10 mei 2025, 07:04:48

koppeltje valkjes?

Gestart door frickles, 31 juli 2010, 19:42:51

« vorige - volgende »

frickles

Hey wij hebben ons in mei 2valkjes in huis gehaald, we waren gelijk kersverse ouders  :D we hebben bewust een pop en een mannetje genomen, ze hebben een supergrote kooi, doen graag supergek en hij probeert haar zoveel mogelijk te imponeren met mooi gefluit. Ze lijken dus gelukkig, maar toch komt er veel gepik en geblaas aan te pas... Hij is wat het zenuwachtige type (wel lief) en zij het overdreven superlieve type maar laat wel zien wie er baas is in huis  ;) nu vraag ik me af ze perse een koppeltje worden of ze ook gewoon 'vriendschappelijk' hun leven samen kunnen doorbrengen?

Sanna

Hoi Frickles,

Het bij elkaar zetten van een man en pop hoeft niet te betekenen dat je een koppeltje krijgt hoor. Het kan gebeuren, maar hoeft niet. Valkjes hebben echt een voorkeur wat partners betreft. Wat je zelf al schrijft, het kunnen ook gewoon goede vriendjes worden.

Groetjes, Sanna

Peggel

zijn het ook broer en zus?
mocht dat zo zijn, zou ik er niet mee gaan kweken mocht je dat wel willen.

en sommige parkieten hebben soms wel maanden nodig om een koppel te vormen, hier was dat 3 maanden, en daarna tot mijn verbazing meteen een nestje.
en zolang je een nestkast heb hangen kunnen ze als konijnen tekeer blijven gaan.

ik heb nu nog 3 jongen die naar een ander huis moeten, maar helaas is het aanbod zo groot dat ik ze niet kwijtraak, en heb dan ook besloten hierna niet meer te kweken.
dus als ik jou was zou ik er voorlopig maar even blij mee zijn als ze nog niet verliefd zijn.

sterkte...

frickles

neen, geen broer en zus, we zouden toch nepeitjes in de plaats leggen zoals je zegt is er al veel aanbod en dat laten we over aan mensen die er verstand van hebben  :D voor mij moeten ze niet verliefd worden hoor, maar ze gedragen zich wel beetje zo... Geregeld eens ruzie en nu kroelen ze elkaar ook, sinds 2 dagen  ;D afwachten dus grtz