21 mei 2025, 18:33:49

Voor het leven of niet?

Gestart door Mandy_commers, 24 januari 2004, 23:28:23

« vorige - volgende »

Mandy_commers

Hallo,

Blijft een koppel valken voor altijd bij elkaar of kunnen ze ook als er andere bij zitten dat ze met de andere ook zich voort gaan planten? ???

Stijn dc

hoi

een koppeltje valkparkieten blijft in tegenstelling tot grote papegaaien en zwanen, niet voor eeuwig bij elkaar. als er eentje sterft zal het overblijvende valkje snel een nieuwe partner accepteren. dus daar zou ik me geen zorgen overmaken.

SDC:D

Paul

Hoi Mandy,

Zoals Stijn al zei zullen ze een andere partner nemen als hun eigen partner doodgaat bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat jij bedoelde of ze met andere valkjes paren als er meerdere bij elkaar zitten.
De meeste koppeltjes zijn heel hecht en die gaan niet met andere valkjes in de zelfde volliere paren.
Maar het komt wel voor dat een mannetje soms met meerdere popjes paart.
De koppeltjes die ik heb blijven echt bij elkaar daar krijg je geen andere valk tussen :-)
Als je er een van dat koppel weghaald gillen ze het hele huis bij elkaar :-)
Het is wel makkelijk met terug in de kooi zetten, als je bijvoorbeeld het tamme popje vastpakt komt de minder tamme man gewoon met je mee en gaat dan zelfs op je hand zitten waar je het popje in vast hebt hij laat haar niet uit het oog :-)

Groetjes, Paul

Mandy_commers

Ja paul dat bedoelde ik want ik heb nou boven 1 koppel zitten en 1 man en 1 pop ik hoop dat die met elkaar gaan en beneden heb ik mijn koppel lutino`s nou jah ze zijn nog erg jong maar ze zitten al bij elkaar gewoon voor dat ze zich niet alleen voelen.
Maar owke dan weet ik dat.

Groetjes, Mandy :)

Stijn dc

hoi

ja, dan ben ik het met paul eens. mijn koppeltje dat al gebroed heeft laat geen andere valkjes in de buurt.

Lique

Hoi,

Nee, ik ben het er niet mee eens.

Ik heb hier een man zitten, K.C.
Het is een koppel samen met P.D.
Wel een koppel voor het leven, zij zijn altijd bij elkaar.
Alleen K.C. is een echte charmeur, een echte man, en zoekt ook andere poppen uit.
Hij heeft ook jongen gehad met:
-loky
-kyra
hij is niet vies van Pino, daar heeft hij ook regelmatig wat mee uitgespookt.
Dus een man hoeft niet altijd trouw aan de pop te zijn.

groetjes lique

Stijn dc

hoi

dit hoeft inderdaad niet altijd, maar bij mij is het zo wel.
het hangt wss af van het karakter van de twee valkjes.

Paul

Hoi Lique,

Ik zei dat het ook niet altijd zo was maar bij mij zijn de koppeltjes echt heel trouw aan elkaar en ze zullen nooit iets met een andere vogel hebben.
Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen.
Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Ja, zeker weten, maar K.C. is ook wel een echte man hoor.
Hij 'neemt' iedereen, die hij wil hahahaha.
Meestal gebeurt het helemaal niet, zelfs niet als een popje zich aan een man opdringt, maar in huize valkparkiet hier, kan K.C. al die vrouwelijke verleidingen niet aan.

groetjes Lique

Stijn dc

CitaatHij 'neemt' iedereen

subtiele woordkeuze lique :D

Mandy_commers

Hahahaha zeker lollig :D.
Ow en dan nog een vraagje de man van mijn ene koppel zit steeds te zingen (niet letterlijk maar een bepaald geluid) waarom doet hij dat wild hij dan paren ofzo?

groetjes, Mandy

Paul

Hoi Mandy,

Ik denk dat het mannetje dan een popje probeert te versieren dan maken ze vaak die geluiden.
Als een popje daarop ingaat kan het inderdaad wel een paren worden daarna.

Groetjes, Paul

Mandy_commers

AAAAHHH cool!
Want hij zit dat al drie dagen te doen ofzo alleen in mijn voliere ontbreekt nog een paar blokken maar daar ben ik al mee bezig dus ik denk dat ze paren dan maar nog effies moeten wachten :D.

Groetjes, Mandy