29 maart 2024, 07:24:20

pap

Gestart door gabriella, 30 juli 2010, 17:58:31

« vorige - volgende »

gabriella

hallo allemaal! ;D
wij hebben sinds een paar dagen een jong valkparkietje,
we moeten hem om de 6 uur pap voeren.
In de winkel zeiden ze ongeveer 10 ml pap.
Die van ons wil dus als het spuitje leeg is nog meer.
Vanmiddag zat ik op bijna 15 ml pap en nog bleef hij vragen, dit heb ik niet gedaan hoor maar kan dit kwaad?
of moet ik gewoon bij 10-12 ml het spuitje wegleggen en gewoon niet meer geven tot de volgende voedertijd?
alvast bedankt voor de hulp!

channie

Heey hoi

Gefeliciteerd met je valkje!

Hoe oud is je valkje eigenlijk?
Ik wist niet dat dierenwinkels ze al weg doen als ze nog aan de pap zitten ???

Verder helemaal geen ervaring met pap...

groetjes Chantal

Rianne

Oh jee, weer een verkoper die denkt aan een half woord genoeg te hebben...

Hoe oud is je valkje?
Om de 6 uur, hoeveel voedingen geef je dan per dag?
Hoeveel weegt je valkje?

Geef absoluut NIET meer als 10ml! Wij adviseren hier altijd 10-15% van het lichaamsgewicht en adviseren aan de hand van leeftijd en gewicht, het aantal voedingen per dag! Dit is te vinden in het sticky topic bovenaan het Handopfok forum.

Valk1969

Met hondenfokkers heb je broodfokkers er tussen zitten en deze dierenwinkel zou ik niet als dierenwinkel willen noemen maar meer als doorsluis winkel van snel geld verdienen. Als de dierenbescherming of andere instantie hier van op de hoogte is dat ze GEEN zelfstandige vogels verkopen kunnen ze een behoorde boete krijgen (terecht in mijn ogen).

Gr,

Patrick

ps......... zit trouwens een half jaar garantie op dieren uit een dierenwinkel en ben nu toch benieuwd hoe deze garantie zit als de valkparkiet dood gaat mocht het niet lukken met de voeding geven van pap.

gabriella

bedankt voor de reacties.. hij is 5 weken..
ik had al zon vermoedde dat hij niet meer mocht..
ik geef hem nu ook niet meer dan 10 ml.
hij is verder helemaal gezond en maakt het goed!

Rianne

Hoeveel weegt je valkje?
Niet te veel pap geven is echt belangrijk, de krop mag namelijk niet te vol zitten omdat dit kropverlamming tot gevolg kan hebben. Een valkje van 90 gram mag 10 ml hebben, maar voor 1 van bijv 65 gram is dit te veel.