als een valkparkiet zijn vleugels wijd doet

Gestart door Jeroenw, 20 februari 2010, 17:13:14

« vorige - volgende »

Jeroenw

goede middag ik heb een vraag mijn valkparkiet is nog veel te jong om te zien  of het een vrouwtje is of een man maar als hij zijn vleugels wijd doet is dat macho gedrag en is hij een man ?

BiancaS

Hoi hoi,
Ik heb twee popjes van 1 jaar oud en ook zij spreiden hun vleugels weleens. Ik vind het altijd maf uitzien. Lijkt net of ze vleugels willen laten "drogen". Meestal is er dan een opwinding of iets spannends te zien of aan de hand als ze dat doen. Ze doen het ook regelmatig als ze net uit hun kooi komen. Dus het vleugels spreiden betekend niet automatisch  dat het een mannetje is  :)
Groetjes Bianca, Katja, Armani

jeroenn

Creatura

Als je valkparkiet de vleugels helemaal strekt en vol uit heeft wil dat inderdaad niet veel zeggen over het geslacht. Bij mij doen zowel de popjes als de mannetjes dat.
Macho gedrag is als ze hun vleugeltjes iets van hun lichaam afhouden, maar ze nog wel dicht hebben. Ze lijken dan zeg maar wat breder dan normaal.
Het lijkt een beetje op een stoere kerel die zijn schouders breed maakt ;D
Als je valkje dat doet (en erbij fluit of tegen dingen aantikt) is het waarschijnlijk wel een mannetje ;)

Jeroenw

Dat doet prince als hij heen en weer loop op.  zijn stok en inderdaad Tikt hij met zijn snavel aan een kant van zijn kooi en loop hij weer heen en weer op zijn stok . Maar het is nog steeds een raadsel ik vindt hem veel te still voor een man zijn vleugel. Pennen is egaal wit geel en geen gele spots vlekken maar wel die visse graat op zijn staart 

Jeroenw

Citaat van: Jeroen-valkparkiet op 20 februari 2010, 17:13:14
goede middag ik heb een vraag mijn valkparkiet is nog veel te jong om te zien  of het een vrouwtje is of een man maar als hij zijn vleugels wijd doet is dat macho gedrag en is hij een man ?

Voor meer info ik heb een lutino valkparkiet

Jeroenw

ik weet inmiddels wat voor geslacht prince is
het is een vrouwtje . ik heb haar eitjes op de bodem van de kooi gevonden .