leuk valkje heb je zeg!!
Ik ben gek van witmaskertjes  :D

Ik denk dat je nog iets geduld moet hebben inderdaad, Mickey raakt nu gewend aan jullie, voelt zich op zijn plek en probeert zijn gangetje te gaan...
Dat hij bijt is echt niet leuk, maar ik denk dat het komt doordat hij ook niet goed weet wat er van hem verwacht wordt.

Ik zou als ik jou was ook het stappenplan volgen wat Gerda al aan gaf en hem erg veel aandacht geven... voor zijn kooi gaan zitten,met hem praten op een rustige manier, zodat hij het vertrouwen weer terug krijgt of met trosgierst in je hand in de kooi en het voor houden... het kan even duren, maar zijn nieuwschierigheid gaat het vast winnen.. het ene valkje heeft even wat meer tijd nodig dan het andere.

helaas kan ik je niet vertellen waarom hij ineens niks meer van jullie wil weten... misschien is hij toch ergens van geschrokken, maar hij is jong genoeg en als hij al lekker tam was, dan komt dat vast weer goed!


Ik wens je succes  :)

Groetjes Manon

Immie

Hoi Manon,

Dank voor je reactie op Mickey.

Ik hoop inderdaad dat je gelijk hebt.
Ik zal het stappenplan gaan volgen en kijken wat hij doet.

Verder wil ik je even complimenteren met je eigen site.
Zoveel tijd en energie. Fantastisch!
Had ik het eerder geweten dan had ik via jou een valkje gereserveerd!!

Gr Imelda


Immie

*Manon*

Hoi Immie,

Ik hoop ook dat Mickey nog wat tijd nodig heeft!
Als ie nu aan je gewend is, kun je hem altijd meenemen naar de toilet en hem daar de toilettraining van Caroline geven...

De ruimte is klein, hij heeft geen kans van wegvliegen en hij heeft verder geen afleiding... wel even de toiletdeksel sluiten  ;)
Dit heeft bij veel van mijn valkjes goed geholpen om ze tam te maken en aan mij te laten wennen. Maar ik denk dat het verstandig is om het stappenplan eerst te gaan volgen.

Dank je wel voor je compliment!
:-*

Velen halen hun eerste valkje uit de dierenwinkel. Niks mis mee hoor  ;) Ik denk dat Mickey wel goed gaat reageren op je training hoor, hij is nog lekker jong.

Groetjes Manon

Immie

Hoi Manon,

Uiteraard geeft ik Mickey zeker nog de tijd en geef niet op!
En voor wat betreft valken uit de winkel:
Ik heb mijn andere valken ook uit een dierenzaak...en dat waren werkelijk prachtige beessies!

En uh....toiletraining??

Dan nog een vraagje..wat ben ik vervelend he:

Over de plaatsing van de kooi....en dan doel ik op het in de buurt zetten van ons.
Nu staat de kooi zes meter van ons af...moet hij dichter in de buurt staan?

Gr Imelda
Immie

*Manon*

Hoi Immie,

Ja Mickey bewijst zeker dat je uit de dierenwinkel ook prachtige valkjes kunt halen... helaas is dat niet altijd zo  :-\

Hoe gaat het ondertussen met Mickey?

De plek van de kooi lijkt mij wel goed hoor!
Het is eerst zaak dat hij in de kooi rustig op je reageert en als je tegen hem blijft praten, dan komt het wel goed denk ik, dan maakt de plaats waar de kooi staat niet zo heel veel uit.

Toilettraing van Caroline gaat als volgt:

Je gaat met Mickey naar het toilet, raampjes dicht, deksel van de toilet dicht en dan ga je rustig tegen hem praten, hem laten opstappen... als hij weg wil vliegen kan hij niet ver gaan en dan laat je hem weer opstappen en zo oefen je met hem, zodat hij vertrouwen in je krijgt... eventueel neem je trosgierst mee of iets anders wat hij lekker vind en zo ga je oefenen... het voordeel hiervan is, dat hij gericht is op jou en niet afgeleid wordt, ook niet weg kan vliegen zodat je er weer achteraan moet en hij de macht krijgt (door het wegvliegen).

In het begin zou ik dit 2x per dag even doen....
Maar, tis wel belangrijk dat je dit gaat doen als hij al iets rustiger op je reageert... dus eerst op zijn gemak in de kooi, doet hij het daar goed en is het tijd om hem eruit te halen om daar verder te oefenen dan zou ik als tussenstap de toilet gebruiken.

Succes!!

Groetjes Manon

Immie

Hoi manon,

Sorry voor mijn later reactie.
Woensdag weer begonnen met werken en druk geweest met Mickey!!!

E n tot nu toe werpt het zich zijn vruchten af waar ik reuze blij mee ben... ;D
Hij komt rustig op mijn hand de kooi uit....komt zelf niet zijn kooi uit maar dat is beter begreep ik.

Hij heeft inmiddels in de kamer een papagaaienring hangen waar hij zich prima mee vermaakt.

Bedankt voor al het advies .... :D

Gr Immie



Immie

andre28

Hoi Saar, leuk dat je een jong valkje hebt.
Alleen minder dat de vogel jouw bijt.

Een advies wat ik jouw absoluut geven wil is dat je valkje niet op je hoofd moet laten zitten.
Voor de vogel geeft dat een soort macht gevoel (Macho gedrag) dit is voor die vogel een teken dat hij of zij de baas over jouw wil spelen.
Probeer dit goed te voorkomen.

Zorg ook voor dat de kooi lager staat zodat je de vogel op die manier onderdanig maakt.

Doe je dit nu niet gelijk dat blijft het in de toekomst een probleem vogel.

*Manon*

Hoi Immie,

Fijn dat er vooruitgang zit in het gedrag van Mickey!

Groetjes Manon

Immie

Hai Andre,

Ik weet niet of jou reactie "echt" voor Saar bedoelt was maar ik ben diegeen met het jonge "bijterige" valkje!
Gelukkig gaat het beter met Mickey.
Ik laat hem ook absoluut niet op mijn hoofd zitten en de kooi staat op normale hoogt.
Als hij op zijn kooi zit is hij onder ons nivo zeg maar.

Bedankt voor je advies!

Manon:

Ook jij nogmaals dank voor je advies en ik ben erg blij met dit forum!

Gr Immie
Immie

Lisette85

het heeft niets met dit onderwerp te maken, maar vind het wel een ontzettend mooie valkparkiet!

andre28

Immie wat ik geschreven had was voor jouw bedoelt en niet voor Saar
Sorry Saar, ik had in de naam vergist.

Immie je hebt wel een mooi valkje.
Ik denk dat het een mannetje is, een pop reageert volgens mij anders

Immie

Hoi Lisette,

Dank voor je compliment over Mickey!!

En Andre:

Geen probleem hoor..ik zat de reeacties terug te lezen en kon van Saar niks vinden over het bijten van haar valk...dus ik dacht...dat moet over mij ...oftewel Mickey gaan.
Wij denken zelf ook dat het een man is gezien zijn gedrag de eerste dagen hier maar het gaat nu stukken beter met hem en ons!!
En ook jij bedankt voor het compliment!

Gr Immie
Immie